Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePole
Výběr: Markéta
24. 05. 2006
5
0
1797
Autor
Trigonaut
Na konci noci
ve vůni zralých jahod
hledám baterku
člověk_který_není
24. 05. 2006malej_blazen
24. 05. 2006
malej blazen: ja vychazel jen z tvych vlastnich slov, ze neznas pravidla haiku a nehodlas to soudit - a oba sve vyroky jsi vzpaeti svymi naslednymi slovy poprel. byla to jen jemna ironie. :)
malej_blazen
24. 05. 2006
malej blazen: to je pak, jako by jsi hodnotil polévku tak, jako by to byl moučník ("je hrozně řídká"). :)
ale díky za každý názor, každý má svůj význam, i když samozřejmě názor znalejšího autora je pro mě významnější než méně informovaného. :)
malej_blazen
24. 05. 2006malej_blazen
24. 05. 2006malej_blazen
24. 05. 2006
jasně. že se líbí mně, to přeci vůbec nic neznamená... ale mně prostě zní.
malej blazen: kdyz rikas, ze nevis, co je haiku, jak pak muzes haiku hodnotit? :)
malej_blazen
24. 05. 2006malej_blazen
24. 05. 2006
kategorii líbí- nelíbí používáme každokročně, proč bysme ji nemohli použít zde? jen je otázka, zda si s tímto způsobem hodnocení vystačíme po celý život...
malej_blazen
24. 05. 2006
blázen: zkus www.haiku.cz. zde je průřez haiku, jak amatérských tvůrců tak profesionálů. Je zde stručně, co to haiku je apod.
malej_blazen
24. 05. 2006
blázen: nejsem na haiku velký specialista, ale pár jsem jich už přečetla a sama zkouším: haiku, ne sice především, ale zpravidla, tvoří forma: 5 - 7 -5 slabik. Dále atributy haiku jsou zdánlivá banálnost tématu (na kterou správně poukazuješ, jako "no a co?"), avšak nikoliv vágnost vyjádření. Právě naopak. Musí zajiskřit, břinknout do čela jako vystřelená pružina. A dále autentičnost, uvěřitelnost. Haiku nesmí být konstruktem, ale výsledkem hlubšího vnoru, kdy zdánlivá všednost rozevírá své paže a rozdává poklady... Tohle haiku mi přijde (když ne ve srovnání s Bašóem, tak alespoň s tvorbou na literárních serverech - potažmo zde) lepší než průměrné...
Pěkná představa:))) Jak jindy haiku nemusím, tak tohle se mi docela líbí.*