Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNesluboval som ti basne
31. 03. 2007
19
59
6174
Autor
bajron
po nasom strome
ostal uz len pnik
a informacna tabula
o jeho zivote
stojis tam
v ciernych krajkovanych satach
a pritahujes pozornost
vsetkych lesnych bytosti
rybnikom
ktory som ti vypalil
povedal by som
ze myslis na to ako
som ti spominal
ze drevo ma carovnu
energiu
pamatas?
len si sa smiala a
zamilovane ma prerusovala
bozkami
teraz to uz citis
v tom hojdacom kresle
v ktorom som sedaval
59 názorů
vdaka!:)
no ako to nova bolo myslene ze ked som prisiel na pismak tak som tu daval aj starsie veci...a tato bola v tom obdobi nova:)
nepiš to jinak,a co to je starší báseň?To nemusí být měřítko kvality,je to hodně subjektivní a já jsm si v
*Nesluboval som ti basne* našel kvality dost!
Kolik básní Tě dostane do vzpomínek?Tahle to dokázala
*
Usmáty_autor
12. 12. 2007
vidis teraz ked sa pozeram na to spatne tak mas pravdu-je to nasekane...
ako nová:)
vdaka!
Usmáty_autor
12. 12. 2007Usmáty_autor
12. 12. 2007Najmladšia
26. 07. 2007Najmladšia
25. 07. 2007mariankkka
09. 06. 2007mořský koník
14. 04. 2007mořský koník
14. 04. 2007mořský koník
11. 04. 2007
aha:)
nene mne sa taketo obrazky pacia!
inak ako si tu vlozila obrazok ak sa smiem spytat?
mořský koník
11. 04. 2007
dakujem vam vazne!!!aj za navstevu aj za klub(cest pre mna!!!)a aj za obrazok vystihuje!krasne dievca:)
konik:a ako statecnejsi?:)
dakujem vam vazne!!!aj za navstevu aj za klub(cest pre mna!!!)a aj za obrazok vystihuje!krasne dievca:)
konik:a ako statecnejsi?:)
mořský koník
11. 04. 2007mořský koník
11. 04. 2007mořský koník
11. 04. 2007mořský koník
11. 04. 2007
áno, páči sa mi... vypáliť rybník tam naozaj znie mierne rušivo, ale možno je to tým, že si taký viem len ťažko predstaviť ;)
a mal som super obrázok uložený (teda len jeho address), hodil by sa sem, len ho práve v týchto dňoch zmazali zo serveru, tak nič :-/
klub (už sme traja)
hehe vdaka!
ano to je pravda...len moja fantazija zasla teraz tak daleko ze som si predstavil ze som nasiel svoju zenu prezil s nou stastny zivot atd...preto mozno ta uvaha o smrti:)
ten dodatok:je-li člověk zdravý je fakt na mieste!
vazne ti dakujem za ochotu citat a komentovat moje diela!a este viac za to ze si mi dala aj nejake tie tipy(myslene ze sa ti pacia)...
Je ti přenádherných 20 let a úvahy o smrti, jakkoliv přirozené, musí vtomto věku, je-li člověk zdravý, spíše příchuť romantismu než bilancování, pak by ten pohled byl střízlivější.
Nejlépe je psát z pozic, které si můžeme ohmatat.
som rad ze to so mnou dalej rozoberas:)
k rybniku-popravde daval som to citat kamaratovi(tiez tu pise-bartolomew breztough)a mi povedal co ten rybnik znamena...ja som o tom predtym nevedel(ako o jeho vyzname...)....bude to zniet hlupo ale myslel som si ze som vymyslelopat nejaku metaforu(novu) ktora sa mi bude pacit najme kvoli kontrastu voda-ohen...v tomto mojom vyzname(ako som predtym napisal)mi to sedi do basne...v tom pravom nie...to priznavam...
kreslo-snazil som sa naviest citatela k tomu ze som mrtvy cize ona sedi v tom kresle a nie uz ja...ma ist o iste ukoncenie basne a to kreslo a drevo celkovo ma symbolizovat zivot...preto to kreslo nazaver(ako ked to mam tak polopate napisat-predstavoval som si v nom nejaku postarsiu pani ktora sedi v mojom hojdacom kresle a rozmysla nad carom zivota) :)...
nezklamal, jde přece o debatě, která má vzájemně poskytovat zpětnou vazbu. S tím rybníkem to ovšem vyznívá přesně opačně. Když někomu vypálíme rybník, znamená to, že ho přelstíme.To je prvotní citový obsah rčení. To, že díky tobě o vše přišla, to bohužel nevyjadřuje. Stejné je to s křeslem. Křeslo, a houpací obzvláště navozuje prvotně úplně jiné asociace než ty, o kterých píšeš.
Jinak je pravdou, že vysvětlovat obsah básní samotným autorem není už moc k něčemu, ale zde tato diskuse má mít širší význam, sám jsem mnohokrát postupoval obdobně.
opat tefny komentar!vazne vdaka ze ma citas a komentujes!
ten rybnik...ano je tam divny ale ma taky vyznam ze vdaka mne stratila vsetko...
a to kreslo ona navezuje na energiu dreva ktoru som pouzil vyssie...a celkovo tie dve obrazy(a aj ine)by mali poukazovat nato ze som mrtvy...
a ten pnik ma byt ako hrob:)
asi som ta teraz sklamal ked som ti napisal co som nou chcel povedat...
Čtu tě se zájmem, zde bych vytkl ve druhé sloce trochu kostrbaté doplnění - rybníkom, ktorý som ti vypálil. Jednak je v tom jakási zlá výčitka, která ti ve skutečnosti, jak se z básně zdá, není vlastní, ale také špatně navazuje na ty lesní bytosti.
Také závěr básně o křesle je jen dekorační a nic neříká. Jinak ovšem všechno ostatní je hezké, speciálně téma pokácených stromů je mi hodně blízké, byť zde v mé zveřejněné tvorbě se objevuje v jediné básni. Líbí se mi plynulý vyprávěčský projev, ale přitom velmi vytříbený, aby nesklouzával ani na okamžik do prozaického výrazu, líbíse mi iobraznost, která je srozumitelná a právě zmíněnou plynulost umožňuje.
mořský koník
01. 04. 2007
áno..a keby to bolo aj s diakritikou,bolo by to ešte viac..) * koník,dík..;-)