Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNečekané potíže
Autor
Amigos
Sluneční žár rozpaloval hnědou nekonečnou pláň Merkuru a horký téměř nedýchatelný vzduch plný žhavého prachu se tetelil ve vzduchu jako mračna obtížného hmyzu. Nehostinná tvář bezútěšné krajiny se v horkém vzduchu rozplývala a vzdálený skalistý horizont se chvěl ve spalujícím žáru slunečních paprsků ...
11:32 Thadeova pláň. Merkur.
Obrovské ocelové pásy samohybné houfnice drtily hroudy a kamení, zanechávajíc za sebou hluboké otisky v rozžhavené pláni jako otisky nějaké dravé šelmy. Za ujíždějícím strojem se zvedal hustý dým prachu, vystupující vysoko k nebi, který z dálky vypadal jako malé tornádo. Náhle stroj z ničeho nic zpomalil a po chvíli za doprovodu nepříjemného pískání a hlomozu zastavil. Ze zadních otvorů určených pro chlazení se vyvalila syčící pára.
Poklop střílny zazvonil o její pancíř a z jejího ústí vykoukla poloplešatá hlava Jacka Krammera. Vztekle se rozhlížel a jeho veliký knír se mrskal ve spršce nadávek. „Do hajzlu, Charlesi! Neříkal jsi, že je na tyhle bauhauský šunty spoleh?“ Zakončil Krammer svůj sprostý monolog.
„Však taky jo, ty starej nevraživej pse,“ odvětil Sykes z útrob tanku.
„Tak proč teda stojíme? Spodky mám od potu jak prochcaný, až mám prdel opruzenou, v uších mi zvoní, ohryzek mi v krku jezdí jako rašple a teď ještě zůstaneme trčet uprostřed pouště v největších vedrech v tomhle plechovým papiňáku! Tomu říkám životní výhra!“
Vedle Krammera se z vedlejšího otvoru pro velitele vynořil Charles Sykes a hned si jej změřil ostrým pohledem. „Co kdyby si konečně přestal štěkat a radši se šel podívat, kde je problém a byl tak jednou něčemu prospěšnej, ty bláznivej dědku!“
Krammer se zatvářil nepřítomně a pak se kolem sebe rozhlédl, jako kdyby slova byla určena někomu jinému.
„Nejsem tu od toho, abych se hrabal v motorech, Charlesi,“ štěkl Krammer a zapálil si oslintaný špaček doutníku, který nosil stále u sebe.
Sykes slezl po schůdcích na boku houfnice. Dost se při tom zapotil, neboť mu jeho pohyb ztěžovalo těžké brnění. Pak zabušil titanovou pěstí na pancíř houfnice. „Hej Thomasi, vezmi nářadí a běž se podívat, jestli to půjde opravit.“
Víko řidiče prudce vystřelilo a z otvoru vykoukl mladý hoch s ušpiněnou tváří a koženou helmicí. Na sobě měl lehkou imperiální zbroj s imperiálním znakem a lebkou na pravém chrániči ramene.
„Hned se na to mrknu,“ odpověděl mladík a zmizel v tanku, aby se hned zase objevil i s nářadím v ruce v úzkém průlezu. Nemotorně se soukal z otvoru a železný kufřík mu celou situaci jenom ztěžoval.
„Hej Jacku, zkus zatím navázat radiové spojení a zjisti, jak daleko je nejbližší posádka. Jestli se nám to nepodaří opravit, budeme potřebovat odvoz,“ zkusil mírným hlasem Charles, „teda jestli tě to nebude zas až tak obtěžovat,“ dodal poněkud podrážděně, když viděl samolibého Jacka, kterak si vychutnává svůj po tisící zapálený doutník.
„Se hned nečerti, pardále,“ uklidnil jej Jack a spokojeně zamlaskal, když potáhl z doutníku.
Když se Krammer konečně uráčil zalést do střílny k rádiu i se svým smradlavým doutníkem, šel Sykes pomoci řidiči, který lamentoval nad porouchaným motorem. „Jak to vypadá, Thomasi,“ zeptal se i přes to, že odpověď do jisté míry znal.
„Vypadá to, že jsme Žraloka pěkně uvařili, veliteli.“
„A jak moc?“ zvídal Sykes.
Thomas pokrčil rameny. „To zatím nevím, ale za to vím, že je prasklá hadice od chladiče a to je špatný.“
Sykes vzdychl. “Bez tanku jsme uprostřed pouště vyřízený, Thomasi!“
„Vím pane, vím, ale bez nové hadice a chladící směsi jsme vyřízený,“ Thomas rozhodil rukama v bezmocném gestu.
„A nešlo by to nějak provizorně opravit?“ Naléhal Sykes. „Vím, že bauhauská technika ledacos vydrží, tak mi neříkej, že bys nenašel nějaké řešení, jak tuhle mašinu zprovoznit,“ dodal Sykes přísným tónem.
Thomas se podrbal na hlavě. „No, možná by bylo jedno řešení.“
„A sice?“ Ožil Sykes.
„Musíme vyčkat do noci, kdy klesne teplota. Motor pak bude moci dostatečně vychladnout. Pak bych mohl tu prasklou hadici provizorně opravit a zjistit, jestli zbyla nějaká voda v chladiči. Pokud by tam nějaká zbyla, byla by reálná šance v noci pokračovat v cestě. Ale přes den by jsme museli zastavit, aby jsme motor neutavili nadobro.“
„Jestli to nejde jinak, tak tedy dobrá,“ souhlasil Sykes, „nicméně budeme mít co dělat sami se sebou, aby jsme se v týhle výhni neupekli ve vlastní šťávě,“ dodal zarmouceně.
„Zatraceně!“ zaklel Krammer, když vykoukl z tanku.
„Co se stalo?“ optal se Sykes.
„Nemůžu navázat žádné spojení. Zřejmě jsme v magnetický kapse.“ Krammer si odplivl a slina na rozpáleném pancíři jen zasyčela.
„Nevadí, zkusíme to později, stejně máme času až dost. Musíme počkat do noci, aby se motor dal spravit,“ odvětil smířeným hlasem Sykes.
„Radši bych stál s holýma rukama sám proti nefaritovi, než ztrávit byť jen minutu v týhle pojízdný peci,“ spílal Krammer.
„Přestaň se rouhat a šetři síly, Jacku.“
„Tobě se to mluví, když si doteď všechno řídil z pohodlí kancelářské židle,“ rýpl si Krammer.
„Rozhodně teď na rozdíl od tebe nekňourám jako malej fracek,“ opáčil mu Sykes.
Krammer jen vztekle zaprskal, až se mu knír pod nosem naježil. Zuby mu skřípěly, div že si nepřekousl doutník. Krátce co si prohodil na adresu Kybertroniku a zaplul zpátky do střílny, kde si přihnul kořalky a pak nervózně potahoval z doutníku, až se z věže valil kouř jako z motoru. Sykes se jen blaženě usmál, než se napil vody z čutory. Na rozdíl od Krammera a Thomase, který si už svlékl kožený pancíř a helmici, on snášel nehostinné podmínky Merkuru o poznání lépe. Jeho tělo bylo vylepšeno implantáty kybertronických vědců, kteří začali s používáním primitivních strojů a hlavně počítačů jako první po Temném věku. Díky tomu získali ve vědě před ostatními korporacemi tak značný náskok, který byl ale vykoupen opovržením a nenávistí a hlavně pak ze strany Bratrstva, které hlásalo víru a naději v čele s kardinálem Duranem a které stále jako jediné zcela odmítalo stroje a zvláště pak počítače. Kybertronik byl pro Bratrstvo stejným nepřítelem jako Černé legie, proti kterým bojovaly všechny korporace. Proti jejich společnému nepříteli se dokázaly jednotlivé korporace spojit jen zřídka kdy a ne nadlouho. A pak tu byla ještě jedna věc, která mu usnadňovala pobyt na této planetě a sice, že domovem Kybertroniku byl Mars ...
17:00 Východní pohoří Thadeovy pláně.
Optické zorničky androida se zlověstně zastavily na malém bodu uprostřed planiny.
Speciální software několinásobně přiblížil bod, který byl středem androidova zájmu. Centrální čip vyhodnotil a zařadil vozidlo správně. Bauhauská samohybná houfnice stála uprostřed planiny zcela nekrytě a její rozevřená žraločí tlama s bílými zuby namalovavá na jejím čumáku jakoby čekala na svou kořist, až k ní sama přijde. Počítač propočítal vzdálenost a všechny další možné propočty, včetně šance úspěchu útoku. V otevřené krajině nebyla proti dalekonosné houfnici moc vysoká. I přesto počítač vyslal do centra pohybu jasný signál k útoku. Zbraňové systémy byly aktivovány a čtyři metry vysoký android vykročil k cíli...
20:00 Thadeova pláň
Na Merkuru zapadá slunce brzy, proto byla již krajina zahalena do šedého závoje blížící se noci. Teplota vzduchu značně klesla k nule. Thomas se hrabal v motoru a snažil se něčím vhodným zacelit prasklou hadici. Sykes si čistil a leštil titanové brnění pokrývající téměř celé jeho tělo.
„Chytej,“ zvolal Krammer a hodil Sykesovi plechovku s masem.
Sykes jí reflexivně chytil do kybernetické pravačky.
„Pro tebe nebude žádnej problém jí otevřít, plecháči,“ ušklíbl se Krammer.
„To věru ne,“ odvětil Sykes a rozmáčkl plechovku jako vejce.
„Doprdele, Charlesi! To v tý pazouře nemáš kouska citu? Co mám teď jako žrát?“ Krammer se dosti nešťastně a podrážděně díval na zbytky, které se válely v prachu.
„Ale mám Jacku, mám. Ale ne pro někoho, kdo nemá kouska citu v srdci.“
„No od tebe to sedí. Ty kterej má snad i srdce z titanu,“ oplatil Krammer stejnou mincí.
Sykes se pousmál. „Jestli máš opravdu takovej hlad, tak si můžeš olízat zbytky tý dobroty z mojí ruky,“ ušklíbl se.
„U všech černejch apoštolů, to si radši ustřelím hlavu, ty parchante!“ zavřeštil Krammer a knírek se mu opět ježil.
„Už se zase rouháš, příteli,“ napomenul ho Sykes.
„Pche, co ty víš o rouhání, ty elektronickej neznabohu? Navíc teď mluvíš jak sám kardinál, Sykesi. Měl by ses chvíli poslouchat.“ Krammer přehodil nohy přes bok střílny a významně potáhl z pohasínajícího doutníku.
Sykes Jacka Krammera zas až tak dobře neznal, ale věděl dost na to, aby mu došlo, že je to starý morous a že lidi z Kybertroniku taky dvakrát nemusí, i přes to, že Kapitol s Kybertronikem táhne momentálně za jeden provaz.
„Hej, pionýre, jak dlouho ti to bude ještě trvat?“ zvolal Krammer přes rameno škodolibě na Thomase. Odpovědí mu byl železný klíč, který prolétl kolem jeho hlavy.
Krammer se rozřechtal jako starý mezek. “Bejt to na jiném místě a za jiných okolností, přišel bys přinejmenším o zuby, chlapče!“
Thomas se už už chystal poslat další pozdrav Krammerovi, tentokrát však mířený, když jej Sykes chytil bolestivě za ruku. “No tak, pánové, myslím, že bychom k sobě měli začít být vstřícnější a slušnější. Máme společný úkol a ten je potřeba splnit. Toho docílíme jen tehdy, pokud se navzájem nepobijeme.“
„A kdo to má s tím starým a věčně uštěkaným psem vydržet?“ reagoval Thomas.
„Každej, kdo má nervy z oceli, hochu,“ pronesl Krammer povýšeně.
***
Rudé zornice obrovitého kovového stroje nad ozubenými čelistmi žhnuly do tmy jako dvě louče. Dusot tříprstých končetin zanechával v půdě obrovské otisky. Bojový čip v těle neustále analyzoval a zpracovával nová data. Cíl byl již na dostřel raketám, které byly upevněny ve dvou nosičích na hřbetě robota. Počítač však zatím nedal pokyn ke střelbě, neboť dobře věděl, že s ubývající vzdáleností se zvyšuje šance zničení cíle. V okamžiku se však celá situace změnila. Senzory zachytily radiolokátor ...
***
„No konečně!“ zajásal Sykes, když uslyšel zaburácení motoru. Pohlédl skrze průzor na podlaze k řidiči. Thomas se spokojeně zubil v těsném kokpitu a zatáhl za plynovou páku. Houfnice zaburácela a když zatáhl i za řídící páku, pásy zaskřípěly a celý šedesátitunový kolos se dal opět do pohybu. Jack Krammer se konečně uvolnil, když mu malý ventilátorek začal ovívat upocenou tvář. Sykes zkontroloval všechny přístroje. Když neshledal žádných vážnějších závad, otočil se k radiolokátoru. Pokaždé, když ručička projela východ, zobrazila malou tečku, která se nebezpečně blížila. Sykes poklepal sklíčko monitoru, ale nic se nezměnilo. Rychle se otočil na Jacka, „nepřítel na východě!“
„Cože? Tady v mrtvý zóně?“ Vyvstal udivený výraz na Krammerově tváři. Než se stačil podívat optickým průzorem, dopadly na plášť houfnice první střely.
„A kurva drát! Jsme pod palbou!“ Zařval Krammer.
„Ostře doleva, Thomasi a zastav! Krammere, úhel třicet stupňů, průbojný náboj pálit!“ Sykes rozdával rozkazy.
„Doprdele, Charlesi, nic nevidím!“ řval, aby ho bylo slyšet přes vybuchující střely.
„Do hajzlu, Krammere, zvedni ten lauf a střílej nebo je po nás! “
„Pro všechny svatý tak střílej nebo tě zabiju já sám!“ řval Thomas a dlaněmi si kryl uši.
Ozvala se ohlušující rána a kluzák závěru se zhoupl do střílny.
„Tak co, zásah?“ Dychtil Krammer zprávy.
„Zvedni to ještě o pět stupňů a střílej!“ Vyhrkl ze sebe Sykes po rychlých propočtech.
WROAM ozvala se druhá rána o chvíli později. Celá houfnice se otřásla pod zpětným nárazem.
„Sakra, zase vedle!“ Zaklel Sykes. „Zpětný chod na plný výkon! Cíl je nebezpečně blízko!“
Thomas nečekal ani chvíli. Těžké pásy proklouzly, div že nespadly z hnacích kol a kolos začal couvat.
„Už vidíš, co to je, Krammere?!“ řval do burácení motoru Sykes.
„No to mě poser, Charlesi, jestli tohle není to vaše kuře!“
„Jaký kuře, co to meleš?“
„Je to Vyhlazovač!“ Zařval Krammer ještě víc. “To mi vysvětli, proč na nás útočí kybertronická jednotka?!“
„Vím já? Buď se ho zmocnila Černá legie pomocí černé symetrie, nebo ho popadl amok!“
„Cože? Jakej amok? To se snad stává jenom lidem ne? Tohle je stroj!“ Běsnil Krammer.
„Amok je ... je výrobní vada,“ odvětil Sykes zcela vážně.
„To mně poser záda dvakrát, Charlesi! Já to říkám pořád, že jste horší jak Černé legie! Koneckonců teď vidím na vlastní oči, čeho je ten váš vědecký pokrok schopen! Běžte k čertu i s tou vaší technikou, Sykesi! Všichni tady zařveme!“
Sykes se letmo podíval na radar, „nikdo tady nezařve, dokud žiju! Jaká je vzdálenost cíle, Jacku?“
„Sedm set padesát metrů.“
„Tříštivý náboj dvacet pět stupňů,“ rozkázal Sykes.
„Nabito!“
„Stát!“
Samohybná houfnice zaúpěla a zakolíbala se, jak rychle zastavila.
„Pal!“
Výbuch zazněl o poznání blíže než-li předchozí dva.
„Jak to vypadá, Charlesi?“ Vyzvídal Krammer.
„Cíl se pořád pohybuje, ale o poznání pomaleji. Zřejmě dostal zásah. Nevidíš něco ty?“
Krammer přitiskl oči k průzoru a přepl na noční vidění, „jo vidím ho hajzla! Kouří se z něj, dostal to na pravej bok,“ radoval se.
„To je dobrá zpráva. Thomasi, šlápni na to a couvni pět set metrů!“
„Obávám se, že ani dopředu, veliteli,“ třeštil oči Thomas, “motor to nevydržel!“
„Do hajzlu!“ utrousil Sykes. “Jacku, počkej, až se ta bestie přiblíží na vzdálenost, kdy nemineš, a pak vystřel! Máš jednu ránu na to, aby si toho hajzla dostal, pak už bude moc blízko, aby jsme ho zasáhli!“
„Jasná věc, Charlesi,“ zašklebil se Krammer a zapálil si nový doutník.
Sykes jen vyvrátil oči v sloup a poznamenal na adresu Krammera cosi v tom směru, že je dřív všechny zabije smrad z jeho doutníku.
„Tak pojď, fešáku, k tátovi,“ brblal si Krammer pod fousy a pozoroval blížícího se Vyhlazovače, který roztáčel obrovitou řetězovou pilu na levém pařátu a nebezpečně mířil obrovským rotačním kulometem na pravé straně.
„A mám tě!“ Pronesl vítězně Krammer, když se silueta Vyhlazovače objevila ve středu průsečíku zaměřovacího hledí. Stiskl spoušť. Planinou otřásl další výstřel a v zápětí výbuch. Android se v oslnivém žlutorudém záblesku výbuchu rozlétl na tisíc kusů. Zbylé torzo se jakoby v křeči skácelo k zemi.
„Jo, dostal si ho, Jacku,“ jásal Thomas v kokpitu.
„Dobrá práce, příteli,“ plácal Krammera po ramenech uznale Sykes.
„Dostal to přímo na komoru parchant!“ Pyšnil se Krammer a jeho spokojený výraz v obličeji nebyl skrze kouř doutníku téměř vidět.
„A co dál, veliteli?“ ozval se Thomas.
„Ze všeho nejdřív vyvětráme, nebo se tu zadusíme,“ rozesmál se Sykes.
Jack Krammer vypustil hustý dým z úst a jeho hluboký smích se rozezvonil. Thomas se brzy nakazil jejich dobrou náladou. Všichni se smáli jak šílení, jako by mezi nimi nikdy nebyly žádné nesváry, rozdíly či rozkoly...