Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZáří
Výběr: Zbora, Print, rebecca13, a2a2a, jaza
13. 09. 2006
44
8
8003
Autor
Fouckault
Večerní slunce zapaluje byt.
Vodorovně.
Knihovna doutná,
zasklená podobizna nad křeslem
exploduje.
Uřícené děti na podlaze kostkami
parcelují zbytky večera.
Nad jejich hlavami sálá mosaz lustru.
Co chvíli je pohltí.
Černá díra léta.
8 názorů
tyjo, i atmosféru to má, takvou čistou, to dělá asi to slovo lustr, docela fajn..
Opravdu krásný obrazy,co hezky plynou před očima.. ostatně jako vždy...Snad přihodíš něco nového...?
pozorovatel
11. 11. 2006
Je po půlnoci, jen jsem nakouknul.
Nevim, člověče. Přijde mi to samoúčelné, obraty, krasořeči, plky. Škubání dlátkem v masivu mramoru, ze které se vylupuje socha, v zkroucené póze cosi expresivně vyjadřuje, bude blít, srát, nevím, proč tahle křeč, za vyjeveným pohledem cítím bezobsažnost. Celá ta pruda nestojí za námahu, když to nic neřekne.
Ale jak vidím, poetům se tohle líbí, tak prima.
jojo básně sou fajn věc))) a tydle obrázky z výstavy, jsou "Ermitážní" ...V
Líbí. Až na ten poslední řádek.
Zato tohle je mňamka:
Uřícené děti na podlaze kostkami
parcelují zbytky večera.
*
lisohlawka, čas je pro kvalitu kritériem ? A pokud jde o to tvé "proč všici paf ?", zůstanu-li v intencích tvého vyjadřování, pak by možná bylo užitečnější položit si otázku, proč z tvých věcí nejsou všichni "paf".
B.Ezejmenij
31. 10. 2006Marian_von_Bahnhof
24. 10. 2006
Ree? Z dřívějška si nevybavuju, takže nemůžu posoudit rozdíl mezi oběma verzemi. Líbí se mi. Hlavně vizualizací, je to jak dívat se na plátno na kterém je umně zachycen okamžik, který trvá teď a za vteřinu už ne. Pro mě nejsilnější pasáže začátek a parcelující děti.
pozorovatel
15. 09. 2006
Vnímavý Poletikův postřeh, nesporně. Za sebe však chci říct, že po úvodních 3 řádcích, které, ovlivněni Poletikovým vnímáním, jsou úžasně expresivním příslibem, následuje přiměřené, nápadité a pěkné doobrazení nálady chvíle, nemluvě o tom, že vlastní závěr - černá díra léta - ( dobře, že je oddělena ) alespoň mi nabízí víc, než jen tečku.
Poletik..stojí za tím silná výtvarnost.. proto ten výčet.. chvilka soustředění... odpočítávání než vše shoří :-)
První tři řádky žasnu, ale pak mám pocit výčtu. Jakoby tam nebylo to tvé vytržení, díky kterému většina tvých textů vypadá intimně
co ja viem...nenadchlo az tak ako inych....musim sa pozriet do svojho vnutra 8-))