Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSetkání.
Autor
Obyčejný_chlap1
Městem nepolapitelné krásy utíkající každou vteřinou. Pojď honem, za tu chvíli co váháš proteklo ji tolik do nenávratna.
Víš, domy v tom městě nejsou vytvořeny z hladkého kamene či pálené hlíny... Jsou stejně jako květy , fontány a parky vytvořeny ze snů a tužeb člověka kterému přísluší.
Vidíš, o tento park se stará vysloužilý voják. Zapomněl na hrůzy svého řemesla, zapomněl na dril a zůstala mu v mysli jen poctivost a řád. Zastav se na chvíli , vidíš tu přísnost, tu strohost?
Hledíš na mne udiveně: " To se mi má líbit??"
Posaď se,a zahleď se na ty přísné linie a na tu šeď.
Když se opravdu zahledíš,a nebudeš chvíli ani dýchat, objevíš jak se nad tím vším vznáší a vše zahaluje jemný, ostýchavý opar touhy po kráse a něze. Neuvědomělé a možná o to krásnější vítězství lidství nad hrubou silou. Kvůli tomu kontrastu, kvůli tomu zjevení sem přicházejí často lidé kteří počínají umdlévat, lidé, kteří potřebují obnovit sílu . Sedají do trávy , a tiše pozorují drzé sedmikrásky , které si obsadily kousek toho přísně čištěného a s pýchou udržovaného trávníku . Samozřejmě, jen dokud se neobjeví brunátný voják, který ty lidské výtržníky s hrozivým řevem vyžene zpět na cestičky. Hrozivě burácející však pečlivě dbá, aby ani náhodou nepadl jeho zrak na místečko se sedmikráskou. Jak by také mohl, když o ní přece neví. Takové porušení řádu by přece nemohl strpět.
Zlolajní jazykové tvrdí, že jej tuhle v podvečer viděli jak svým zjizveným prstem hladí tvářičku jedné ze sedmikrásek a usmívají se na sebe jak malé děti, ...ale znáš to, lidé toho napovídají .
Copak se vojáci dovedou usmívat??
Půjdeme dál ,navštívíme dům místního patriarchy.
Ale nejdříve ti koupíme u tamtoho ševce pořádné boty. Víš, ten starý mág je pro nás to nejdůležitější a tak na cestě k němu se postavily bodláky a ostré kameny ,aby jej chránily proti všem. Že to je slabá a směšná obrana?? No, v tomto městě nic strašidelnějšího nemáme.
Musíš ale sehnout hlavu , náš švícko má nízký strop.
Dobrý den pane mistr, přáli bychom si nějaké hezké boty. Jaké by to měly být.?
Podívejte , pro tuto krásnou slečnu...vy už budete vědět.
Jsi zmatená jak se ten človíček chová... divíš se že ti švec nedívá na nohy? Že ti dokonce hledí do očí??.
No prosím tě, jak jinak vybrat boty . Jedině pohledem do duše.
Teď se musíme chvíli posadit a počkat než budou hotovy.
Mistr totiž poznal tvé skryté a slabé místa, a soustřeďuje svůj um k tomu aby právě je ochránil. Že nemluvím o kůži na Tvých nohou ? Já vím ... v tomto městě to tak je, nepotřebuješ přece nejvíce chránit tělo, to co opravdu ublíží je zranění duše a k ochraně toho nejdůležitějšího jsou místní řemeslníci určeni.
Vidíš ? Už je nese...jsou krásné, vypadají jako by se na tvé noze právě narodily. Vklouzni do nich a pojďme.
Budu ti po cestě vyprávět proč je pro nás patriarcha tak důležitý. Víš, jenom kvůli němu vůbec existujeme Je to mocný kouzelník který z lásky k lidem jednou nahlédl do budoucnosti , a tam spatřil toto město které jednou povstane. Tak se do něj zamiloval , že se rozhodl porušit vše co znal a ctil a vytvořil jej ještě dříve než mělo vzniknout...toto město totiž vznikne jako výsledek setkání dvou lidí a z jejich vztahu, z jejich fantasie ,z jejich úcty a lásky bude toto město postaveno.
Jdeme před patriarchův dům ,a tam v pokoře vyčkáváme mezi zástupem Tvůrců jednotlivých míst , kteří obklopeni svými přáteli tiše a se skloněnou hlavou očekávají až se ten okamžik stane, naše jsoucnost bude konečně potvrzena , a my tuto chvíli všichni oslavíme tichým souzněním.
Pojď už jsme skoro zde. Vidíš tu krásu...
Ale co to ?? Jak je to možné ..vše se rozplývá, vše hyne...Nicota přebírá moc...co se to děje s Tvůrci...co se to děje s květinami.
Jak to ,že je mé srdce najednou tak prázdné...!!
Slečno, a kdo vy vlastně jste?? A podívejte , vždyť jste bosa..
A proč ten divný stařec tak pláče a volá? A co že to volá?? Nerozumím starče!
Nesetkali se?...