Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVášeň
21. 03. 2001
6
0
2483
Autor
Stínovlas
Ještě dřímá, ještě spí,
chce nakreslit k tobě tečnu.
Ozvěna těch žalmů zní,
visí někde v nekonečnu.
Cizokrajnější a svěží
jarních květů magnólií.
Lehká je jak ptáků peří
v nitru mém jak pod fólií.
Průhledná je, azurová,
k tobě ji to táhne blíž.
Rodí se jak řeka dravá,
počkej chvíli, uvidíš.
Chladný plamen, žhavý mráz,
síla krutá tebe chtivá,
boří ve mně každou hráz,
jak tsunami - vášeň divá.
STÍ-sněn na duši chci tip Ti dá-T
NO-rmálu lásky vyjádřil js-I
VLAS-tnosti touhy - je to to-P
,o))
troufnu si tady nesouhlasit, rýmy vůbec špatné nejsou, rozhodně překračují minimálně zdejší nadprůměr; troufnu si polemizovat s tvrzením Albiho, že jde o gramatické rýmy, gramatický rým je tvořen skloňováním (zejména sloves) do stejného gramatického tvaru, protože jinak by se nevytvořil rým; v téhle básni však nejde o zvukomalebnost před obsahem - tématem básně; téma je velmi nosné a kdyby se rýmy nekonaly, nic by to na vyznění obsahu nezměnilo, takže jsou rýmy tak trochu navíc pro cizelovanou krásu; báseň jsem si ocenil vysoko...
Velmi neotřelá slova a silný obsah vyvažují místy slabší rýmy (gramatické, nebo jen asonance). Celek je proto IMHO nadprůměrný a dávám mu přes jisté formální výhrady Tip. Trošku víc pracovat na formě, a bude z Tebe básnířka, kterou budou kolegové Písmáci dost uznávat. V každém případě to vidím tak, že se průběžně lepšíš, a to mě těší.
Je to moc hezky a Tipoidni
Akorat me prastilo pres jazyk a potazmo pres usi [azurova/reka drava].
Btw. Albiiii, uz jsi zase nedal tip :)))))))))))))))))))))))))))))
Promiňte sklerotikovi. Už tam je.
Slabších rýmů je tam víc, spí/zní, peří/svěží.
Nevím, že bych si dělal přesnou míru čemu dám tip a čemu ne...... pro mne je tip značka pro ostatní, aby se taky koukli...... *
Ondrej_Fiala
21. 03. 2001
Albireo: ????? co je na těch rýmech slabého ????
a vůbec já tomu nerozumím :-) nápad i básnička se mi líbí...takže *!