Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO PIČISMU A PIČOVÁNÍ
Autor
Repulsion
Písmákem obchází strašidlo - strašidlo pičismu.
Boj proti pičismu je věcí každého z nás. Je to i tvůj problém, když sousedův dům hoří.
Pičismus je zákeřná nakažlivá choroba (někdy však může být i dědičná), která napadá převážně lidský mozek, ale může zasáhnout i jiné orgány - třeba oči. Osoba postižená pičismem si často nevidí ani na špičku nosu. Současně však trpí bludem, že všechno ví a všemu rozumí.
Riziko napadení organismu pičismem prudce vzrůstá s množstvím obsazených koryt. Není přitom vůbec důležité, o jak významné koryto se jedná. Pocit vlastní důležitosti a moci značně nahlodává imunitní systém jednotlivce.
Jednou z procedur léčby pičismu je pičování. Jedná se o v zásadě velmi jednoduchou metodu, kterou si každý může snadno osvojit.
Pozorujeme-li u svého bližního příznaky pičismu, snažíme se ho motivovat, aby se s nemocí snažil bojot. Učiníme tak prostým výrokem: „Nebuď piča!"
Vidíme-li, že první pomoc nepomáhá, pokračujeme podpůrnou terapií, kdy invalidovi tu a tam připomeneme: „Chováš se jako piča.“
To je v podstatě vše. Je to opravdu velice snadné, přesto se řada lidí staví k pičování nedůvěřivě a odmítá ho používat. Neuvědomují si, že pičování má velmi blahodárný vliv také na pičovatele.
- V prvé řadě působí jako prevence proti nakažení se pičismem
- Prodlužuje život, neboť čistí krev, zlepšuje krevní oběh a snižuje hladinu cholesterolu.
- Je velice příjemné a povznášející tu a tam si od srdce zapičovat.
Odmítavý postoj k pičování lze vysvětlit také tím, že někteří lidé si pletou slovo „píča“ se slovem „piča“. Zatímco termín „píča“ je vulgarismus označují ženský pohlavní orgán, slovo „piča“ není sémanticky jednoznačně definováno. Všichni však tak nějak tušíme, co znamená. Víme také, že jeho význam může být za různých okolností různý. Je třeba velký rozdíl, zda někomu řekneme „Pičo!“, „Ty pičo!“ nebo „Ty pičo jedna!“. Něco úplně jiného je pak Piča mandarinská, což je titul, udělovaný jen výjimečně vybraným jedincům za počin (obvykle literární) splňující náročná kritéria pičoidního mandarinismu.
Nebojme se proto tohoto krásného, šťavnatého slova a užívejme jej hojně v zájmu zachování pestrosti českého jazyka, veselosti našich myslí a zdraví těla i ducha.
Samozřejmě teď bude mít celá řada lidí mdlého rozumu, neoriginálního myšlení a poruchy osobnosti „vynikající“ nápad napsat mi pod tento můj elaborat něco ve smyslu „nebuď piča“ či „nechovej se jako piča“. Nebyl bych žádný Prorok, kdybych nebyl nadán trochou té jasnozřivosti a přiměřenými telepatickými schopnostmi. Kromě toho vidím vaše aury. Takže si ušetřete námahu. Slibuji vám, že na sobě budu pracovat a dám si velký pozor, abych nebyl piča.
Závěrem mi dovolte vyjádřit svou upřímnou víru, že se admini z této práce poučí, budou si rovněž dávat pozor, aby se nechovali jako piče a toto osvětové dílo neskončí v koši.