Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProud
14. 01. 2007
5
18
2507
Autor
orbital
Divoká voda
Korytem teče
Oceán klidně čeká
18 názorů
A sakra, jak to že jsem na to nepřišel sám :-) Výborné, jednoduché, chytré... Tip
Usmáty_autor, palino8: jaká se tady rozvedla diskuse :) pěkné. vysvětloval jsem svůj záměr s tou divokou vodou a říčkou o něco výše. ale mohl bych to pozměnit, aby se to bylo pozvolnější ;) děkuji za příspěvky.
Usmáty_autor
19. 02. 2007Usmáty_autor
19. 02. 2007
a mne sa toto páči :)
...aj keď... ten druhý verš... čo tak "proudem dolů se valí"?
Usmáty_autor: dalo by se polemizovat o haikuosti tohoto dílka (ale nepouštěl bych se do sporu :)
Usmáty_autor
18. 02. 2007
Paulart: s tím zdvojením máš pravdu, ale bez toho by to nevystihlo ten smysl tak přesně :)
Mr_Neutron: malé říčky na horách dokážou být divoké nebo ne? :) říčka proto, že je to jakoby počátek. ten bývá divoký. v ústí je řeka klidná, už není říčkou. u haiku se to nemá říkat? to jsem nevěděl. příště se toho vyvaruju...
Paulart: no, kdyby to bylo jen jak ty říkáš, free-haiku, tak by to nebylo ono :) prostřední verš je jako přirovnání k životu člověka.
děkuju za komentáře
Divoká voda a korytem říčka teče je zdvojením téhož, asi by stačilo (i když bez 5-7-5) pro kontrast (jako free-haiku):
Divoká voda -
oceán čeká.
To jen tak cítím, naznačuju, taky se haiku moc dlouho nezabývám :-)
Jo, ale ten obrázek ve "vztahu k literatuře" je perfektní.