Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se...Martinovi
19. 12. 2006
21
54
4757
Autor
martinez
...pýcha a zlost
napůl spálený most
ke světu, k lidem
(jakoby se styděl
a měl všeho dost)
...čas který nečeká
šílená paseka
a spoušť
(jen houšť
a ničeho se nelekat!)
...slova a pohledy
přátelství záchvěvy
nabízená ruka
(a kluk co se cuká)
...ve světě ztracený
od dveří vracený
(snad že je jiný?)
na duši stíny
a na srdci záplaty
do snů jak do vaty
sám sebe schovává
(dušička bolavá
o léky neprosí...)
...silou se honosí
a slabým se směje
hlasitě kleje
když rány přijímá
(koho to zajímá
co se s ním děje?!)
54 názorů
no neurazila sem se teď... ani si nehrála na kvočnu tehdy, nechtěla sem ho ochraňovat a on by se ani nenechal - že sem napsala tuhle básničku, neznamená že se pokouším spasit svět přece - já psala o konkrétním klukovi a situaci kerou sem znala - a bylo to pro něho k narozeninám, on to pochopil - ty asi teda ne
nejsu učitel samospasitel (a nejsu učitel) ani nemám snahy kerý mi tu připisuješ a nejsu ani mimozemšťan ani padlá na hlavu a něco o životě vím
tys tu tomu dala úplně jiný dimenze... AIDS, nedostatek vody, hladomor... katastrofy... copak kvůli tomu že existujou nesmím psát nebo přemýšlet o "méně důležitých" věcech?
nechápu o co ti tu de...
každopádně hezký víkend, měj se
Omlouvám se, jestli jsem Tě urazila svým názorem, to nebylo mým cílem. Ale využiju situace a přidám ještě jeden, se kterým nebudeš souhlasit ba budeš asi dost proti, ale budiž:ty toho kluka nemůžeš ochraňovat jako "kvočna", on sám, pokud cítí bezpráví si musí říct o pomoc nebo se mu musí postavit, zvolit si sám,ty mu akorát můžeš nabídnout možnosti řešení, neexistuje jenom jeden způsob, který si myslíš, že je nejlepší. Bezpráví patří k životu, a ty ho tím, že ho "ochráníš" nevymítíš ze světa, akorát je třeba to uznat, že "je" a jak se dá proti němu bránit. Neznamená to konec světa nebo katastrofu. Ta je v podobě AIDS, chudobě,nedostatku vody, očkování...a ta má jiné rozměry než diskriminace roma v základní škole. Navíc rodiče musí vyvíjet úsilí a tlak na školu, inspekci. Né učitel samospasitel. Promiň, ale tak to vidím já.
no díky :o)
tak letmo zareaguju - chyba školy to byla - já na ní učila a vím jaký postoj mělo vedení školy k romským dětem (a Martinovu rodinu sem znala dobře, takže tady sem měla obrázek dobrý...)
a mý držení se volných a vázaných veršů - dyž mě něco napadne, zapíšu to - není to že bych si sedla a řekla: včil musím napsat něco ve volným verši o jaru...
a že z mých "veršů" spíš jak co... no co nadělám - lidé sou různé jak praví klasik - a tak i to, co se komu líbí nebo chutná, se liší - od aut po žrádlo, ať to máme podle abecedy :o)
a na prózu su prostě líná... už pár dní po mně škemrají pokračování vyprávění... a to si eště počkaj :o)
tak eště jednou dík z návštěvu tady aj za slova a měj se... a přijď na čtení 25/4 :o)
Ahojky martinez. Víš, ono je to těžký.Školský systém je nastavený tak, jak je...pracovala jsem chvíli s nimi taky(speciální pedagogika)a vidím to trochu z jiné stránky. Není to chyba jen ze strany školy, chyba je holt systémová-od začátku do konce napříč resorty, nevinila bych školu z toho, že se v tom jen veze. A hlavně, ta "prvotní"chyba je rodinná...a tu ty nenapravíš...Jinak mů názor na Pověnované: líbilo se mi moc to, co jsi napsala do prologu a už déle si myslím, že próza od Tebe by byl asi můj šálek kávy...myslím, že na to máš talent,ale nevím, proč se stále držíš "volných, vázaných,... veršů." Je to škoda. Z veršů-spíš jak co...
tuhle básničku dostal k patnáctinám... poznala jsem ho když byl v devítce...
Martin byl a doufám pořád je moc fajn... napravovat chyby jiných je nejen pro skoroděti nemožný... nebo aspoň strašně těžký...
Z pohledu zkaženého esthéta; takt, zamlouvá se mi - vyklepal jsem jej tuškou na stůl.
Ano, kolikrát mne již napadlo, jaké by to bylo narodit se cikánem ...
:))) ... bohatě mi však postačí ty vlastní zvláštnosti ...
... je psáno: "kdo spasí jediného člověka jakoby spasil celé lidstvo!"
-t-
chápat pochvaly nemusíš... stačilo by kdybys pochopil aspoň něco... a neberu si nic... neboj
jj, vánoce... :o)
Ondřej_Petřík
25. 12. 2006Jarmila Moosová Kuřitková
25. 12. 2006
Marti - to cos napsala nevylučuje to, co jsem napsal já a já s tím souhlasím. I já jsem poznal několik velice solidních Romů, ale je jich míň, než těch bílejch grázlů... Měl jsem dokonce kamaráda Roma, který se ovšem svých vrstevníků stranil - měl tmavou jen kůži, nikoli však mozek. Bohužel, nedostal včas ledvinu...
Oldíku - ne všichni Romové nebo cikáni nebo ufouni pro mne za mne jsou stejní... znám spoustu vychcanejch a většina z nich má "bílou" barvu kůže... můj ještěpořádmanžel je z nich nejhorší... protože ho mám ve svým životě a doplácím na něj... nebudu tu řešit rasové či politické otázky... ne z alibismu ale protože prostě nechcu... můj názor je snad jasnej... máte tu prostor kdo potřebujete...
a hezký vánoce... nejen Martinovi
Ono s těmi Romy a hlavně s cikány (to není totéž - jen u nás se to významově spojilo) je to těžké. Oni musí mít snahu se integrovat do společnosti a společnost by jim to měla umožnit a usnadnit. Naši Romové se integraci brání a stát je do toho nutí a podbízí se jim (vzor poslední měsíce Paroubkovy vlády). Pozitivní diskriminace - vždyť už když to člověk napíše ihned vidí, že je to volovina...
Romové jsou vychcaná děcka, která kojíme celý jejich život...
byl to dárek k patnáctinám... a líbil se... su ráda že se líbí aj tu, díky a hezký a pohodový (nejen) svátky
...ve světě ztracený
od dveří vracený
(snad že je jiný?)
na duši stíny
a na srdci záplaty
do snů jak do vaty
sám sebe schovává
(dušička bolavá
Velmi pěkná pasáž... a básnička celá je dobrá.
Mermaidlenka
21. 12. 2006aleš-novák
20. 12. 2006
Dost těžce se to čte, ale je to srozumitelné přesto, že jsou tam dost hluboké proluky, malinko porušené souvislosti. Ae to je niťová vada a možná, že se mi to jen zdá...
pančelky sou divný... věř mi :o))
mizím asi, su ospalá - mám nemocný dítko s horečkama... jdu se dospat - brou!
udělej si v tom jasno... já celou dobu žiju v domnění že seš Trojan... a ty včil že trotl... a to nemluvím o tom v šedým hábitě ;o)