Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZásah
Výběr: Print
10. 01. 2007
16
31
3138
Autor
Craerassy
Měly být otevřené
a přitom
špičky až bolí
nad zemí prohmataný vzduch
za každým krokem
v klenbách do kolen
od suků větve lámu
ve všech těch hrách
jakože máš
že mám
víc než to
zámky co polykám
ciferník bez ručiček
šperk slepé oči vězňů
jednou si čas tvůj
stejně vezmu
a ten svůj
nikdy ti
nepřiznám
31 názorů
rad bych ti poslal jeden výtvor takova lehká tvoba prosím o tvuj email muj je zlatko.jena@seznam.cz
nevím, co v ní je, ale něco ano - snad pláč beze slz, snad se něco vzdalo a stejně se chce ještě jakoby bojovat, ale spíš už ve snaze ublížit díky zklamání - ne, vážně nevím, jen si tak odhaduji a špekuluji pro sebe, každopádně se mi to líbí, jak je to napsané :c)*
Crae: Ale pokud to samé co říkáš o hráči přisoudíš básníkovi, pak kde je ten rozdíl? Jen ve výchozí pozici pohledu. Pak se dá říci jen to co říkal A. Rimbaud: jsou jen dva druhy básníků: ti dobří a ti špatní :)
naopak, Armande...to není podhodnocení...básník má určitá omezení, pravidla, kterými by se měl řídit, formu..cosi takového...hráč smí kamkoli a nic není zakázané, nejsou pravidla...každý si smíme vybrat, kým jsme..:-)
Crae :))) ty toho dost namluvíš o tom proč jsi nebo nejsi básník... já jsem vysazený na tahle podhonocená sebehodnocení... zlobí mě to .-) Vidím, že víš moc dobře proč si tam napsala "nikdy ti" a proti tomu nemám námitek... naopak mi to přijde jako příjemný projev básnického sebevědomí. A to je super. Pak jako bych nic neřekl. .-)
Armande, moc děkuji za kritiku...těch nikdy není dost:-))
ale o "nikdy ti" bych se teda hádala:-)) a víš proč? protože i při tanci potřebuješ hudbu a potřebuješ v ní ty chvilky, kdy prostě jen tanečnici na chvilku přitiskneš blíž a kroky se zastaví...jen na okamžik...a tak je to i s mým "nikdy ti nepřiznám"...kdyby tam bylo .."ti nikdy", pak bys musel po .."a ten svůj ti nikdy" ....tančit bez přestávky...je to přesně ta chvilka nádechu...tak cítím hudbu poezie já...proto písu jak píšu, proto nejsem básník..já si jen hraju a poslouchám hudbu..:-) a jestli mi to někde skřípe, pak u toho šperku, tam asi ano:-)
Byl bych dnes spíš kritičtější... ale jelikož to není autorem přímo žádáno, ...hmm tak i proto ano, ale jen zlehka :) ...
Našel jsem v té básni to co tě dělá skvělou básnířkou... prvních sedm veršů... ty jsou sugestivní a nekompromisní ... pak bych byl kritičtější a nakonec skvělý závěr navazující na počáteční sugestivnost (neukázanou, ale přesto vyjádřenou)... kdy mi ale jazyk škobrtne přes "nikdy ti", protže se mu chce říct v rytmu čtení: "ti nikdy".
Snad jsem toho nenapsal příliš moc .-) *
jednou si čas tvůj
stejně vezmu
a ten svůj
nikdy ti
nepřiznám
pěkně vyjádřené... TIP
čas nelze vzít neboť není majetkem nikoho, stejně tak, ajo my nejsme nic než nepatrný pohyb v onom plynoucím
vím, že tohle vyjadřování nemáš ráda, přesto:-)
Zbora....ty mě neštvi...já u tebe strávila půl hodiny a ty hned pochopíš.-)))