Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seGabriel
09. 01. 2007
22
44
4606
Autor
Marcela.K.
Dal si na záchodě poslední cigaretu
Nemoh se zvednout
A to jméno!
Jak Archanděl
Dal si svoji poslední cigaretu
a nevěděl...
Když jsem ho zvedala z tý mísy
No teda...pane archanděl!
Víte že se to nesmí!
Byl salboučký
jak stažený
nevykrmený králík
Tak pojďte...dojdete to?
Nevěděla jsem
že to je jeho poslední cesta
Místo slavobrány
dveře od záchodu!
Měl andělský jméno
a hulil jako čert!
Za hodinu
kašlal
nějak blbě
říkali chlapi na pokoji
a to už jsem letěla...
Jenže nemám křídla
a náš pan doktor taky ne
Raz dva tři čtyři pět - teď
raz dva tři čtyři pět - teď
Ostatní přiletěli výtahem
Odbouchnout
Pozor!
nic
nic
nic
Nechytá se
Proč taky
vždyť už ho za ruku držel jinej
...si teda myslím
a teď si tam vykuřujou
vzácný
voňavý
cigárka
těch obláčků je někdy plné nebe
44 názorů
Marcela.K.
21. 12. 2020Dík. Je to jedna z těch, které jsem "musela" napsat. Je to taková moje "arteterapie".
Prostě reagujeme každý jinak. Já, když mi umřelo první dítě v náručí (nemyslím mé vlastní), tak jsem se vrátil do bufetu dojíst svůj nedojedený (dávno vystydlý) guláš, který tam ještě zbyl na stole. Jen jsem se divil, proč na mě všichni tak divně koukají - můj kdysi bílý plášť byl celý od krve, krev jsem měl na rukou, v obličeji, všude.
Básničku jsem o tom ale napsat nedokázal.
Je mi jasný, že ty sis se Zubatou ty dveře podávala častěji, než já.
Marcela.K.
13. 01. 2012
No to je škoda, že to vzdáváš. Vkládal jsem v tebe velkou naději! :-)
Proč by děti nepochopily metafory?
Srdíčko v hrudním koši
jak ptáček v kleci třepotá se...
(nebo tak nějak)
Marcela.K.
12. 01. 2012
Jo ještě důležitá věc - jim říkali - že jak se ten rytmus údery/min blbě počítá, takže je dobré si při nepřímé masáži srdce zpívat nějakou písničku - doporučovali třeba Rolničky, rolničky.
Tak jsem to přepočítával, a kdybych na to "smích" do něj fouknul, tak to vychází na poměr 15+1.
Tak pro ten 30+2 to chce se poprvé nesmát a až napodruhé se zachechtat dvakrát a přitom foukat.
Tak právě jsme vedli dlouhou diskusi se studentkou, která se zrovna přihlašovala na termín z první pomoci:
Tak to schema 5+1 tj.
Raz dva tři čtyři pět - teď
se prý teď už vůbec nepoužívá. Prý nejčastější je 30+2 a pak je ještě spousta dalších pro různé případy - infarkt myokardu, udušení aj.
Co se týče defibrilárotu, tak tam se snad prý pořád začíná na 200 J a pak se přidává na 300 J, 360 J, ale nám tenkrát říkali, že můžeme začít rovnou na 300 J, abychom zvytečně neztráceli čas s těma 200.
A u malých dětí s prý počítá 1 J/kg váhy. Ale to zřejmě nebudeme shánět váhy k převážení kojence, že.
No a hlavně bacha na to, lidi jsou různě zblblí z těch TV filmů, kde - aby to vypadalo dramatičtěji - jsou zřejmě ty žehličky z roku raz-dva. Takže teď prý se to už všechno lepí. A ne na prsa (jako v těch TV filmech, aby to zřejmě bylo víc sexy), ale šejdrem, samozřejmě.
No, při autonehodě, mě tak napadá, v rámci první pomoci, že bychom k tomu využili napětí ze zapalovacích svíček?? No aby se pak srdíčko nerozběhlo motoristovi ve čtyřtaktním rytmu....
No a pak jsme se hodně bavili o té tracheotomii, tak to neučí ani mediky v prváku (prakticky - jen teoreticky), natož údržbáže! Ale prý se to často napichuje jehlama, což nechápu, jak to může někomu stačit, dýchat jehlou...???
A ještě básničky na povinné vybavení lékárniček - což se furt každým rokem mění - zřejmě aby si farmaceutické firmy víc vydělali - jednou maska jo, pak zae ne. Příští rok tam třeba už budeme vozit intubátor (což by se u těch bouraček často využilo...). (Ještě mě napadnul povinný inkubátor - kdyby náhodou při autohavárii došlo k předčasnému porodu.)
Takže to nebudeš mít lehký úkol, básničky to budou celkem komplikované.
No teď ještě k tomu použít všechny ty
tropy - metafory, metonýmie, synekdochy, ironie, hádanky a figury - epizeuxis, anafory, epifory, pleonasmy, apostrofy, personifikace, jak ti onehdá radila Nicolette...
Marcela.K.
11. 01. 2012
Pan Gabriel přeci nezemřel - psala jsi - šlukuje v nebi.
Ale jde mi o ty resuscitační postupy. Ty přeci nejsou primárně určený k posílání do nebe. Někdy se povedou a někdy ne. Kdyby se jich nepovedlo moc za sebou, bude se hledat, v čem je chyba. Někdy je třeba chyba jen v tom, že se je člověk špatně naučí.
Takže kdyby se je děti od malička učily jako básničky, myslíš, že by to nepomohlo?
Marcela.K.
11. 01. 2012
No já bych to také zařadil do výukové lyriky:
Raz dva tři čtyři pět - teď
Raz dva tři čtyři pět - teď
Dvěstě džaulů - nic
Třista - přidej víc...
mělas pravdu: 17.12.2007 21:16:35 Oldjerry
Ano, to je jako z jednoho hnízda, jen jsme na to koukali každej z jiný větve jinej pták TIP
Marcela.K.
02. 06. 2010
Motiv stejný, jen pohled je holt! trochu odjinud... výborný - na to, žes to napsala na jeden zátah (a žes to napsal na jeden zátah jsem ochotný vsadit týden života).
Marcela.K.
02. 06. 2010Marcela.K.
20. 11. 2009Marcela.K.
08. 11. 2009wedle_vazy
08. 11. 2009
> Měl andělský jméno
> a hulil jako čert!
Syrové, mrazivé... a životem potvrzené? Životem, nebo tím co je/není dál? (nehodící se škrtněte).
Marcela.K.
11. 04. 2009Marcela.K.
21. 10. 2008Marcela.K.
25. 01. 2008
Ano, to je jako z jednoho hnízda , jen jsme na to koukali každej z jiný větve jinej pták TIP
Ingastatlatla
15. 07. 2007
tak zase nevím, co jsem zmáčkl, že mi zmizela kritika. Tak tedy znovu a stručně. Já bych to napsal do povídkového, prozauckého tvaru. Vypustil bych poslední řádek, je to takové dolování slz na čtenářích. Jako krátká povídka je to napsáno opravdu hezky. Tip
Petr Nechvátal
11. 01. 2007Usmáty_autor
10. 01. 2007
je to napsaný dobře .. *
kdysi dávno jsem u něčeho podobnýho byl, ne jako sestřička, byl jsem jen na vyšetření ..