Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJin&Jang
05. 03. 2001
2
0
6273
Autor
Who_cheats_God
Tuze by mne zajímalo, zdalipak vnímáte nějaký rozdíly mezi pohlavími v umění.
Mno, ten ženský a mužský rod:-))) Dělám si legraci, rozdíly v tom jsou, nicméně nedívám se na to tak, že bych říkal, díla od mužů či žen jsou taková a maková, obzvláště v umění se myslím tyto rozdíly do značné míry překrývají.
Jin a Jang neznamena jenom muz a zena, ma to spoustu dalsich vyznamu jako svetlo a tma, stah a expanze a podobne. Rozhodne je rozdil mezi pohledem na umeni u zen a u muzu (nekde mene jinde vice). A to je dobre, protoze kazde pohlavi se na okolni svet diva jinym pohledem. Je to jakoby se muz dival pravym okem a zena levym. Spolecne mohou videt obema ocima.
Spíše bych se zamyslel, co umění je a co není. Umění je cosi co umím. Ale umím li to, mohu posoudit jen já, nebo´t v umění nejsou žádná kritéria (naštěstí)...
Who_cheats_God
20. 01. 2003
A díky.. za ten Výkřik. Zrovna teď se na něj koukám. Vpíjím se do každičkého detailu.. a cítím, že jsem součástí obrazu. Chtěla bych ho mít před sebou v nadměrné velikosti, takové, že bych neviděla nic jiného.. jářku, je mi mizerně, ale tak krásně, bolestně. A tou katedrálou jsi mi nahrál na Moneta.. Katedrála v Rouenu na padesát způsobů.. ta samá katedrála, vždy jiný pocit. chtěla bych tam být a vidět to na vlastní oči, kterak se mi mění jeden obraz před očima, od východu do západu slunce. Jak si to tak po sobě čtu, chci toho docela dost.
Bože, dej mi sílu.
Jistě, čím mělčí obraz, tím více lidí, atd. Dobře, můžou být lidé s naprosto totožnými pocity. A co myšlenky? Stejné? Všechny? Představ si, kolik myšlenek a slov a pocitů tebou za minutu projedou...
"Nemohu souhlasit s tvrzením, že každý člověk je jedinečný a prožívá stejné situace jinak. Ani s tím, že by prožitek jednoho a téhož byl v mnoha lidech stejný," napsal jsi 18.11.2002. Tak ti asi špatně rozumim, páč z tý tvojí druhý věty vyplývá(pro mě), že rozhodně nepopíráš možnost té skutečnosti, že jsou jisté prožitky, které mohou být u různých lidí odlišné, či lépe řečeno, že jisté prožitky můžou být specifické jen pro jednoho člověka.. ??
Ohledně 1984 plně souhlasim s tim, že komunismus je svinstvo, a že Orwellův román byl více než "jasnovidecký" a je jasné, že onen pablb byl takovým tím typem kritika, kterej hledí na mechanický chyby, než na to, co bylo účelem díla, obsahem, co nám chtěl autor říci. Já eném narážela na to, že takováhle dlouhodobá davová psychóza se snad ještě nikdy nemohla prozkoumat či prokázat, páč(naštěstí) ještě nikdy nebyl celej svět zblblej jednou ideologií.. tudíž zde se mohl Orwell mýlit..
Život. Myslela jsem život obecně, ne život nějakýho Jardy z Pardubic. Teď si uvědomuju, že to byla ptákovina, jelikož život sám o sobě nemůže být, to už hraničí s absolutnem, které snad jako jediné může být samo o sobě. Život se po hříchu skutečně projevuje až skrze živé.. Tak tedy: proč vlastně tady každej jednotlivej človíček je? (A k čemu kráčíme jako lidstvo? Mně se zdá, že k záhubě..) Jedno, zda to je pan Novák, pan Pepa, pan beze jména.. Vem si takový zvířata: ty jsou spokojený, že se najeděj, zdřímnou si, semotamo kopulace.. Proč jim nebylo dáno ono přemejšlení? Lidi jsou fyzicky hrozně slabí.. Nás zachránil právě ten náš vyvinutej mozek, což dává myšlení jaksi do popředí, před fyzickou schránku. Kdyby si obrovskej vlčák, do kterýho jeho páníček nasraně kope, páč nepřinesl aportek, uvědomil, jakou má sílu.. Je to zamotaný.. Ono to všechno souvisí se vším, páč když si představíš proti sobě mrňavýho a tělesně postiženýho "einsteina" a přitroublýho siláka, je ti asi jasný, kdo vyhraje pěstní souboj. Ale oproti tomu nemůžu třeba souhlasit s filosofií ve starý Spartě, kde každý slabý mimino hodili ze skály..
Askeze. Jistě, všechno může být cestou, ale správně jsi dodal, že asi ne tou, kterou myslím já. Ale co já vim. Co mě překvapilo, bylo to, když jsem se kdysi v nějaké chytré knížce dočetla, že nějací mniši v zen-klášterech spolu vesele páchají sodomii, jelikož to podle nich není pohlavní styk. Říkají tomu nějak jako "milovat se s pannou", uf..
A konečně- slavný a moudrý Aristoteles.. střed.. já ti nevim, střed zní hodně podobně jako průměr.. pravdou jest, že : "nedostatek i přebytek jest chyba", ale.. Inu, záleží na tom, kdo a jak slůvko "střed" pochopí.
Who_cheats_God
22. 12. 2002Who_cheats_God
22. 12. 2002
Who...: Nezapomeň, že 1984 je ale jen román.. Faktem je, že lidé mají tendence stádného chování, ale naštěstí se mezi nimi pár "revolucionářů" vždycky najde.. Chceš tedy říci, že lidské chování je předurčeno? Že když se před obrazem sejde skupina lidí, tak někteří budou mít naprosto totožný pocit jako někdo jiný? NAPROSTO TOTOŽNÝ? Myšlenka zajímavá, ale.. nevim.. disagree..maybe:o) Co takhle položit spíše otázku, co je smyslem života? Á nébó duše a tělo? Co askeze? Je to cesta? Já myslim, že ne.. Co ty & "nářadí"?
Ahoj lidi, pozdravuji jistou Kalinku...výše uvedenou.Pěkně vám to vytmavila!!!
Who_cheats_God
18. 11. 2002
Popelucha: ženy rodí děti, které mají (většinou) hlavu a patu (dokonce dvě). Mužské programy jsou naopak ve stylu takového jakoby výstřiku, který se buď ujme nebo ne... :)))))))))
Danny: jak bys vysvětlil větší počet mizerných programátorů mezi muži než mezi ženami? Co jsem kdy viděla programy od ženských, tak měly svým způsobem hlavu a patu (svoje nekomentuju, ale viděla jsem _mnohem_strašnější_ věci). Možná to souvisí s tím, že víc borců ve snaze se realizovat podléhá grafomanii a tak mají větší procento zmetků :-)
Only_dream
16. 10. 2002
Danny:Asi máš pravdu. Kluci jsou holt většinou lepší v matice a programování atd. Já si ale myslím, že co se týče pocitů, jsou obdobné.
Například si vem dva kluky. Jeden rozumí matice a druhej je na to antitalent. Ale pocity mají stejné. Myslíš, že to nejde?
Já si myslím, že všichni cítí stejně. Akorát se to snaží z nějakých důvodů zakrýt nebo se dělají něčím jiným než jsou....
Proč jsou jinak lidé jiní, když jsou ve společnosti než když jste s nimi sami? Uvnitř jsou všichni stejní, záleží jen na nich, jak moc chtějí odhalit druhým sami sebe nebo, jakým způsobem vyjadřují své pocity.
Danny, jestli to nebude tím, že programování a matematika sežere stráááášlivě moc času, který ženský musej věnovat kuchtění, zašívání, praní a péčí o ty všechny machry matematický a programátorský?!:O)))
Jinak olympošky z matiky jsem taky dělávala. A z češtiny taky.
Kromě jiného mi nedělala problém atletika, gymnastika, výtvarné soutěže taky nedopadaly nejhůř a ještěkevšemu se na mě dá i koukat a to nemluvím o tisíci děkovných dopisech........:o))))
Naděje: pokud je to myšlení tolik podobný jak říkáš, jak potom vysvětlíš větší počet mužů-matematiků a mužů-programátorů než žen? Myslím, že obě pohlaví mají v tomto v naší zemi stejné vstupní podmínky a přesto tomu tak je.
(abych si rýpl: jedná se o porozumění věcem jako:
- pokud se bojím že se spletu při citaci jmen typu Spvrivs, použiji vlastnost "Kopíruj a přilep"
- pokud mám nesdělitelnou zkušenost s tlačítky Zpět a Obnov prohlížeče, neposílají se mi kritiky několikrát...
...kdyby něco, odlišná stavba mozku je biologicky prokázána.
Ale věř mi, Naděje. Velice dlouho jsem přemýšlel co Ti napsat,
protože Tvůj pohled se mi velice líbil a PŘÁL BYCH SI ABY TOMU TAK BYLO......
Supvrivs: To by ses divil, jak je si ženská a mužská mentelita podobná.Někteří lidé mají cit na porozumění druhých, ať je to muž nebo žena. Já tedy rozumím objema pohlavím (a není to jen můj pocit) a nedokážu pochopit, jak někdonemůže rozumět druhému člověku, ať je jakého chce pohlaví. To buď nechce nebo v takové situaci nikdy nebyl a takové pocity nikdy neměl. Jestli hledá člověk porozumění, měl by si promluvit s člověkem, který to už prožil. A pak je jedno jestli je to muž nebo žena. Cítí to úplně stejně. Akorát nevím, jestli se to odráží v umění. Myslím si, že umělec (ať je to muž či žena) má v sobě vždycky něco zvláštního, nepopsatelného a normální smrtelníci jim nerozumí, protože mají jiný pohled na svět. A různí umělci mají ten pohled jiný, takže si myslím, že na pohlaví nezáleží.
Supvrivs: To by ses divil, jak je si ženská a mužská mentelita podobná.Někteří lidé mají cit na porozumění druhých, ať je to muž nebo žena. Já tedy rozumím objema pohlavím (a není to jen můj pocit) a nedokážu pochopit, jak někdonemůže rozumět druhému člověku, ať je jakého chce pohlaví. To buď nechce nebo v takové situaci nikdy nebyl a takové pocity nikdy neměl. Jestli hledá člověk porozumění, měl by si promluvit s člověkem, který to už prožil. A pak je jedno jestli je to muž nebo žena. Cítí to úplně stejně. Akorát nevím, jestli se to odráží v umění. Myslím si, že umělec (ať je to muž či žena) má v sobě vždycky něco zvláštního, nepopsatelného a normální smrtelníci jim nerozumí, protože mají jiný pohled na svět. A různí umělci mají ten pohled jiný, takže si myslím, že na pohlaví nezáleží.
Já rozdíly pozoruju, vněkterých oblastech minimální, v jiných kardinální. Třeba v hudbě, já neznám jedinou skladatelku. V literatuře jsou naopak minimální. ALE jsou. Já jsem si kupř. ještě netroufl, a asi si ani nikdy netroufnu dosadit do role hlavní postavy svého díla ženskou. Domnívám se, že bych ji mohl nesprávně vystihnout. Ona ta mužská a ženská mentalita je někdy dost rozdílná. Kdybych to měl, tak bych sem přidal "mužsko-ženský" slovník, ale bohužel jsem o něho přišel při rozsáhlé modernizaci našeho školního softwaru. Ciao!
Ne, nevnímám. Záleží na myšlence, cítění, na tom, jak se člověk dívá na svět...
Někdy jde poznat pohlaví autora z díla, ale na to se nedívám. Jde taky o to, jakou formou autor vyjádří danou myšlenku, pocit...
Ovšem pokud mi jde pouze o autora samotného, jde z jeho děl o něm vyčíst spousta věcí.
Např. v tvých dílech jsem vyčetla, že vedeš rozpory se svým vlastním Já. Jsi velmi citlivý a vnímavý člověk(muž). Měl bys být ptákem a ne člověkem. Připadá mi, že se necítíš svobodný a...TO STAČÍ! Promiň, nejsem tu proto, abych Tě rozebírala...
PS:Neboj! Věřím, že se se svým Já jednou ztotožníš. Ty na to máš.
Sorry, ten Anonym jsem já. Nějak jsem se do toho zažrala a zapomněla se podepsat. Nesnášim anonymy. Takže ještě jednou sorry.
Jé, možná si spletli Melle a Mellejn, ono to zní skolo podobně.
Pllllsk, flllnk!
Semipalakva
17. 04. 2001
Dláčkové Mellejnové to nevnímají. Když je něco milouškého, je jedno, jestli je to ze zobášku vlaštovišky nebo tlapiček ochechulky.
Důležité jsou jiné věci - tšeba sldíčko :
hele:♥
fllllnk plyč!
vono to námi stejně jenom plochází...jsme plostšedníky...
důležité jsou jak plavil dlášek jiné věci - ....nebo tšeba sluníško
hele:☼
:o)!
ochochoch žbluňk
Já jsem jenom mališká vlaštoviška a seshola většinou vidím, že nevidím, estli je někdo kluk nebo holka... ale zato je daleko líp vidět, esli je hodnej a má lád a nebo ubližuje a je jako čelnej mlak... to podle toho, kolik je kolem něj lásky a sluníška...
Takže jak plavil ten dlááášek a ta malá ochechulka, důležitý sou jiný věci...
...tšeba može a chaluhy, hele:
~~~*~~~*~~~*~~~*~~~
~*~~~*~~~*~~~*~~~*~~
Fllllllllnk.....
Podívejte se na tento link
Dle mého názoru je rozlišování pohlaví v umění zcela nesmsylsné pokud se ovšem bavíme o autorovi. To, jestli má penis nebo nemá přece neovlivní jeho pohled na svět a myšlenkové pochody natolik, abychom mohli na ono ústrojí přihlížet či aby nás ovlivnilo v posuzování autora. "Ty kryso, ty máš kundu, tebe nečtu krávo blbá!!" Nezdá se vám to trochu potrhlé?
Pokud jde o postavy díla, tak si myslím, že rozlišování pohlaví ja naprostou nutností ve většině případech.
Dědouch :-))))
Brandon: To by ses divil co takovej penis ovlivní :-)))))
Co se týče autorů rozdíly určitě jsou. Vědecky a zkráceně jde o to že muži a ženy rozdílně využívají obou polovin mozku.
Bohužel ty rozdíly se nedají generalizovat a globálně říct jaké znaky má mužská či ženská tvorba. V konečném výsledku je to teda nakonec putna
Tedy vlastně: všechno, co napíšem bude nakonec považováno za dílo Putny.
;-)
Já vnímám rozdíly mezi pohlavíma s velikym potěšením, zvláště rozdíl mezi tim svým a tim druhým...:-)))
Semipalakva
10. 03. 2001Aproximator
09. 03. 2001
Kalinka docela ses dotkla mý chlapský ješitnosti, skoro bych řekl, žes mě urazila, i když vim, žes nepsala přímo o mě. Přesto, z toho co znám, vim, že právě ženskejm dělá problémy pořádně uvažovat, hledat souvislosti, dívat se z nadhledu a spousta dalších užitečnejch věcí, takže si myslim, že tvrzení, že nám dělá problémy uvažovat dál jak za druhej roh je nesmyslný, ale to jen z mýho pohledu, přiznávám, že nevim to co Ty.
Myslim, že oboje pohlaví je svým způsobem dost omezený svým pohledem na svět, což se odráží v tvorbě, myslim hlavně v próze, protože poezie je kapitola sama o sobě.
Co Ty na to?
pizzaso: vlastně´s mi připomněl, k čemu už jsem si mockrát obloučkem došla,když jsem se nemohla dobrat sama vod sebe něčeho,co jsem z chlapa nechňápala, a to takovej ten simply model -....symboly ženskýho a mužskýho pohlaví - takový ty dvě kolečka jedno ze šipkou a jedno s krucifixem, v momentě aktivním, kdy to kolečko se šipkou šťouchá do kolečka s krucifixem...... a pak se mi rozsvítilo: ...moment vnikání, moment přijímání, vstřebávání a následkem toho "chemická" reakce a úplně novej prvek, a úplně jinej než ty dvě kolečka předtim v původním hábitu!:o)
Rozumí tady někdo tomu, co tim myslim???!!!!!:o)
Dost často si všechno představuju symbolicky, doslovaadopísmene!:o) Dost často to pak vyznívá vesele!:o) A působí to na mě přirozeně a logicky!:o) A uklidňuje mě to!:o)
To bylo ještě k tomu stylu - chlap, ženská - vyjadřování!:o)
kromě toho, že chlapi tak nějak všeobecně jsou všude víc vytrčený, protože baby jsou dobrý do kuchyně a do pelechu, tak to je znát i v tý kvantitě, jinak je to vcelku - co do kvality - záleží od tématu, stylu a oboru...
JEště jsem neviděla kvalitní knížku o kupř. válce in natura od bábušky. Ale kuchařek od chlapů už bylo celkem dost...
Sakra, co to je vlastně za otázku...
Baby píšou, a dost dobře, některý - třeba Pekárková z českejch bab mě celkem dostala, ale musím myslet na to, jestli je to tím ,že si předtím prošla fakt hustou anabázi - třeba job taxika v New Yorku nebo uprchlickej lágr, a tááák.... Prostě, k čemu baby připuštěný byly, píšou o tom fakt srovnatelně dobře, k čemu připuštěný nebyly, tak to zkoušej, ale vcelku to vyznívá nepravděpodobně a je to takový mimo,...
I když občas bodově, asi intuitivně, celkem trefný!:o))
Chlapi jsou takový sebestředný stvoření, prostě nikde moc nejni znát, že by uvažovali za víc,než za druhej roh, ale jsou i takový vizionáři, že to zkoušej dál, jenže to je takovej zlomeček, že to
skoro ani nestojí za zmínku...
Chlapi jsou systematičtější, baby spíš víc po intuici - jak já říkám - po hmatu.
Kdo nejni tupej, tak si dokáže přežvejkat cesty obou pohlaví. Někdy mě to krká, že nedokážu psát jako nějakej chlap, co něco napsal fakt výstižně, ale u bab tyhle pocity taky mívám..
No, nevim!
tip za dotaz!
Nejsem ani o chlup moudřejší z toho svýho hlasitýho přemejšlení tady! /tak soráč všem, kdo si lajzli to po mě číst - noci probděné - kecy plytké - ráno modřejší večera - co do půlnoci ne, v hlíně dozajista!:o)/
V umění jako kdekoliv jinde vnímám rozdíly mezi pohlavími silně.
Ale je pravda, že na Písmákovi to občas nepoznám.
Nicméně si troufnu tvrdit, že ten, co se ptá, je chlap.
jistě, jenže i to je záležitost společenských tlaků... jako většina takových rozdílů kdekoliv jinde
Ramiz_Achundov
05. 03. 2001
Ne...kdyby predemne nedko postavil dve basne a jedna byla od kluka a druha od holky tak to pravdepodobne nepoznam....
Někdy se dá poznat, co psal chlap a co ženská, někdy je to takový "bezpohlavní"... tedy chci říct, nedá se to poznat :-)
Ano a snažím se tak trochu vcítit do jistých odlišností, které to s sebou přináší.
Dílo nelze vnímat podle toho, kdo je jeho autorem. Ale některé věci samozřejmě nesou určitý punc ženskosti nebo mužnosti.