Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJeště mi nalej
Výběr: Zuzulinka, Honzyk, Print, jt, sapro
09. 02. 2007
83
101
9211
Autor
blbjenka
Zas noční bar načichl těžkým térem
Dum spiro, spero
Dýcháme ...
... a berem víc , než jsme dali
pod pláštíkem práva
Znuděný barman trpně navrtává
ropovod citů nebozízkem lihu
co s každým lokem zdůvěrňuje tíhu ...
Ještě mi nalej
do žil
dávku pýchy
na počest toho, kdo dnes zůstal lichý
Ještě mi nalej, noční alchymisto
Je mi dnes tolik ...
... je mi tolik jisto
a na strach se tak snadno zapomíná
když složím dlaně
do cizího klína
Dum spiro, spero
Dýcháme ...
... a berem víc , než jsme dali
pod pláštíkem práva
Znuděný barman trpně navrtává
ropovod citů nebozízkem lihu
co s každým lokem zdůvěrňuje tíhu ...
Ještě mi nalej
do žil
dávku pýchy
na počest toho, kdo dnes zůstal lichý
Ještě mi nalej, noční alchymisto
Je mi dnes tolik ...
... je mi tolik jisto
a na strach se tak snadno zapomíná
když složím dlaně
do cizího klína
101 názorů
Sal Paradise
03. 12. 2010Ještěrčí král
06. 08. 2009
říkali, říkali, měli pravdu. je to skvostné, líbí se mi to. a závěr, takové to strašné úskalí pro všechny ty, co ještě nejsou básníky a básnířkami, je... no, jak to říct... zkrátka - jsi básnířka.) tohle se mi opravdu trefilo do noty. inu což. zkrátka je to skvěle vedeno a vypointováno, že tomu nemám co vytknout, a i kdybych měla, tak bych se styděla, protože by mě to stále ještě velmi zahanbovalo.)
Richard Miške
06. 02. 2009chci_slyšet_tvoje_ticho
27. 08. 2008Sarlota.Alli
03. 09. 2007
sapro má pravdu
taky jsem četla jako divá:)
moc dobře napsané to je
klobouk dolů********
Tosci: tak nevim, já myslela, že je to od slova spiritus :)) nebo expirace, inspirace a tak. ale jak mě lofkyně nahlodala a taky že uznávám, že znám z latiny pár slovíček, nikoli skloňování (neboť dýchat a dýchám nemusí být nutně totéž), prohnala jsem to googlem a několika slovníky a našla jsem obojí, spiro i spiero :( tak fakt newim.
ale budiž, vrátím se k původní veryi, bo to zní líp :) lofča snad promine :)
DUM SPIRO, SPERO (Dokud dýchám, doufám)
Slovník latinských citátů - nakladatelství Universum 2005
- a konec konců i na plicním oddělení nemocnic najdete spirometr, a to je taky o dýchání... Latinář je asi vedle jak ta jedle :o))))
Ale jinak pěkný moc - s tipem.
A nebo www.slovnik.cz - a tam si dej z češtiny do latiny přeložit slovo "dýchat", kdybys mi nevěřila...
Latináře bychom pak mohli svorně poslat zpátky do školy :o))))
DUM SPIRO, SPERO (Dokud dýchám, doufám)
Slovník latinských citátů - nakladatelství Universum 2005
- a konec konců i na plicním oddělení nemocnic najdete spirometr, a to je taky o dýchání... Latinář je asi vedle jak ta jedle :o))))
Ale jinak pěkný moc - s tipem.
tak ze zaltého výběru se mi tole líbí nejvíc...asi jsem moc konzervativní, ale krásných a duchaplných vázaných veršů si cením mohem víc než abstraktních, nerýmujících se asociací
tohle je vážně super
ahoj
Znuděný barman trpně navrtává
ropovod citů nebozízkem lihu
co s každým lokem zdůvěrňuje tíhu ...
Super!
Jéžiš jak já miluju tyhle barový výjevy *
buenavistasocialclub
31. 05. 2007nepotrebujem
31. 05. 2007
Zdá se mi, že tomu rozumím, ale jako důkaz mohu nanejvíš zopakovat některé Tvé slovní obraty, které se mi líbí. A to je asi máľo na hlubší kritiku. Myslím, že ta báseň je založena spíš na náladě a ty slovní obraty přišly až později, jako prostředky pro 'předání' té nálady. Ale nejspíš se (jako obvykle) mýlím.
Tip za ropovod citů a nebozízek lihu.
Je mi dnes tolik ...
... je mi tolik jisto
a na strach se tak snadno zapomíná
když složím dlaně
do cizího klína
t
dokážeš pochopit ? no páni, tak to jsem tě vážně špatně odhadla :)
a zkušeností jsem myslela pouze čtenářskou zkušenost. myslela jsem, že když toho člověk hodně přečte, začne časem snáze odlišovat aspoň jednoduché od složitého, když už né rovnou dobré od průměrného, ale kdo ví, třeba se pletu.
a nechtěla jsem být protivná ani tě odradit od vyjadřování názoru, jen mi přišlo že tohle není zrovna typický případ něčeho těžko chápatelného. ale budiž. asi máme odlišný způsob myšlení :)
Zbora mi přijde bližší, tím to asi bude; protože od něj se mi básně veskrze líbí a dokážu je pochopit... tohle je mi vzdálenější. Možná jsem i líná tento druh chápat?
Zkušeností? O čem? O cizích myšlenkách cizích lidí?
Někdo prostě něco plácne na Písmáka (třebas i já) no a najdou se i lidi, kteří to nepochopí, protože mají jinej styl uvažování; třeba si tu básničku přečtou ve chvíli, kdy ani nechtějí "přepnout"; třeba některé motivy jim brání v tom, aby se do toho ponořili... Nevím, přemýšlím, jestli ze sebe příště dělat "chytrou a zběhlou ve světě poezie" (ha ha, to samozřejmě není NIKDO, to by byl nějakej psychologicko-sociologicko-filozofickej maniak, ale pak by těm lidem přece taky nerozuměl) a jen bez řečí dát tip, právě proto, že ho dali i ostatní, protože my jsme přece národ, kterej se tak chová :-)(ale neudělám to)
Taky pac a pusu :-D
nebo jinak: přečti si třeba Zboru a pak něco povídej o zastřenosti :) pac a pusu b.
asi jo, páč zrovna tohle je poměrně dost polopatické :)
ale nic si z toho nedělej, chce to jen trochu víc zkušeností :))
Aha, to je tento druh poezie, člověk z něj nějaký pocit má; myslím ale, že ne všichni, kdo ti tu dali tip, docela pochopili, co jsi chtěla říct, to by se písmák hemžil supervnímavými inteligentními bytostmi - jistě jsou tu vnímavé inteligentní bytosti, ale někdy to prostě nestačí... ano, hezká básnička, ale na mě je... moc zastřená (asi jsem hloupá :-))
Uzasne, dala jsem si to do oblibenych, protoze me to moc oslovilo.
"Ještě mi nalej
do žil
dávku pýchy
na počest toho, kdo dnes zůstal lichý"
tohle je opravdu moc hezke...***
Jarmila Moosová Kuřitková
11. 02. 2007malykuba01
10. 02. 2007
Asi by se slušelo napsat víc, ale... není čas a slova... zkrátka, oslovuje mě to.
Báseň je přesvědčivá, fascinující, dokonalá. Na tom nic nemění fakt, že jsem výše zmíněný "nedejbožeabstinent" a v baru jsem ještě nikdy nebyla. Teď tedy konečně vím, jak to tam vypadá a o co tam jde. T!!!****
..a taky dava avi a rejdimtu jak rejnok, ona uz je takova, se nekdy nerekne, no, ale i to je nazor...tak se mejte radi, nebo se zastrelim...natlak GRADUJE))))
vy dva ste m\y nejmilejsi, tak se , prosim, nehadejte, nebo zacnu jezdit s kolotocerma !!)))...este dadik a sklenar, ale ty u me byly doma, a Zbora moc, ty ale znam ja, vite???...
smich prodluzuje zivot
usmev snad taky
takze bys mi mel jeste podekovat:)
avi neavi proste - proste se mi nic vic, nez ten konec nelibi.. prijde mi to stylizovany do urcity role a neverim tomu.
:)) blá blá - kupodivu je jednodušší trpět - no budiž ti weekend lehký. Na choroby, ze kterých jsem podezírán, netrpím :))
Už dlouho sem tu nečetla něco, co by se mi fakt líbilo....Pěkně napsany!
tip*
...jo je to krásné...něco podobného jsem cítil při oslavě narozenin...ale tak krásně napsat bych to nikdy nedokázal...
Pacere, nejsi ty nějakej moralista? nebo nedej bože abstinent? :o)
když wono, i kdyby to sluníčko svítilo, o tom se hrozně špatně píše, ještě jsem snad neviděla optimistickou blásničku aby to nebyl kýč. ale možná se pletu :)
Tfuj - ošklivá výpověď propadající se socky!
:))
Krásné obraty a přesvědčivá výpověď*
A..hele, venku svítí slunko a je celkově prima - drží tě to ještě dnes?? :))