Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpev vetra
22. 05. 2007
13
16
3538
Autor
Deepness
Prichádza búrka
vietor sa snaží ukryť
pod staré škridle
16 názorů
aleš-novák
25. 04. 2008Skafararix
29. 06. 2007
Neviem, ci je to haiku, lebo tomu az tak nerozumiem...ale je to skvele...super...*
Ahoj Paulart: prirodzene, máš pravdu, nemyslel som na primárne postavenú metaforu, to v žiadnom prípade, iba na to, že verš ako taký, vnímaný komplexne, vyvoláva vo mne sekundárny metaforický obraz... a to myslím, v haiku, je prípustné...Páči sa mi, že si tu píšu inteligentní ľudia... Konečne normálny chat... :-)
Jj, to je přesně to, co se teď venku děje :o). Pěkně napsané, jednoduše... a má to atmosféru. *
nooo, je to pekne..... od nas ta burka akurat odisla.... sme boli hodinu bez prudu :P..... davam T
Pěkný obrázek. Sice s personifikací je u haiku problém, ale proč ne. Grotto, myslím, že tam není přímo metafora ve smyslu přenesení významu na základě podobnosti. Spíš je to opravdu zosobnění větru, který se o něco snaží, tady konkrétně se chce "ukrýt".
To bude tým, že ako malý chlapec som liezol po strechách pokrytých térpapierom, ktorý sa v horúcom auguste zvykol topiť a ja som mal potom smolu na pätách... :-)
Báječné... vecne a zrozumiteľné podaná tak mimoriadne asociatívna metafora, že je to až neuveriteľné, ako málinko stačí k priblíženiu sa dokonalému opisu situácie... len neviem, či škridle alebo šindle... možno je to dvojtvar...