Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePředvolební kampaň 2006
Autor
rose01
Jen pár týdnů již zbývá, než se v celé republice otevřou volební místnosti, voliči přistoupí k urnám a budou rozhodovat o budoucnosti své země.
Nedílnou součástí klání politických stran je předvolební kampaň.
Tato činnost, kdy politické stany chtějí všemožnými i nemožnými prostředky přesvědčit voliče a získat tak co nejvíce hlasů pro svou stranu, je sama o sobě velkým umění.Bbez dobré předvolební kampaně je prakticky nemožné oslovit voliče.
Dle mého názoru je hned jeden z prvních činitelů kampaně slogan, jakási věta, která vystihuje politickou stranu, její místo na politické scéně a jasně a stručné oslovuje občany. ODS oslovuje: Po modré společně, ČSSD: Jistota a prosperita, KSČM: Jiní o lidech,my s lidmi. nebo např.Strana zelených za své krédo považuje kvalitu života.
Další nedílnou součástí a hlavním symbolem kampaně je program strany - seznam věcí, které má daná strany v plánu učinit, když bude zvolená. Z něj si „vytáhne“ určité body, které občany nejvíce zajímají, jako o kolik se jim sníží daně, jak se sníží nezaměstnanost, jak řešit problém korupce a mnoho dalších, a ty pak dají na oči lidem pomocí billboardů, letáků a dalších typů reklamy. Potencionální voliči tak mají téměř denně na očích kousky programů, slibů a prohlášení různých politických stran a chtě, nechtě se politikou zabývají.Každá politická strana již dnes, v dnešní době, musí mít svou image, nezaměnitelnost, jakousi grafickou přehlednost a dizajn. Na druhou stranu i akce tipu párek a pivo zdarma mají také něco do sebe…
Podle předvolebních průzkumů agentury Stem, by se dnes do parlamentu dostali 4 politické strany: ODS, ČSSD, KSČM a ZELENÍ.Budeme se tedy zabývat jejich předvolební kampaní a tím jak asi působí.
Podle zmíněného průzkumu by volby vyhrála Občanská demokratická strana. Při své presentaci vsadila podle mého názoru na slušný a vcelku originální postoj.Její představitelé vystupují před medii klidně a sebevědomě, na rozdíl od lídrů konkurenční ČSSD, kteří po vzoru svého předsedy nešetří peprnými výrazy a jejich vystupování jeví se spíše arogantním.ODS celou svou kampaň nazvala Modrá šance a jejím grafický symbolem je turistická šipka, jak jinak než modré barvy směrující kde jindy než doprava. Jejím stěžejním bodem programu a tedy i kampaně je rovná 15ti procentní daň. Na plakátech a billboardech se objevuje pět jejich kapitol, jako například: Plus pro ekonomiku a podnikání nebo Plus pro rodinu a vzdělání apod. Dále pak sděluje na jakou mzdu si polepší dělník, zdravotní sestra nebo třeba žena na mateřské po jejich vítězství ve volbách. Dnes již nedílnou součástí presentace strany jsou její internetové stránky. Občanští demokraté na nich nabízí službu daňové kalkulačky, kde si každý může vypočítat jak by na tom byl po finanční stránce po zavedení tak proklamované 15ti procentní daně. To je určitě dobrá služba, protože přiznejme si, že to jak na tom budeme z finančního hlediska je pro nás všechny prioritní. Nerad bych opomněl ještě na jeden typ plakátu, na kterém občanští demokraté varují před spojením ČSSD a Komunisty, vtipným spojením zkratek těchto stran do tvaru: ČSSKSČ.
Její způsob získání voličů, zvolila nynější vládnoucí strana ČSSD. Ve svém double-decru oranžové barvy, jenž straně věnoval anglický předseda vlády, objíždí města a diskutují s voliči. Předseda Paroubek vystupuje jako odhodlaný a neústupný spasitel, buldozer na české politické scéně, který si nebere servítky s korupcí a již několik kandidátu své strany, kteří byli více či méně s tímto nešvarem spojeni vyloučil z kandidátek. Strategie neoblomného a sveřepého bojovníka za tuto zemi je něco co jsme od dob Jana Žižky myslím nezažili, avšak uškodil mu bezesporu známý zásah na czechteku a prohlášení o možné spolupráci s komunisty. Sociální demokraté lákají voliče mino jiné na astronomicky vysoké porodné (u třetího dítěte 120 tisíc korun).
Sociologové a politologové označují letošní kampaň za agresivní a soudím, že hlavním podíl na tomto tvrzení má právě ČSSD, která se například pustila do svého největšího rivala ODS sérií plakátů kritizující Modrou šanci s motivem modré šipky a titulem ODS mínus.
Stačí si večer zapnou zprávy a všimnout si jak se politici jednotlivých stran mezi sebou hádají a vyměňují si nejrůznější urážky a vulgární návrhy a neméně často diagnostikují svému protivníkovi nějakou duševní nemoc.
Náš bývalý president Václav Havel v Otázkách Václava Moravce dne 7.5 2006 hodnotí předvolební kampaň rovněž jako agresivní a dále se mu nelíbí, že se příliš týká daní a dávek a redistribuce peněz, místo, aby se zaměřila na rozvinutí našeho státu v rámci evropské unie, na možnosti naší země apod.
Myslím, že důležitým faktorem blížících se voleb je volební účast. Lidé jsou nasyceni všemožnými volbami, jako jsou volby do senátu, krajů a jsou skeptičtí vůči výsledkům, protože nevěří ve změnu k lepšímu po zkušenostech z minulých let.
Zamysleme se a zjistíme, že je to pochopitelné.
Šestnáct let po revoluci jsou v čele naší politiky, až na malé vyjímky, pořád ty staré, známé strany a tváře. Lidé jsou unaveni neustálým bratříčkováním se mezi stranami, jako byla např.opoziční smlouva. Žádný nový vítr, který by rozhýbal předem dané zákonitosti.
Takovým svěžím větrem by se mohla stát Strana zelených.Ta sází na heslo Kvalita života a na jejich internetových stánkách se dočteme : Budeme důsledně a systematicky při politickém rozhodování dbát na kvalitu života dnešní i příštích generací.Kampaň za ekologii a cenění si přírodního bohatství má jistě svou budoucnost, větší než před několika lety, kdy prioritou byl průmysl a stavění nových továren a likvidace přírody. Lidé již pochopili, že nechtějí žít v zakoušených městech, procházet se betonovými parky nebo jíst bůhví čím popráškované ovoce. Proto si myslím, a předvolební průzkumy to i ukazují (10% voličů), že Zelení mají mnohem vetší šanci dostat se do parlamentu než v minulých letech.
Strana KSČM a její kampaň mě neoslovila, jako celá její politika. Navštívil jsem i na její internetové stránky, ale po předčtení několika řádku, jsem je raději vypnul. Snad jedna poznámka: Jejich volební program nese název „naděje pro Čr“
Jejich naději v lepší zítřky jsme tady myslím měli dost dlouho a všichni víme jak to vypadalo. Zcela objektivně bych však řekl, že jejich předvolební kampaní je sama o sobě krátká paměť některých občanů, či inteligenční kvocient jejich voličů a pokud jde o mladé voliče, tak špatná a nedůsledné varování před celou touto ideologii od rodičů, přes media, až po presidenta.
Politická kampaň je vždy boj, všude ve světě. Podívejme se do Ameriky, když voli prezidenta.Celou jeho kampaň, jeho vystupování na veřejnosti, v duelech se svým politickým oponentem vedou odborníci a mají velký podíl na jeho úspěchu či prohře. Naše předvolební klání je v důsledku podobné, politické stany se perou o moc v zemi a do svých reklamních kampaní investují nemalé částky v řádech desítek i stovek milionů.