Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV mezipatrech
Výběr: a2a2a
17. 11. 2006
20
38
4365
Autor
Antiutilitaristka
Rozpíjí se
V proláklinách do obzoru
Palců
Další věty
Pěšiny
Propálené v koberci
Tmavnou
Podtržené žárovkou
Slyším
Jak tiká
Když nadechnu se
Do půjčeného prázdna
A pomalu zašlapávám popel
Rozpíjí se
V puklinách chodidel
Z písmen
Barvy na nároží
Knihy
Z židlí mezipater
Mrholí
Do šedého skla
Nevěřím jim
To o krajinách
Co jsou v nás
Když vidím
Jak lepí mě za stěrač
Rozpíjím se
A
Mrholí
38 názorů
a2a2a...pozitivní ano...já neřekla, že ne..kolikrát se mi zdají slova zbytečná...a pokud ano, přemýšlím, proč je tam přesto autor dal...a tady jsem nepřemýšlela, prostě mi přišla na místě...zapadají mi do obrazu...tak asi tak nějak:-)
Craerassy - tvůj pohled je zcela legitimní, možnái víc intuitivní a zřejmě i ženský, což může být v dané situaci výhodou. Já sice taky upřednostňuju intuitivní vnímání, ale občas zohledňuji i formální stránku, a tady někde může být dělící čára našich pohledů, přičemž oba jsou vlastně ve vztahu k básni jednoznačně pozitivní.
Jinak si myslím, že toto je už bezvadná diskuse, pro mne, pro autorku, snad i pro tebe. Možná, kdybych takto reagoval hned, mohli jsme si odpustit to drobné nedorozumění.
a2a2a...já rozumím, jak to vidíš...ale pro mě by to ukončení bez posledních řádků bylo jen tichem na konci věty...pro mě doznívá v těch řádcích ten poslední pocit...nejsou to oni, kdo se rozpíjí...já jsem tam, mezi nimi..a neměla a nechtěla jsem být...poznání a uvědomění si čehosi..a venku mrholí...pro mě čas naděje...pro jiné může být to mrholení napořád...nevím, jestli rozumíš...já se chci takhle dívat...po dešti slunce...potřebuju to..
Milá Romanko, ten malý názorový střet mne mrzí, my totiž ty poslední tři řádečky připadají i jinak rytmické k předešlému textu, mrholí je jen takový rámeček a to rozpíjím se jistě význam má, ale mi prostě přišlo, že jakoby autorka dopovídala svůj postoj, zatímco bez toho je báseň více otevřená, a tedy i přístupná našim asociacím.
Jinak potvrzuji, že Craerassy člověk musí mít rád hned z několika důvodů. Když pominu ty ryze egoistické, pak je to zdejší královna lehkého rýmu a žensky vtipných básní.
a2a2a..omlouvám se...asi to tak má být, že se každý dívá jinýma očima
Anti...nehádáme se, neboj...a2a2a je skvělý človíček a vím, že se dívat umí...má poznámka byla hloupá...někdy jsem příliš zahleděná do sebe a potřebuji lidi jako je on, aby mi otočili zrcadlo čelem ke zdi...věř mi, že ho mám ráda...on to ví..:-)
Antiutilitaristka
29. 12. 2006
Craerassy, mám prostě jiný názor, a nenapadlo by mne, že ty se dál dívat neumíš, myslím, že to tady nepatří. Tak že mne zase mrzí tvá poznámka, a to skutečně.
Antiutilitaristka
28. 12. 2006
a2a2a...jestlipak ty sis pořádně ty tři poslední řádky přečetl? bez nich by ta básnička nebyla tím, čím je...dávají do ní přesně ten pocit, který se tě má dotknout, abys pochopil a rozuměl...
*
Lepší není určitě. Jen jinak napsaná. A asi by se mi nepovedla, kdyby se neodrážela od mi věnované básně od jednoho zde skvělého, nyní již smazaného autora, Martina Šindeláře, dříve Paranoid_android. Nyní jeho nick užívá někdo jiný. To je to, že hezké věci nám vypadávají ze srdce samy, když je přeplněné.
Antiutilitaristka
16. 12. 2006Antiutilitaristka
16. 12. 2006
Ještě si dovolím jednu svou o mezipatře, kterou jsem tu dříve měl, a pak ji smazal.
NOC V AZYLOVÉM DOMĚ
(11.12.2005)
V obraze Noc v azylovém domě
o staré okenice zapřený strom
na konci chodníku zamčená vrata
Někdy se zdá že vidím popelavé tváře
Pro mne jsou cizí i ty co jsem znal
jako by ticha nemívala rána
a hlomoz hvězd mne varoval
Maminka z obrazu měla strach
a tak jsem ho schoval raději
Až nyní když odjinud se dívá
je zpátky
Všechno je jak má být
Ticho nahoře ticho na zemi
v mezipatře hudba
Když už tě tedy vnímám, jako skvělou autorku, jistě mi odpustíš subjektivní poznámečku, že poslední tři krátké řádečky by tam snad ani nemusely být. Tak je hezká i bez nich. TV
Antiutilitaristka
26. 11. 2006Antiutilitaristka
19. 11. 2006Antiutilitaristka
17. 11. 2006Antiutilitaristka
17. 11. 2006
..ja teda nejsem vubec priznivcem toho meneni pisma...ale tady neni schvalnost, ale prece jen bych jen srovnal, dal normalka cernou a bac ho...prece nepises pro blby...)))***
celkem dobrá, až ny ta velká písmena na začátcích řádků, osobně mi to vadí, ruší mě to