Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se...neboť láska
22. 03. 2001
4
0
1814
Autor
Ondrej_Fiala
(...)
…neboť láska je jako
pár linek nakreslených
na zamlžené okno ve vlaku…
když je smažeš dlaní
uvidíš ven...
láska je jako
pár linek srdce nakreslených
na zamlžené okno vlaku…
když je smažeš dlaní
sklo se za chvíli orosí…
(1997)
jestli se ti to čárání na sklo jen nezdálo, tak se to prostě zase objeví.....:o)))
píp za připomínku lásky - co mrška dovede:o)
aneb někdo je okno jedna linka
a někdo čmáranice
jako postřeh je to dobré, ale bez vysvětlení bych to nepochopil, tedy pochopil bych to obráceně.
... neboť láska se prostě neztrácí, jen se mění a vrací a pořád prostě je.
První sloku ještě chápu, druhé přirovnání mi uniká svým smyslem, ovšem je fakt, že jsem "nedoštudoval" ani pomocku ...
Mě se báseň líbí. Pěkné hlubokomyslné přirovnání.
Já to druhé přirovnání chápu buď tak, že když zrušíš jednu lásku, objeví se jiná, další nebo tak, že když lásku zničíš, zbudou slzy. Odnrej_Fiala jak to tedy je správně?
Ta první sloka je opravdu lepší. Třeba se mi víc líbí jen proto, že jsem něco podobného sám použil, ale O.F. to dokázal lehce vypointovat.
tip
Ondrej_Fiala
22. 03. 2001
Není to špatné. Má to příjemný rytmus, určitou nevtíravou prostotu. Jako opakovaně malované srdce za zamžené okno... Ještě se přijdu podívat na další.
když je smažeš dlaní
sklo se za chvíli orosí
a uvidíš smazané
né linky srdce
né?