Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sestoupá mor
Výběr: Print, , Rivka, Wopi
04. 04. 2001
13
0
5837
Autor
hermit
. . .
stoupá mor
za ním blondýnka s lebkou
na tácu
setmělo se
dej si poslední tatarák
na burzách stále stejná pohoří
stoupá mor
Collalto hrabě mžourá ze
zaprášených oken
děkovný průvod za toto století
ještě nevyšel
Hele Hermite, tohle se mi nějak nelíbí. Myslím, moc daleko a nesrozumitelný, i když obrazy to jsou přinejsmenším správně zvláštní. Ale jen proto, že jsi Hermit, ti tip dávat nebudu. Nechápu, proč to máš jako doporučený, normálně se mi to líbí víc.
po dvou letech získává básnička název - Brtnice, bez dalších asociací, kdo víc víc, ví jen víc, nic víc. Collaltové jsou starodávným langobardským rodem, který jako poslední až do Benešových konfiskací vlastnil zámek a panství Brtnice. zámek už brzy spadne, bohužel; kdo jste se tam ještě nebyli podívat, spěchejte...
Tak tam blízko jsem byl asi 8krát na táboře, musím se tam zajet podívat, jestli je to tam pořád tak krásnej kraj.
působivé je tatarsky syrové spojení blondýn a burzovních křivek (ponechán přitom prostor pro další asociace) se zaprášenými okny, smrtí, která přišla z neznáma, naráz, budí hrůzu a pocit viny
temně barokní Collalto, postava skutečná či maska rudé smrti?
sakra, to bude ňákej vomyl, todle nečtěte, to jenom nedopatřením mi zbylo v doporučenejch, hnedle to vyhodím....!!
;-))))
Dočkáš se, až naprší a uschne a budu vstávat ze sarkofágu po ránu s úsměvem.
objevuju se zpožděním.... silnej obraz hnedle v první sloce, celkově síla a líbí :))
t*
houba: no vidíš, ani tohle už se mi spíš nelíbí, než líbí... a furt to tady straší... btw, o čem myslíš, že to je?
no, já jsem možná úplně mimo, ale první co mě napadlo, je, že tvoje básnička je o ehmmm, globalizaci.... o tom, jak se stíraj rozdíly mezi kulturama :))).... tohle mi prostě naskočilo, když jsem dočetla poprvý a i teď to v tom vidím :))