Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDiař snů
21. 03. 2001
4
0
1301
Autor
Helene1
DIÁŘ SNŮ…
Do tichých ozvěn řeky toku
co s šumem lesa splývají
napíši brkem první sloku
snů, co už se nezdají,
Pak do šumění luční trávy,
a na každý jabloně list
ty s chutí ovocné štávy..
snad jednou budeš je i číst.
Mezi obláčky na oblohu
a do červánků karmínu
tam všude přeci vypsat mohu
ty další s chutí po vínu.
Mezi hvězdy nočního nebe
do večerního oparu
do chladu který trochu zebe,
ty horké s chutí požáru.
I do duhy a zpěvu kosa
tam všude tedˇ bych chtěla psát
můj zápisník je ranní rosa
proč jen už přestaly se zdát…
Snad ale stačím jeden ještě
dřív než se šedě rozední,
než do pláče smutného deště
řeknem si Sbohem poslední..
Souhlasím s Wolflingem. Máš velmi bohatou slovní zásobu a "barevné vidění". To co píšeš o záměrnosti - to já sice chápu, při přednesu se se dá lecost natáhnout, lecos zkrátit, ale musíš uvažovat, že báseň bude číst či říkat někdo jiný a v tu chvíli je neodpovídající počet slabik handicap:o) Jinak bych ti doporučil, abys svou slovní zásobu využila pro vymýšlení náročnějších rýmů, než je nebe/zebe - i když občas se to stane každému, to je v pohodě:o) Básnička je tipovací.
Hezké to je a moc. Jen tak mimochodem mi to trošku připomnělo moje Sbohem, ale ty se zdáš s celou věcí smířenější.
Pokud ale můžu trošku rýpnou, občas škobrtne rytmus a to někdy zcela zbytečně (snů, co už se nezdají - poslední verš sloky má u tebe osm slabik, tenhle má sedm, proč, když stačilo snů, které se už nezdají). Obdobně nesedí ty s chutí ovocné šťávy, zase málo slabik.
Celkový dojem to ale zkazit nemůže, takže si opět tipnu.
Diky za libeni a pochvalu.. K tem s jinym poctem slabik.. to je zamerne.. aby pri recitaci pomlcka.. doplnila ten chybejici a zduraznila radek(alespon tak to slysim ja).
Ondrej_Fiala
21. 03. 2001
Dekuji za libeni..
ONdreji.. myslis posledni radku v prvni sloce?.. a kde jeste?
Dekuji za libeni..
ONdreji.. myslis posledni radku v prvni sloce?.. a kde jeste?