Děkuji za zájem o mé verše a slova uznání.
mají, ale jsou i másla, kterým se to stává
A já si myslel, že psychologové mají dobré dýchání v popisu práce. Děkuji.
verše - je tma .... a ztracení jsou blíž ... mně zastavily dech, díky
(neboj, už zas dýchám)
Moc ráda se vracím .... a cítím vůni
Fialko, děkuji za závan vůně
Nádherná poezie, těšilo mne číst :-)
stalo se - skvělá atmosféra, lidi, i poezie
ještě jen - pokud nebude vadit, přečtu zítra v Praze na autorským čtení
Poetikonu
předem díky...
J.P.
tradičním pojetím lze i získat, když určitá propojení dokážou alternovat novátorský způsoby stavby básně víc, než jen drahněkrát použitá patetická, komorní lyrika
i deset let tu pak sehrává pramalou roli
Milý Jardo, příliš mi lichotíš, mé poezii schází větší progres, má spíše tradiční kontury, přesto mám důvod poděkovat za způsobenou radost.
vážený pane, jak sem jen jedinkrát jinde řekl, tohle je, bez jakýkokoliv vokecávání, poezie se vším všudy -
děkuju
Milý motýlku Emanueli,
děkuji za přátelské pozastavení a věz, že ona úprava zleva byla vytvořena speciálně pro tebe, neboť motýli, zvláště pak Emanuel, jsou velice šikovní a rádi přelétávají z místa na místo.
ME: už jsem četla, proč posíláš? Jen se utvrzuji v marnosti svých snah...přesto dík.
Nádherné verše. Nevím, co bych víc.... ***
Moc pěkné, zvláště o starém bytě...rozplakala mne / T.
Ve starém bytě je skvělá!
no 200.tip to uz je co rict teda klobouk dolu...
Martine, děkuji, ale to není jen tak, mám ve zvyku, byť se mi to podařilo jen jednou, poněvadž zpravidla bdlíme od sebe daleko, pozvat dárce jubilejních tipů na skleničku. Na nějaká čtení sice nejezdím, s výjimkou některých festivalů či literárních kaváren v Praze a i to tak jednou až dvakrát za rok, ale pokud nejsi daleko od Ostravy, pak bych tě pozvat mohl.
Eileen
děkuji, považuji si od dobrých básnířek
Víno pevné jako krev potěšilo srdce
vymazalo čas
a do otevřených dveří
zavoněla hlína
nejvíc.
"Ve starém bytě" je až dojímavá. Moc pěkné. ...*
Ta první je extra perfektní, ty dlší jsou perfektní.. pro mě :) Tip
hus.a, mi nevadí, když se někomu nelíbí mé texty a je v kritice věcný, ale nemohu si pomoci, tvé reakce jsou jiného typu. Mám samozřejmě pár, ne mnoho, nových básní, ale vědomě je zde nedávám, neboť se mi zde nelíbí atmosféra, ke které přispívají i reakce tvého typu. A konečně, opakuji, já jsem zde tyto dvě básně znovu nevyvěsil, takže to nemá nic společného , jestli si s něčím vystačím či nikoliv. A přeji rovněž klidné Vánoce, i to, aby tvé nesporné nadání našlo rozměr i ve větší empatii a následně v tvém vnitřním uspokojení.
...já "ty básně" viděla podruhé a mindrák z nich nemám...omlouvám se, jestli jsem se pana a2a2 nějak dotkla, ale...přece jen..."pobývat" na serveru tolik let a "tasit" na čtenáře děl, že by je na prstech málem spočítal? ...nezdá se mi proto(jak to slovo nemám ráda) "fér", když tolik, ale tolik nešetří kritickými slovy pod díly jiných, kteří píší jak o život.
Třeba se pletu...já jsem skutečně, pan a2a2 má pravdu, ještě svou básničku(až na školní časopis) nikde "nevyvěsila", ale zaráží mne, s jakým i po čase "málem" si jeden člověk na jednom , dnes už docela vyhlášeném serveru, vystačí. Tolik tedy...a hezké nejen Vánoce...
H.
hus.a,
nemyslím si, že mé básně jsou cajdáky do té míry, aby musely vzbuzovat takovou reakci, jakou jsi napsala, o výběry si nepíšu a kdybych se měl zachovat tak, abych vyhověl vlastní sebereflexi, tak bych tu už nejspíše dávno nebyl. Ale nic není tak jednoznačné. Nicméně tvá poslední báseň je opravdu hezká a vypořádává se z tématem Vánoc jinak, nemyslím však, že poctivěji, jen jinak a určitě poctivě. Doufám, že se nemýlím.
15.12.2012 16:53:33
hus.a ..ale ano, byť text již stokrát přežvýkaný a zde visící, pokaždé před tím krásným časem všeobjímajícího slovanského Dědy Mráze OPĚT dojme....a dostane další výběr. Za patnáct let bude tomu stejně, soudím, nepadne-li však tento prapodivný (protože m u s í být prapodivný už sám od sebe) server....bravo, a2a2....už NIC DÁL NEMUSÍŠ PSÁT.... úlevné, že?:): i pro čtenáře, i pro ně....:D
Omylem jsem smazal tuto zápornou kritiku, hus.e se omlouvám.|< <
> >|Všechny kritiky na jednu stránku
Silné - zvláště ta první. Smekám.
První je nejhezčí a ukrývá v sobě všechen napsaný i nenapsaný zbytek pod.
Hrušková,médea, Manuamanua,Čamon
děkuji Vám.
Je umění přiblížit se ke ztraceným a rozdělit se o tom s druhými způsobem, který je obohatí. Nejvíc mě oslovila první báseň.
trikrat huraa Tobe.) tak pokorně a přirozeně napsany a v co se to rozvine..-)) krásný :)
Kuře-juře, Ferry, Armand
děkuju, Martinovi také za hezké verše
hejna
nad městem
jako nad mořem
ve Hvězdě listí
vlny ze zlata
v rybníčku
tichý oceán
na tak malém místě
ve vrzání trámů lávky
Bůh
Pozdravuji a sděluji, že jsem si to tady u tebe užila náramně. Žel, že tu nemáš i tvorbu z pozdějších dat...
:)
Krása, rozvíjí se jako vůně... Potěší jako to pevné víno... ;-)
Fëanor
děkuji za pozornost i ocenění.
Obzvláště ta první byla dobrá. (tip)
a2a2a...tohle si uvědomuju, že nečtu poprvé, ale nechápu, co se mi poprvé nezdálo :) možná mi dnes sedla do nálady, možná vidím jinak...ale rozhodně velmi sympatické.
pasažier letu 78,
děkuji za návštěvu a otevřený názor, básně jsou osobní a myslím, že to je základ pro opravdovou poezii, pokud jde o jejich výpovědní hodnotu, pak je to již věcí čtenářů samých a je jen přirozené, že ne každý se v každé básni najde, to by bylo spíše ke škodě.
slivaka, děkuji, navíc to dnes vnímám i jako malý dárek.
prepáč, netrúfam si komentovať
čítal som to už dávno
a páči
tip
Zjišťuji, že vám mnohým dlužím poděkování, takže napravuji a děkuji.
Víno pevné jako krev potěšilo srdce
Člověk tady má pořád co objevovat. Vrátit se mohu jen ve vzpomínkách, vánoce nemám ráda.T*
všechny tři mají hezký rytmus i obsah...:)
T*
Pelíška,blboun nejapný,S kapkou růžové
všem vám děkuji za zastavení a ocenění či drobný názor
Rybiškorazdvatři a Alice s Renatkou, děkuji
melancholická, ale krásná
nejvíc se mi líbí Návraty *
Moc pěkné, nostalgické...***
vazne tieto tri textiky ma dostali zvukomalebnostou, vraciam sa k nim,pri ich citani akoby som si prestal uvedomovat, akoby ma len ovlazil jemny dusok pocitov a atmosfery...
Vidím - nejen tu modrou, slyším - nejen Tichou noc, cítím - nejen prchavé teplo, chutnám - nejen víno, voním - nejen hlínu...
Kamile, děkuji za poklonu až příliš velkou. Nepublikoval jsem dosud samostatně, jen ve dvou knihách či sbornících vyšly ukázky z mé tvorby. Trochu ucelenější pohled nabízí tady na Písmáku má sbírečka 16 básní "Některá okna".
v tychto dielkach citit poeziu, po precitani ostali otvorene usta a otazka, ci si uz nieco publikoval, lebo tvoja zbierka by sa mi urcite oplatila kupit...
To je taková krása, až to dojímá - jsi mistr slova, protože se to čte jakoby samozřejmě, nikde nic pod kůží nevadí, nic nepřebývá, nic nechybí, prostě je toho akorát a je to napsané excelentním jazykem. *T
čistá nefalšovaná lyrika.... krása... tvoje básne "voňajú"!
Ledový cukře a Kaylo, moc děkuji, spíše bych vás rád nyní nasměroval ke své sbírce Některá okna, nyní zrovna ve Zlatém výběru, je tam 15 básní. Vaši návštěvu rád oplatím.
Pises moc hezky, ma to co rict, chvalim!!!
Priznám sa, že toto dielko mi už pred časom doporučil #posledny s tým, že si ho musím, ale naozaj MUSÍM prečítať. A mal pravdu.
Mňa najviac dostala VE STARÉM BYTĚ, sála z toho nádherná atmosféra, tej osamelej lampy som sa najprv zľakol, že to bude kliše, ale nie je... ideálne dotvára pocit stratenosti...
posledny, děkuji a doufám, že tu nejsi posledny raz
Nemám co dodávat...nádherná atmosféra...fakt nechápu../*
Jsem nakoukl ze zvědavosti, neboť jsem chtěl vidět co stváříš, když se ti líbí Zaplísněná matrace od Ze. No, přiznávám, že jsem příjemně překvapen.*
remik, HenryP, D4N,
děkuji Vám
krasne to plynie, paci sa mi, ako ziadne pouzite slovo cloveka pri citani nezabrzdi
zajimave. predstavuji si obrazy. libi
Jsem celá okouzlená, nejspíš jsi čaroděj :o) ***
teda skoro 2 roky to tu je a já o tom nevím...málo pátrám-chyba...
Každopádně jsem ráda, že jsem sem zabrousila, je to moc krásné dílko. vrátím se v nějakou "inteligentnější" hodinu :o)
... už dva roky - bezmála
Ráda bych vyzdvihla onu nejhorší, však každá mě oslnila, nejvíce asi "Návraty" a Tvé pory zalité solí.
Líbí se mi že netvoříš žádné přehršelé obrazy.
Lyrae, vindal drámo, děkuju
ve starem bytě NEJ
a potom konec půlnoční..
nenápadně si tam dostal
nostalgii - skoro bych
řekl ruského typu..
libí moc
Jsou nádherné
ale ta první
něžně objímá
není smutná
to jen dítě vzpomíná
T
moc nádherná, vznešená, skoro se bojím dýchat do toho posvátného ticha s báječnými obrazy a vůněmi.
milá Cornelie, ten tip můžeš klidně přidat, nechtěl jsem tipy v době, kdy jsem ji zveřejnil, bylo to vánoční přání, ale je to jedno, jsem rád, když ke mně ještě někdo zavítá.
Je to opravdu moc pěkné:) Dala bych tip, kdyby jsi si sám neříkal o netipování:)) Taková milá vzpomínka na dětství.
hmm ... všechny tři supr
... ale nejvíc se mi líbil ten závěr
... vůně mokré hlíny
... vůně lůna Země ...
nádherná atmosféra. kritizovat se na tom ani nic nedá... takže tak.
soňa, mperdik,
děkuji Vám a mperdik má u mně štamprli za jubiljní stý tip.
Básně plné vzpomínek. 'Krásné, dávám Tip
Jarmilko,
vždyť to je snad nejhezčí kritika, kterou mi někdo napsal. Opravdu si vážím. Děkuji.
sem se ráda vracím, už celý rok
..a do otevřených dveří zavoněla hlína...Text přinesl obrazy...o
Upřímně, nechci nějak naprázdno pochlebovat, ale tohle je opravdu, co bych tady rád nacházel. Za mě jednoznačně tip, můžu dát sice jenom jeden, ale dal bych tři.
Nikol a Anex, děkuji vám.
překrásně
melancholické
verše******
tvoje básničky se mi líbi, jsou hodně jemné a sentimentální
Kjuba, susanitka, Fenix, SnoopyDuck, Muessa3
dlužím vám poděkování,děkuji
... tenhle druh poezie můžu !
to vieš, sme noví (teda minimálne ja a newface), a tak sa snažím čítať všetkých autorov, čo sú aspoň občas online. aj keď dlho nepísali.
nepotrebujem,newface,sestricka.slunicko1
děkuji vám za návštěvu i ocenění, pokaždé se divím, když užtady více než půl roku nepíšu, že mne ještě někdo občas objeví. Děkuji.
kouzelné...a můžu tip,i když nechceš? *T*
koleko a Spring, děkuji, už zde chodím hodně málo, o to víc potěšilo
děkuji vám, jsem už měsíc tady hodně pasivní, o to víc mne překvapuje, mile samozřejmě, když si mně někdo přečte. Díky.
moc pěkné, jemné a výstižné, originální,... - prostě *T
všechno řekli už přede mnou, krásné a tip */
Pseudovilo, děkuji.
Evičko medvedikova rovněž děkuji, a netřeba se omlouvat.
Jsem rád, že na Jarmarku se objevilo konečně Sluníčko a k tomu sedmitečné
Oběma či oboum děkuji
Tu tmu až hltám, jak je vyobrazená se všemi pocity :)) J.
návraty jsou bomba.. šest řádků, jako do hlavy kladivem.. úžo..*
Paechus, tvůj pohled je totožný s pohledem všech, kteří se tady kritikou jaksi seriózněji zabývají.
S tím douškem, přísně vzato, můžeš mít i pravdu, ačkoliv já jsem hvězdy pojímal jako naše zemřelé.
Ale je pravda, že tento obraz je v tomto duchu duální, že už je to řečeno - do oken psaly jména. Díky, je to užitečný postřeh.
Pacilo sa mi to, idem si uz konecne lahnut spat :)
Podez. dívko, Bezinko a Peachus Ksherery,
děkuju
...napadlo mě totéž co bylo napsáno přede mnou... a razí to na prvý dotek : jsi básník... díky za krásné počtení T
elfka_Sea, Amiška, Candy, zdjr1976
děkuju moc
Hlavně ta část "Ve starém bytě" - ta mě zaujala nejvíc, je opravdu krásná*
chésky césky - před tolika lety (čengliš - tolik let zpátky = so many years AGO ..)
a do otevřených dveří
zavoněla hlína
*moc
Tedy ve vztahu k té básni, jestli, tak mi pošli do zpráv nebo tady, to je jedno, jak je to myšleno. Děkuju.
kassiope a Evičko, děkuju.
Evičko, přiznám se, že nevím, co je to anglicismus.
tolik let zpátky - není to anglicismus?
víno pevné jako krev je pěkné slovní spojení
Ty vaďo.. fakt dobrý, teda nejvíc první a druhá.. fakt jo.. takový poklidný a atmosférový..**
Aphasie a Vesly,
moc děkuju, a pokaždé, když si někdo mou věc zařadí mezi oblíbené, pak to vnímám jakou opravdu velkou poctu.
Všechny tři básně jsou úžasné...
Hezky od první ke třetí graduje tajemství a obraznost...
Ale zárověn si všechy zachovávají, tu pro tebe typickou čistotu slova...
Velký Tip*
A mé oblíbené :)
domin.go a Tome,
oběma Vám děkuji za ocenění.
moc se mi líbí hlavně první báseň
je v tom taková čistota...důvěra,láska,domov,řekl bych že to aspoň trochu dojímá snad každýho...žádný zbytečný slova,je fakt krásná
návraty rodičům jsou na mě až moc ořezané,mám rád víc obrazů nebo aspoň aby si čtenář mohl vybrat,najít svoji polohu; tohle jsou dva nádherný obrazy který by si zasloužily trochu rozvinout....je to působivý
úplně poslední strofa je taky krásná
je vidět že umíš
gratuluju, vím že nechceš tipy, tak aspoň pochvala...
děkuji Vám, Zuzulinko, Quaken, thalina
Moc hezké.
quote: ... tatínek se neptá kterou košili ...
Zvlášť tohle mě oslovilo, připomnělo mi to mnoho a mnoho věcí. Díky
*
jsem ráda, že je sem někdo vytáhnul
Pořád to bolí....., a když už můžu, tak dávám výběr..
fanfán a ruprecht, děkuji Vám.
Děkuji za komentáře k mým věcem.Po přečtení tohoto si jich vážím dvojnásob.
Je to procítěné, dobře se to čte, milé.
Jarmilko, skoro bych řekl i u tebe, tolik let zpátky ... děkuji moc, od přátel potěší.
Tolik let zpátky...
Voní, díky.
v pohodě, však já ti to opatím, v dobrém.
Bral jsem to jako ironii, proto ten ironický dotaz, a myslím si poctivě, pokud to tak bylo,
že to bylo zbytečné, stejně jako onen typ.
Spíš bych rád viděl jiný typ komunikace, a snad se nám to podaří. A věz, že nerad takto reaguji.
Pokud se mýlím, omlouvám se, a děkuji dvakrát.
Zámotek, myslíš ten obázek nad básničkami ?
Taky mi z toho vykukuje Skácel...možná kvůli vinohradu...vínu...nevím... ale líbí se mi to a moc, má to klidnou atmosferu, nekřičí to ;-))
Možná i Jura Pavlica...má to melodii...tichoučkou...ale má...
Kdyby sis nepřál opak, dala bych tip :-)
takže... :) opravdu... skácelovské... krásné... a trochu starých časů z toho cítím... a trochu vrchlického... říkám... moc pěkné
Poletik, jako vždy, děkuji, tvé kritiky vždy velmi vážně vnímám, a také o nich přemýšlím. Ještě jednou díky.
U první básně mne nejdřív dráždila heslovistost, ale při opakovaném čtení jsem si ji zalíbil, navozuje atmosféru vzpomínání v asociacích. Modrá tma je sice fajn, ale je dost používaná, viděl jsem ji už vícekrát. Tady mi ale nevadí, je použita tak nějak decentně. To je spíš reakce na fouckaulta. Druhá báseň mi přijde nějak obrazně nedotažená. Vlastně to nejsou ani moc zapadající obrazy, spíš zase jen asociace, ale v tak sevřené miniaturní formě vypadají spíš nefunkčně. Druhé básni, opět řekl bych příliš rozostřené na úkor působnosti, vévodí krásný verš "Víno pevné jako krev potěšilo srdce". Bohužel s tímto obrazem kontext nijak doopravdy nepracuje, ne jinak, než opět jako s asociací, navozením atmosféry.
Mně se moc líbí ta 1. ...... a 2. 1/2 3. -t-
avi
já musím dát jeden nezištný tip...není to poděkování, je to jen malý střípek radosti, že tu jsi*
Víno pevné jako krev potěšilo srdce
vymazalo čas
a do otevřených dveří
zavoněla hlína
*****
moc za ni děkuji!
Půvabné. Mně hlavně ta třetí, ta... je mi akorát***
Velmi, velmi dobré. Takový klid a pohoda, to jsem od dob Skácela nepoznal. Děkuji za to.
květinko, vlad03, Gprdonku, Aymi,five_ch. jagaro,
Pan_Brasovsky
Pan_Brasovsky - Milý Jene, značný věkový rozdíl Vám dává oprávněnou naději, že zatímco si Vy budete užívat svých chvilek slávy i lásky, já budu jen bezmocně přihlížet.
jednak děkuji, to především, a také doufám, že si zbytku Vánoc užíváte ve zdraví a v dobrém rozmaru.
Vaše hodnocení mně těší, neboť se mi zdá, že Vánoce mne silně inspirují. Děkuji.
Ve starem byte ... moc me potesila. Udelala krasno, dekuju *
jen subjekt, jen subjekt je objektivita sama! ...
dnes za pocity: "a ztraceni jsou blíž" .. jemnost, procítěnost, lehký dotyk sent(i)-mentality (úmyslně ne sentimentality), spontánně těžko hledám slov, dále pro první tedy "beze slov" ..*
druhá: chytá abstraktností to "konkrétní nevyslovitelné"! ...
last one: pohádkově, a skutečně: vůně hlíny a vína ***
ps: Dobrý člověk ještě žije.
Krásné Vánoce, Jirko,
Písmáci ...
Aymi
kazde slovo nieco pridava... paci sa mi t
Krásné vánoce a pohodu přes celou dobu nejen vánoční a do nového roku mnoho toho šťastného Ti přeji...
děkuji
t
už jsem ti psal kritiku poštou.. Modrá tma!*****
Ano. Vánoce.
Veselé? Spíš spokojené.
Určitě spíš spokojené.
Aha, tak promiň za ty tipy.
Všechny tři básně jsou nádherné! Čirá poezie. Nemám slov: "v pórech ticha oceán".
Já už ty básně viděl a mám z nich mindrák...
hezké svátky přeji i Tobě, Jiří
pěkné vánoce i Tobě advojko - a ať Ti to napřesrok píše stejně pěkně jako letos. a nejen píše :c)
Původně jsem chtěl blahopřát k Vánocům na Vašich autorských stránkách, ale časově bych to ztěží zvládal. A tak to učiním zpod těchto mých vánočních básniček, které jsem zpočátku prezentoval jako indispozici.
Předně chci upřímně poděkovat za to, že jste mne letos četli, a navíc mne povětšinou potěšili vlídným slovem. Některým jsem již stačil popřát v odezvách ve zprávách, Vám ostatním přeji pokojné a požehnné Vánoce, sebedůvěru a sílu být si navzájem nablízku. A promiňte, pokud jsem se někdy zbytečně šťoural ve Vašich věcech. Kolikrát si říkám, že dělat chytrého je směšné, ale pak mi to nedá, protože jsem prostě takový. Děkuji Vám.
A důležitá technická poznámka. Nedávejte mi zde, prosím, tipy, chci jen, aby vás mé věci potěšily, někteří z Vás je už ostatně četli, a aby takto mé přání bylo nezištné. Dík.
Vlaštovičko, Nikolko,ěkuji Vám,a přeji pokojné Vánoce.
no...mnamka...nemam co dodat *
Krásně se to rozvíjí... od úplně jednoduchých obrazů až po něco téměř skácelovského. Krásné! *