Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKam zavedou mne vzpomínky
20. 07. 2006
13
6
3776
Autor
Bernadeta
Kam zavedou mne vzpomínky...
na bublaninu s borůvkama
do korun stromů kde jsem sama
na topinky mé maminky
tatínek dneska sází stromky
já lezu pyšně dolů z višně
a opakuju v duchu zlomky
.....................
z vysoké trávy cvrček zpívá
tatínek znaven odpočívá
a maminka ta stará paní
stále mu srdcem píše psaní
choulí se tiše večer ke mně
„budiž mu Pane lehká země“
......................
však bublanina s borůvkama
koruny stromů kde jsem sama
višně na kterých hnízdí ptáci
všechno se zase zpátky vrací
zahrada je dnes plná květin...
a všechny květy co jsou na ní
jsou plody mého vzpomínání
6 názorů
A je jí tam dost? Já přikrájím! K bublanině je nejlepší pití studená smetana. Tu máš! Dej si, co hrdlo ráčí... Až Ti bude ubývat, tak se mi zase ozvi :)
jsem líný si zajít do lesa, tak si tu chodím na tu bublaninu k tobě .. ono už je stejně po sezóně, a takhle je to pohodlnější a dietnější :-)
přesměrovala na vzpomínky
mé vlastní, bolestné i krásné
černé hodinky u maminky
dlouhé večery, když slunko hasne... */
je něžná, uklidňující, vzpomínková (kdo by to byl řekl :-) ), líbí se mi
Alfonso, díky, už jsem Tě dlouho neslyšela...
Já jsem sedávala nejčastěji na ryngli a čítávala jsem si a poslouchala jsem kosy.....
aleš-novák
01. 09. 2006
Albireova skleróza limosáčky sice pamatuje, ale časové zařazení? To bys na mně chtěla moc.
jo, vylézt na ni problém někdy bývá, ale spadnout z ní problém není ..
ale největší problém je dokazovat, že jsme z ní nespadli, i když na to vypadáme .. :-)
:-)
Skleněnky jsem nejedla, ale antiperle jo. Já jsem od malinka ráda pila :-). V dětsví jsem šíleně milovala limosáčky. Začalo se to prodávat v Brně hádám někdy v roce 69 nebo 70 nebo nějak tak (to by věděl Albireo). Byl to igelitovej pytlík s barevnou, většinou červenou bublinkovou sodovkou a v tom byla strčená slámka a s tím se chodilo po štatlu a upíjelo se... Vždycky, když jsem šla s limosáčkem, byla jsem hrozně pyšná (skoro jako když jsem lezla z višně (když jsem lezla z višně, byla jsem pyšná proto, že na tu višeň vylézt byl dost velkej problém).
v první školce, do který mě dali, jsem vyhrožoval, že vyskočím z okna, tak aby mě nemuseli hlídat, mě přeřadili do školky, která měla okna v přízemí .. :-)
časem jsem si ale celkem zvykl ..
rád vzpomínám na chvíle, kdy jsme si s Jabulkou před spaním nabrali hrst skleněnek - takový ty korálky do mozaikových skládaček - a ty jsem pak na lehátku jedli .. jako místo antiperlí ..
můžu ti říct, že vydrželi v puse mnohem dýl, než ty antiperle .. :-)
V mateřské školce byl chlapeček a ten mi pořád vyhrožoval, že si na mne počíhá na přehradě, až tam budu s rodičema a v nestřeženým okamžiku mne utopí. Taky mi házel do polívky otrhaný květy a lístečky z kytek, co byly ve vázičkách na stole. Do mateřské školky jsem se bála chodit, tu mi vůbec nepřipomínej...
neříkej, že v mateřský školce jste dostávali tolik příkladů za domácí úlohu :-)
To se mne ptej, když je to skoro čtyřicet let, copak já vím? Já to aspoň poradím tomu dítěti ve mně, které se mnou pořád žije a pořád se ještě nad těma sloupečkama trápí...:-)
Děkuji Vám všem, ha, Albireo, Ty jsi mne odhalil, s těma zlomkama, to jsem si jediný vymyslela. Ale faktem je, že jsem hroznej poctivec byla, např. jsem se strašně trápila, když jsem měla z počtů za úkol nějaký příklady, kterých bylo (nevím proč)většinou 12 a já jsem vyrobila jeden sloupeček po čtyřech příkladech vlevo a jeden sloupeček po čtyřech vpravo a pak jsem byla zoufalá, protože jsem nevěděla, zda je lepší rozdělit ten poslední sloupeček na dva a dva anebo napsat všechny 4 příklady pod sebe doprostřed stránky. Abych napsala všechny 4 příklady pod sebe doprava nebo doleva, o tom nemohla být řeč, to by bylo příliš nesymetrické :-)))
Vzpomínky jsou jako živé,
emocí je tak akorát,
ani bujaré, ne tklivé,
lze slzu ronit i se smát,
I proto Ti teď tip chci dát,
vždyť člověk si hned vybaví,
že též má na co vzpomínat,
příběh, který dál vypráví
Muamarek
Jeden tip hned přibude, krásné a procítěné!
Jen se mi nezdá - tys byla takový vzorňas, že sis i při slézání se stromu opakovala zlomky?
Jarmila Moosová Kuřitková
20. 07. 2006
U nás je hlavně hafo komárů, takže než se sehneš k borůvce, tak si jich tolik připlácneš na těle (těch komárů, ne těch borůvek), že seš posetej rudejma flekama, že vypadáš jak ta borůvková bublanina...:-)
jasně - tohle je přesně barva tý borůvky, než ji utrhneš ..
letos jich musí být kolem Třeboně tuny - i u nás jich je hafo :-)
No, já jsem tam původně měla aji borůvkovo višňový barvy, ale nebylo to ono, tak jsem zůstala konzervativní :-)