Jistěže. Ovšem nejdřív odzátkovat, jinak to vrže mezi zubama.
Tohle mi udělalo velikou radost.
Čtivé, humorné a navíc poučné.
Jenom nechápu, jak se někdo může podivovat, že se buřtguláš nepřipravuje z buřtů. Svíčková se taky nedělá ze svíček!
Ovšem, nesehnal jsem točený salám.
Můžu použít lahvový?
Tohle mi udělalo velikou radost.
Čtivé, humorné a navíc poučné.
Jenom nechápu, jak se někdo může podivovat, že se buřtguláš nepřipravuje z buřtů. Svíčková se taky nedělá ze svíček!
Ovšem, nesehnal jsem točený salám.
Můžu použít lahvový?
dobrá finta je hrst rýže
která to zajímavě zhustí
smrt jíšce!
Nemohu nez souhlasit, byt nemyslicim tvorem je o tolik snazsi!
Kolikrát ti mám říkat, že nemáš myslet? Nedělá ti to dobře.
Jo? Ja myslel, ze to maji vrozene...
Ano, i delegovaná varianta je možná, nicméně je nutné použitou maminku vybavit tímto programem.
:] Libi se mi osvetleni casovych intervalu. Osobne neznam mensi casovou jednotku nez jednu cigaretu. Coz je obcas docela na hovno.
A jen asi blba otazka, ale tocenak je samecek od tocene zmrzliny?
Ja varim burtgulas tak, ze vezmu jednu maminku a postavim ji k plotne. Pote v obcasnych (2-3 piva) intervalech chodim kontrolovat.
Všim. Byl jsem výrazně potěšen:)
zas tak se s tim nepytlikuj, mohou tam bejt smolíci, blbý to je dost, tak kutilsky... hehe...
doufám, že sis všimnul tý maďarský písničky na úvod, pouštim si to dokolečka... :o))))
Týjo, tak to bude problém...
Mám dojem, že to přišlo vniveč za první Velliády. Popatřím po tom.
já to vařim podobně, když vařim, ale moc teď nevařim, ale mám jeden jinej dotaz, kdesi jsi psal, že odkazuješ na nějaký sníky ke svýmu vosákovi, ale já tam mám jen čtverečky, nemáš to někde? že bych to tak frk místo smolíků?
A i si ho uvař. Pomice už to zkoušela a nemůže si ho vynachválit:)
tento recepis samo sebou použiju... děkuji zaň..
včera jsme ho měli k večeři - opravdu stkvostné - prostě musím dát tip :-)
Tak to muselo bejt famózně nechutný.... Brrrrrrrrrrr.
sem mel znamou, ta nemela burty, tak do burtgulase dala tlacenku...tfuj
To jsem rád, že chutnalo :)
milujem čítanie receptov!
Já, když už chci nějakou divokost, používám jedině tohle:
To je teprv síla...:)
Čertínku, tabasco není pálivá omáčka vhodná do gulůáše - je docela dost kyselá - použij raději přímo čili v oleji - uvidíš to bude hořák
Asi jsem na ten newspeak už starej :)
Můj guláš není žádný přechodník, pani!
Oblbn? Jako Obrovsky Brutální Labužnická Bašta Nepřekonatelná?
Prosímtě! Vždyť jsi štíhlá jako proutek! Na tobě hnětýnky nejdou....
PH: Udelas mi vecer hnetynku? Prosiiim...
Hnětynky, to je krásný slovo! Takový nimravý, jakoby. Vrzni sem recept :)
jasně, že jíme ryby...skoro pořád...
pod mý rodný město-překvapivě Vodňany;) spadá lehce přes dvacet rybníků...něco s těma rybama dělat musí:))..
proto jsem taky po zkušenostech s kostmi zapíchnutými v různých oblastech dutiny ústní a krku, z nichž jedna si vyžádala pobyt v nemocnici, za exota, protože rybu pozřu jen z donucení a to ještě musí být před mými zraky vykostěna:))
(netýká se sardinek a grundlí;-))
po krátkém průzkumu můžu potvrdit, že se tu buřtguláš masově nedělá...
ale pečou se tu ZELŇÁKY a HNĚTYNKY...nevíte, o co přicházíte:)))))
Grafo: No, voni spíš žerou ryby. To mi připomíná, že mám fajn recept na rybí škvarky... :)
Ale dneska si upeču bůček.
Kaprlata! Pro lásku boží!!!
:D dekuju, smal jsem se :)
Co naplat, ať je debata jakkoliv plodná, buřtguláš, který nezačíná slovy:" na mladé šalotce zlehka osmahneme plátek lososa, svíčkové a několik kaprlat", nikoho moc nepotěší:-)
Pravda je, že za pět let v Budějicích jsem na buřtguláš nenarazil, jih mu evidentně nesvědčí. Docela dobrej měli v Teplicích, ale stejně to nebylo ono...
jsem barbar z jihu a nevařím buřtguláš, takže díky za poučení:)))
ty kritiky jsou stejně nejlepší:-DDDD
Oldjerry: Ha! Padl jsem do tvých ďábelských tenat, doktore Moriarty!!! :(
Zbora: Prdlajs. Esli máš PU/PD, tak si nech otestovat hladinu krevního cukru a taky ledviny. Nejspíš jsi nemocen.
Theuška: Neuspokojivé. KDY se pivo lije? A kolik?
U nás doma se do toho ještě lije pivo. Jo a ja to teď ve Francii nahradila červeným vinem - taková záplata, když tu nemají pořádné pivko :))
Pišto - sakra - kdo je hamižnej ? tys mi nechal ostatníma sežrat guláš dřív, než jsem stačil dorazit. Pto mně je gyros východisko z nouze a jen abys neměl radost, jak jsi se mnou vychcal, jsem to navlík opačně...
Takže u kuchaře vařícího buřtguláš se předpokládá objemný močový měchýř, neboť průměrný jedinec by si po vypití tolika piv, jak je uvádíš v receptu, musel odskakovat po každých pěti minutách (nebo mít bažanta?)
my zahušťujeme chlebem.ne žádnou moukou.pfůůj.
Zboro, každý správný kuchař ví, že k dílu má přistupovat vyčuraný a vykakaný. To je známá věc.
Matematický vzorec je hezká věc, ale co když se mi zrovna v okamžiku kdy nastane skutková událost zapnutí čudlíku bude chtít čůrat (nebo nedejbože něco horšího)?
Zbora: Zvol přesný střed mezi tebou zmiňovanými intervaly (delším a kratším) a nemůžeš nic pokazit.
Jak konkrétně je dlouhý rozumný interval. Pokud zvolím interval delší, voda mi vystydne, když kratší, vyvaří se mi. Nevím si rady.
to jistě jsou, ale žerou dobře, to si piš
:)
Čertínek: Hrudky se mi nedělaj. Fígl je v tom, nekydnout to tam naráz, ale spíš tak lehce poprašovat a zuřivě míchat. Jináč, dobrej nápad, s tím tabascem, vzykouším. Díky :)
Oldjerry: Já věděl, že seš hamižnej!
dadik: Nojo, v Brně... Tam sou vůbec divný lidi.
Nicméně, Grafáčův návrh na buřtgulášový happening mě zaujal. Kdo je pro?
brgul s chlebem zásadně, v brně teda...:)
copak sam sobe, ale i mne...a ja pritom skoro nezeru..nejak mne to nebavi...grafous!---tak pro priste!!!DDDD...
Čertínek - jo - to nemá chybu....
Pišto - chyba - nejsem Tomáš, ale Jarda, krom toho, než se k tobě dostanu, tak to snědí ostatní, co jim nevadí přišmrncnutá paprika... a navíc dneska ? máme kuře a la gyros a tomu asi dám přednost...
Nespálil!!! Stav se někdy na nášup a uvidíš, nevěřící Tomáši! :)
Pišto - můžu se po něm umlátit - to bylo jen kvůli tomu, že jsi spálil papriku...
Seňorita: Vy už ochutnala? Mňamňala? Áha?
Tip!!!! Avi!!!! To je neuvěřitelný! Dokonalý!!!!
Jiko: Jsi věčný rýpal. Pravda je taková, že i vroucí, lehce ochladlá a pak opět k varu donucená vode je stále jen ve výsledku vroucí. Nekomplikuj to.
to už je jen ohřívaná voda ne?... no eště že grafo to poměrně jasně vysvětlila:-)
Zbora: Ducati je pochopitelně třeba v rozumných intervalech, to dá rozum.
Oldjerry: Však jo, s tou paprikou. Mám odzkoušeno, že na malinkatém plamínku to dá tu jednu dvě minutky míchání, a pak hned podlít, to tam píšu.
A recept na guláš z divočáka uvítám, ovšem pakliže současně dodáš i divočáka. Chodí mi do ordinace leccos, ale že by se zrovna s divočákama netrhly dveře.... :(
P.S. Proč bys nejedl buřtguláš? Osvětli.
Já do něj ducnu a ona mi ho vyducne zpátky.
Pišto - tak tohle bych asi nejedl, ale návod je fascinující ... s jedinou výjimkou a to tou, že paprika se nechá pouze rozpustit, nesmí se smažit, hořkne a hnědne - kupodivu zároveň, čili: po vsypání papriky zamíchat a podlít...nicméně - až budeš chtít návod na guláš z divočáka - napíšu ti recepta bez nároku na vděčnost...
Milá konvice!
Někde na svém těle máš takové tlačítko, čudlík jakýsi, a když svého páníčka požádáš, aby do něj počas přípravy pokrmu semotamo ducnul, voda v tvých útrobách bude stále připravena k použití.
Vysvětli to mojí varné konvici.
Zbora i Jiko: sakramejdlo, chlapi, dá předi rozum, že když si učiním vroucí vodu, tak ji v tom stavu udržuju, dokavad ji nepotřebuju, no ne?
Co mám dělat, když mi ta vroucí voda mezitím vychladla?
Králik: Tady se pozná, že jsi v problematice studován! :) Velmi poučná reakce, dík. :)
P.S. Já vím, že bych měl číst recept nejdřív celý a nejméně dvakrát, a pak teprve vařit. Ale zvyk je železná košile - býval jsem mladým modelářem, a návody k lepení papírových modelů jsou mi dodnes vzorem pečlivosti a logiky. Tam se nikdy nedočteš "přilepte díl 22 k dílu 23, čímž vznikne uzavřený prostor, kam jste předtím umístili díl 4"... :)
Grafoman: Ten vzorec mě ohromil. Nechám vaření a dám se na aplikovanou matematiku! :)
hm, pjekné no jo tož to ono je, ale........
Jak jistě víš ne všechny kuchařky píší ,,kuchaři,, třebas se najde nějaká domácí puťka, co si to přečte někde v časopise, přidá do originál recepru víc soli a pepře a je z toho recpt ,, jablka v županu dle paní Dáši,, nebo se najde nějaká ta stará celebrita Bohdalka npř. a ta pak společně s kozlem něšikulou uvaří řízky se žampiony na přírodno, ale protože v té kuchařce uvádí i svou autobiografickou tvorbu oseká recepty právě od těch informací, které ty začneš řešit až v momentě, kdy potřetí vyleješ spálenou cibuli do hajzlíku, protože o sedm řádků níže jsi se dozvěděl, že jsi tam nedal kmín. Ale zato víš kam Bohdalka jezdí na dovolenou a co si tam nejraději dává. Možná se taky dozvíš co si tam dala a jaký recept si tam odtud odvezla - to máš tak:
Bohdalka jde po pláži, včera to přehnala s chlastem a tak se poflakuje podél pomalu se otevírajících restaurací. Nechce aby si místní mysleli, že je to českej vožungr na vejletě, proto si obědná něco k jídlu a k tomu ,,spravovací,, láhev bílého. Jak tak chlastá a jí co si vobědnala rozleží se jí to v hlavě.
Po návratu do čech se dohodně s ostatníma herečkama dají se dohromady - ukecaj nějakého vydavatele a hurá psát recepty, ale EJHLE....
Co to sakra bylo v tom jídle na pláýži.... Určitě minimálně litr bílého vína - taky nějaká zelenina (v čechách dáme mrkev a pórek, možnmá aby to bylo exotické avokádo), myslim že tam bylo docela dost mořských plodů (maso z ryb a korýšů) - hop tam zmrazené. A co dál, hm tam to bylo docela husté - dusíme pod poklicí až se víno téměř vydusí. Hm a přilejeme v čechách 12% smetanu - ono se to sice srazí, ale na fotku nacpeme jiné jídlo tomuhle jakš takš podobné. Lidi si to budou kupovat, nám půjdou prachy, lidem po třetí várce vylité do hajzlu dojde že naletěli a dají knihu receptů babičce, která si z ní sice nikdy nic neuvaří, ale přečte si jak se měla Jiřinka na dovolené u moře.
Kdybys chtěl nějakou fajn kuchařku - běž do knihkupectví a chtěj ,, Státní normy teplých pokrmů,, (možná by byl lepší antikvariát).
Tlustá bychle, ale je to tam psané tak abys tomu rozuměl i ty.
Přesto ti dám jednu radu:
NEJPRVE SI PŘEČTI CELÝ RECEPT MINIMÁLNĚ DVAKRÁT A PAK HURÁ DO VAŘENÍ.
TIPTIPTIPTIPTITPTITPTPTPPTPTPTPTZOTPTIZOTIZPTOIZPT
No, nevim, nevim, na salám z mouky a gumovejch medvídků ještě sypat mouku?Vrazil bych tam asi místo ní lot anglické slaniny - jistota je jistota.
já někdy přidávám i mraženou zeleninu, nebo papriku, či rajče...místo brambor...jsou to příjemné obměny a chutná to taky skvěle:-)
Mě to není jasný s tou vařící vodou. Když si ji připravím na začátku ještě před dvěma kilama těch brambor, potom ji mám dycky ve chvíli kdy ji chci použít už jenom vlažnou.
nejlepší je něco, co utíká, ale nemyslím psa, spíš to, co se dá (teda vlastně nedá ani moc) chytat... třeba pórková polívka z pytlíku; hlad sice zůstane, ale je to největší bžunda
rozhodně nesouhlasím, fšecko je jinak!
tak vidíš
a ani jsi nemusel nic prozrazovat
:-)
Norsko: Mám svejch starostí dost. Eště tak takovýho nenažrance na krku, to by mi chybělo...
... mi netvrď, milý hufnágle
že bys mě chtěl krmit ...
rozumíš ?
Norsko: Hovnajs. Tam je evidentně teplo furt.
Norsko: Takovej tvrďák nejseš, abys potřeboval obměkčovat....
Grafoman: Souhlas.
Jináč, ta tvoje známá je pěkná husa. Bych se s ní přestal kamarádit.
od tebe nikdy
(ale kdybys byl tady, dal bych se obměkčit)
Norsko: Luk? Luk pod Lovošem? Seš blázen???
a v tvé situaci ..., to ti řeknu úplně přesně, co bych dělal
zeptal bych se lidí, jestli někde blízko neslyšeli velký hluk
Grafoman: Oloupané dítě, to jsem ještě nezkoušel. To může bejt dobrý! :)
Norsko: Já vim. Nedal by sis něco k jídlu?
teď opravdu vážně ... mám hlad, neserte mě
:-)
Norsko: Je mi to líto, vážně. Ale choval by ses jinak, v mé situaci???
asi se nebudeš divit, milý pišto, ale o tom
se mluvilo nejvíc
:-)
Však jsem si to taky užil!
Norsko: A já si říkal, kam jste se zdejchli....
od jídla
jsme v už minulé lekci
plynule přešli k filosofickým otázkám
milý pišto
:-)
Norsko: Cože?
Ceder: Ani náhodou!
HU-RVÍ-NKU ! HU - RVÍ - NKU !! ...
Norsko: Tady je špatně slyšet.
HURVÍNKU ...
(Spejbla jsem už poznal před devíti roky)
:-)
Ceder: Jsem externí poradec.
jim děláš šéfa? nebo jim píšeš proslovy?
co chce ten ceder, milý pišto
Ceder: Mně platí leda spolčení hlupců... :)
(... já zas k holiči dojít, nejsem schopen)
no jen aby v tom nebylo něco jinýho..třeba spolčení výrobců točivého salámu..kolik ti za to platěj, že rodině uzurpuješ buřty?
... je zajímavé, pišto, jak si rozumíme
takové jakoby vzdálené
a rozdílné bytosti
tys to nepochopil ...
Tebe bych nepoznal
ty sou nejlepší ... :-)))
DO POLÉVKY
a dám taky každýmu
kdo de okolo
Ceder: Je to tak. Buřtguláš se dělá z točeňáku, ne z buřtů. Pravděpodobně jde o nějakou krajovou mutaci, evidentně však fungující. Vyzkoušel jsem i buřty, ale není to ONO.
já třeba, milý hufnágle, buřtguláš
vařím z čehokoliv
Finsko: Houbelec. Se stav zejtra s ešusem, dostaneš nášup, srabe. :)
ještě jedna technická: zdá se mi to nebo v tom guláši opravdu není žádný buřt?
pražák ..., je ten hufnágl
dělá všecko proto, aby mohl
nedat
:-)
A vůbec, je to DISKUSE, tak diskutujme. Jak VY vaříte buřtguláš?
Ceder: To je specielní jíška, moulo. Však si to zkus. Jináč to nefunguje :)))
Norsko: Nic jsem neslyšel.
... začínám mít opravdu hlad !
chlapi kuchařky nepotřebujou..a to jak děláš jíšku je tragický voe..
Recept na expresní svíčkovou mám od Zbory, domluvím se s ním a též zveřejním:)
svíčková ... by byla lepší, milý pozorovateli
:-)
bych se hambou propad
:-)
Fjordy: Neřeknu. Slibuju!
Pupitel: Myslíš psa na hniličku?
ale nikde jinde už to prosím pišto neříkej, ano?
kdybys radši připsal ten recept na psa
:-) většinou se zaseknu u toho piva
mám hlad
když to čtu
teda nečtu