Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚryvek ze scénáře filmu, který revolučním způsobem vysoce umělecky zpracovává a zachycuje i takové klišé jako je nešťastná láska...
19. 02. 2007
21
82
5145
Autor
martinez
Osoby: Xenia Young, Alexei Wroncki, Gejza, Ledová Múza
Děj se odehrává zčásti v Maďarsku /Gejza/, z větší části v Polsku /Xenia Y. a Alexei W./ koncem 19. století
Úvodní záběr: stůl, na něm talíř se sýrem, vedle něj hlava spícího Gejzy, potom zaostření na otevřené okno s vlající záclonou, pohled ke stropu na otáčející se vrtuli ventilátoru… zpět do místnosti, kterou povlává éterická bytost mírně se hroutící pod tíhou obrovské mušle u ucha…
hlas vypravěče: …a byl cajdavý čas… do děravého ementálu funěl Gejza… horko, chlad i jemná krása Ledové Múzy narozené někdy o posledním qakerském rautu… řekla:
ledová Múza: Snad šum této tíživé ulity ve Wroclavi Xenia Young zaslechne…
střih, nový obraz: salónek v paláci rodiny Youngů, u okna proti sobě stojí Xenia a Alexei… žalem zmožená Young Xenia Wronskimu věnuje úžasně tíživý třpyt šedě sametových řas rozkošně qerulantského páru očí nikterak nebesky modrých, leč kouzelně jantarových… inteligentní, chladná… hbitými gesty fingující emoce… dětsky dojemně často civí…
Alexei: mlčí
Xenia: Bídáku Alexei! Žalem zhynu…
Alexei: mlčí
Young Xenia Wronskimu vážně úpěnlivě tiše tragicky šeptá…
Alexei: stále mlčí…
82 názorů
v jednom jediným, Víťo - nemáš postřeh :o)
Otazníku, abys svý výzvy nelitoval! :o)
ne, Víťo, ta kurzíva má jinej význam a tys ho nepostřehl :o)
Otazníku - uhorky sou okurky :o)
proč asi - kvůli tomu scénáři, šéfe... páč Víťa tam prvně psal že scénář ne e - tož já jen pro jistotu (dyž si hrdá majitelka :o)
a navíc ti spoustu avíz dlužím...
Víťo - samozřejmě já bych se na vážnej scénář nezmohla ale toten se mi náhodou povedl :o)
a neříkejte že ne!?! :oD
Chytré!!! A já mám ráda chytré lidi a to, jak chytře umí dělat chytré věci - třeba i psát chytře. Za tohle tipec jako barák! *T
hele, alexei nezmizel... jen jeho lepší část přeci...nemohl sem bejt redaktorem v opozičních redakcích))) tak teda díky... mlčel jsem... uhlí
711 v kerejch jednotkách? a díky, krásná kritika :o)
tys neodkryl roli sýru? tak tos neodkryl nic, žluťásku :o)
sluncem_zvláčnělá_zběsilost
24. 08. 2007
v barvě jantaru rozhodně neznám... to tě musím zklamat...
a qerulantského a qakerském zní tak jak to znít má... jen na pohled je to krapínek divnější :o)
"qerulantským" náhodou zní dobře :)
A dokonce bych se rád do těch očí podíval, neznáš někoho? :)
no Q bys obsadil přece... takhle jsem z toho musela vybruslit chudákama kvakerama (qakerama) a kverulantským (qerulantským)párem očí :oD
PecKer... ale já SU v podstatě plachá a stydlivá...
dík za nákuk a tip :o)
vlez na icq a dostaneš!!! já neříkala žes řekl... já ti jen chtěla naznačit že pokud jsi tomu vůbec nerozuměl, tak chyba nebyla na tvém přijímači!!!
ale adresovala si to osobně mně, tak se nediv že sem to osobně pojal! :o)))
to nebylo ospravedlňování - jen vysvětlení pro ty co hledali /hlubší/ myšlenku :o))
Já jsem proti tomu neřekl ani popel, tak to nemusíš ospravedlňovat přece! :o) Jako film by to vážně vypadalo úžasně ;)
Kubíku, Afterpoe... je to jen úlet... všimněte si slov psaných kurzívou... to kolem vzniklo aby je to ospravedlnilo :o)
nejde o myšlenku či formu... šlo o zábavu :o)
Afterpoe the Automatizer
23. 02. 2007Najmladšia
21. 02. 2007Najmladšia
21. 02. 2007
to bylo zcela bez moku... v autobuse cestou do práce, v pracovní pauze a cestou z práce...
:o)
dík... a nauč se psát básničky teda, jo? já včil makám na scénářích :o))
to mě mrzí esi se ti to přestává líbit... ale měla jsem hravou... :o)
a nikdo česky praštěnej nezačíná na Y, víš? a ypsilonu mi bylo třeba... hódně třeba... ale Q mi dalo zabrat mnohem víc teda :o))
mne libilo by se vic, kfdyby nebyli Yuongovi a tak, ale nejaky cesky prasteny....jinak ses nejak moc vtipna...az prestava se mi to libit...*
Antiutilitaristka
20. 02. 2007
Jako bych to viděl...hotové drama. Ještě že to vzalo takový rychlý konec, déle bych to psychicky neunesl.
cherubinka, colchicum, zvyřádko, Grafo, rainman a guy - dík za návštěvu a su ráda že se usmíváte nebo smějete... fakt jsem si to užila
:o))
dík Dero, děsně jsem se u toho bavila... první přišla ta písmenková šňůra... pak to okolo a název byl na závěr :o)
ovšem ty qéčka to byla dřina :o))
Milá formální hříčka. :o)
To Q Tě u mě prozradilo, do té doby jsem si nevšiml. Zručně napsáno. :o)
jeee, mila hracka s pismenkami... ozaj tam mas v jednej vete retaz zaciatocnych pismen slov od C az po Ž...
cherubinka
19. 02. 2007
kromě zakomponování všech písmenek abecedy mi nešlo o nic... Wroncki se mi tam vloudil nějak cestou...pak jsem se mu to rozhodla věnovat a až tehdy jsem zjistila že mlčí i tady...
já to chtěla věnovat Alexei_Wronckimu a on někam zmizel... :o(
kdyby sis všimla něčeho důležitýho, ocenila bys to celý... já se při psaní skvěle bavila teda :o)