Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepopraskaly ledy...
Výběr: Print, a2a2a
28. 12. 2006
24
51
4797
Autor
martinez
...na kůži i pod nísto dní mi úžíš dechnaposledyvzdechv zdech samotyjá a tydvakrát sto dnísníms nímbez ohně dýmstéká po zdechpovzdech?křičím! ničí…ničím?!třikrát sto dníledy spodnípopraskalypoprask? malý…zdáli praskotlásko?!čtyřikrátsto dnípro případzdali ledyse mijenom zdályzázrak? malý...chválím náznaknaznak při tom ležímpřísahám věžíma jejich zvonůmtonu v jejich tónuv dómu všech dómůsto dní pětkrátlhát či nebratšestkrát sto dníspodní ledy tajív ráji nebyl mráza nebil zvonnelhat či brátsedmkrát…sto dní zaspak sráza shonv dómu zvondomů, miláčku, do mů…
51 názorů
tak to avízko - a koukám že už se tu mudrovalo o tom způsobu psaní :o)
jééé, to já neměla v plánu - já jen jak si mě avíznul tam k tý "automatice"... tak já už nebudu... mám jen jedno nový, takový hravý ;o)
Dík za avi, nečetla a byla by škoda kdybych nečetla:)
TAkovýhle výpady a hry se slovy jsou nejlepší:) Krásný je to*
pozorovatel
04. 04. 2007pozorovatel
03. 04. 2007
Muamarku - našla jsem ho! tu je povzdech! :o)
pozo - a co tahle? taky taková koníkovská, ne? ;o)
Caallisto, díky moc... mám ji ráda... no, ale mám ráda asi všechny... to my maminky tak máme dycinky :o)
Ondřej_Petřík
30. 12. 2006Ondřej_Petřík
30. 12. 2006
Napíšu večer, nyní utíkám chránit společnost od darebů. Pošlu ti to ve zprávě. Ahoj.
juj, tomu říkám kritika a zplndlá hrndlá děkuju!!!
a co bys vypustil?...pro zajímavost... (já asi náznak naznak...) ale vrtat do toho asi nebudu (jeden to zkusil a je z toho skoro jiná básnička :o)
na kůži i pod ní
podvakráte sto dní
úží dech
naposledy
vzdech
já i ty
v zdech samoty
povzdech je
bez ohně dým
stéká po zdech
třikrát sto dní !
ledy spodní popraskaly...
poprask?
malý!
čtyřikrát dní sto!
zdali ledy se mi
zdály
chválím naznak
zázrak malý
chválím náznak
většího
(kalamajku... krejčího!)
tančím -ležím
príísáám věžím
jejich zvonům
přísahám
tonu v jejich tónu
sto dní pětkrát....
lhát i nelhat
brát či nebrat
spodní ledy naposledy
tají
v ráji
nebyl mráz
v ráji
nebil zvon
šestkrát sto dní zas
sráz -shon
v mlze zvon
( kam a komu ?)
nám miláčku...domů!
ačkoliv si myslím, že by zde méně slovních hrátek ( tedy o něco málo méně ) znamenalo více, poněvadž se zdá, že někde jsou už jen samy pro sebe, dám výběr. proč ?
Poněvadž až na uvedenou výhradu jsou tyto slovní hříčky dobře propojené do rýmu i rytmu, báseň má ucelenou významovou linku a ačkoliv je osobní, také se současně může dotýkat i mnohých čtenářů.
Mistr formy. Jako vždy, když jsem unavený hledáním perly v moři, zajdu k tobě, protože vím, že nezklameš. Jen nechápu, že se tvá kvantita neodráží v nedostatku kvality...:) T*
Print - díky jako obvykle...
guy - mimořádný dík - i za avi
thalina - taky jsi mi udělala radost
Háber - aj tobě dík
Feek - že je to všechno na jedno písmenko, to jsem napoprvý ani neregistrovala... a Pís & PF2007
jsem tedy přijala... tak jen pozdrav (jako můj tobě, ne že bys ty musel zdravit mne... ;o)
taky mi připomíná tuhle .. jako když je z podobnýho vajíčka vyklubaná .. :-)
Zajímavý počin - je prostě cítit, že pracuješ s jazyky. Tvůj styl se tady projevuje v krystalické formě jako sochařina slov. To fakt nemá chybu. Má to spád, má to děj, má to perfektně vyznačenou myšlenkovou osu - dnes mám štěstí na dobrá díla svých »vyvolených« oblíbených ( ještě jagara, nickyx, fougeres). Měli jste svůj den ( já taky, ale černý...)
všem co se už stihli projevit pochvalně, moc děkuju... a ostatní prominou ale stenosovi nejvíc... to mi ještě asi nikdy žádný kritik ani názorovač nenapsal... :o)