Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePast glorys
28. 03. 2007
19
48
5690
Autor
bajron
Slnko krasne svietilo
fukal studeny vietor
a ja som ako maly chlapec
nahanal tvoje vlasy
a snazil sa ich ulozit
na miesto
kam patria
chytal som slnecne luce
a (v)maloval som nase stastie
do vsetkych vizii
ktore nam nukalo
okolie Torysy
a nas mlady vek
---------------------------
aj ked tvoju tvar
v mojich ociach uz nevidno
a jazykom
odkial je tvoje meno
uz neviem hovorit
predsa
si vo mne nechala(zabudla)
viac
ako som cakal
mozno chcel
myslim
ze som bol stastny
fukal studeny vietor
a ja som ako maly chlapec
nahanal tvoje vlasy
a snazil sa ich ulozit
na miesto
kam patria
chytal som slnecne luce
a (v)maloval som nase stastie
do vsetkych vizii
ktore nam nukalo
okolie Torysy
a nas mlady vek
---------------------------
aj ked tvoju tvar
v mojich ociach uz nevidno
a jazykom
odkial je tvoje meno
uz neviem hovorit
predsa
si vo mne nechala(zabudla)
viac
ako som cakal
mozno chcel
myslim
ze som bol stastny
48 názorů
snad:)
nic idem ja uz konecne spat...dotahalo mi album...dik za zastavenie a dobru!
hej, asimilaciu... si trefnejsi, vyberas lepsie slova, skratkovitejsi, stylisticky si sa tiez do urcitej miery zlepsil... celkovo sa mi zda asimilacia vyzretejsia ako toto :)
jaj tu asimilaciu?ako vidis posun v tej asimilacii oproti tejto veci?-neviem ci som spravne pochopil tak sa pytam:)
hej, viem... obcas ho zabudnem zakliknut :D tu, co mas pridanu poslednu som myslel..
aku poslednu?:)
diky!
inak ta hviezdicka sa dava v komentaroch vtedy ked davas textu tip...;)
je to fajn... velmi precitene... :) som cital opat tu tvoju poslednu pred tymto... je tam poriandy posun citit :) *
Usmáty_autor
12. 12. 2007Usmáty_autor
12. 12. 2007
jo, člověk pozná, že to bylo štěstí, až když už je pryč... chytat sluneční paprsky - snivá představa, moc pěkné... */
Andrej Šeban...jeden z vyznamnych a dobrych slovenskych hudobnikov.." Študoval súkromne u prof. Borisa Thurzu a hudobnú vedu na FFUK. Začiatkom 80. rokov bol gitaristom a skladateľom skupiny Demikát, neskôr Banket. Spolupracoval s mnohými hudobnými osobnosťami (Pavol Hammel, Gábor Presser, Dežo Ursiny, Marián Varga, Richard Müller, Peter Lipa, Marika Gombitová a mnohými ďalšími). Viedol vlastnú formáciu ASH band a bol spoluzakladateľom skupín Šeban - Rózsa - Buntaj a Free Faces. Vydal niekoľko sólových albumov a zložil hudbu k niekoľkým filmom. Býva v Bratislave."
no z casti mozes mat pravdu najme co sa tej druhej casti tyka...
a ja som rad ze mi vyjadrujes svoj osobny nazor!
takze vdaka!
podla mna je to napisane trosku frazovite, pouzivas tam vety,co sa pouzivaju velmi casto pri opise smutku a pod. p.s.-je to len moj osobny nazor.. :)
no sebana som necital ale mozno sa casom aj k nemu dostanem:)
no mne sa tie zatvorky velmi pacia:)
chcem pouzivat aj nadalej:)
diky!
hehe, to mi pripomenulo sebana: slova su na hranie/a ja som ako male decko...
hej, tote zatvorky som nikdy nemal rad
ale inac perfektna
pozorovatel
12. 04. 2007
veľmi pekne podané... pekná, milá hra so slovíčkami, nenásilné, verím Ti to :)
mořský koník
01. 04. 2007
vazne ti dakujem za tuto kritiku(nazor)!
nikdy som si to nevsimol a ani mi to nikdy nikto nepovedal!a mas pravdu samemu sa mi vybavilo kolkokrat a kde som slnko pouzil...ale islo skor o spontanost ako zamer:)
ano obraz slnka je velmi silny pre mna obvzlast preto lebo ked vonku svieti slnko mamlepsiu naladu(a aj den) ako ked nesvieti!
Znovu jsem se podíval na všechny tvé věci a s výjimkou jediné básně se ve všech obraz se sluncem objevuje. Mám totitž zato, že slunce je velmi silný obraz a ke všemu hodně zaužívaný, a proto pokud nemá smysluplný kabátek, a je jen dekorací, pak je to ke škodě. Totéž se týká slunečních paprsků, apod. Když pak čte člověk autora častěji, nebo za sebou, pak to trochu vadí.
Nepovažuji to však za něco, co by mi tvé básně nějak výrazněji kazilo.
:)som rad ze si si prcitala odomna viac veci:)
inak to s tym slnkom narazas na moju vec Zem(e)a gula?alebo resp mozes byt konkretnejsia co si tym myslela?vopred vdaka!
a vdaka za komentar!
je hezká, z tvé dnešní tvorby nejhezčí. Vůbec projevuješ smysl pro hezkou lyriku, v některých básních to však občas kazíš sluníčky a slunečnicovými obrázky, ale to podstatné směřování k lyrice je zřejmé.
vdaka!
ale vacsinou pisem ked mam depky:)aj ked teraz uz pomenej-tie depky:)
Hejbátkové_Tentononc
29. 03. 2007
so si cital tovje veci a som si vsimol ked si pisal s renasom ze si alternick...aspon tak nejak to k tomu doslo:)
jj mal som to uz ako radoslav samsom...ale som zmazal to konto a dal toto:)
vdaka za tip!