Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMořský mág MARTINEZ
28. 05. 2007
4
13
4789
Autor
Muamarek
Na začátek bych chtěl říci, že tato autorka mne z dosud recenzovaných autorů v klubu Zoom oslovuje nejvíce. Je znát, že má cit pro jazyk, a to nejen ten český. Jako mořští koníci splývají s útesy, tenhle náš koník splývá se slovy, hraje si s nimi, dává jim netušené významy, city se v nich odrážejí jak v průzračné mořské hladině, kde pod hladinou se skrývá variace forem a barev života.
Několikrát mne svým dílem inspirovala k vlastní tvorbě.
Za všechno uvedu tuto svou reakci:
V moři útes,
úděs beze slov,
mír vládne tam,
kde zuřil jen lov,
jen zametám...
Vstříc metám,
jež na startu hynou,
a v nichž cesty vždy se minou.
Víc splétám
zase další sítě,
jež v moři rozpustí se v nitě
a ty splynou s korály.
Na nich se však neusadí,
jenom chaluhy se vsadí,
že sny zas jednou dozrály...
Martinez má upřímné a často tklivé zpovědi. Nedotýká se třeba tolik všemožných problémů světa, ale dotýká se nitra - a to nejen toho svého - vlastně každého z nás.
Slyší hudbu. Má několik zdařilých písňových překladů, pravda, někdy je to na počet slabik dle mého trochu volnější překlad, viz např. Lemon Tree,
ale i tam je spoustu pocitů jedinečně vyjádřených. Mistrný je překlad španělské novely Cesta do Betánie (úryvky pod Martinez). K početí nápadu je vždy potřebná můza, ale pokud již je dílo započato, Martinez (Mořský koník) patří k těm, kdo plod donosí až do konce, a to tak, že my ostatní se můžeme jen kochat :-))))
Muamarek
13 názorů
Obyčejný_chlap1
30. 06. 2007
Děkuji.
Tak já se mezi vás na chviličku natáhnu. Ještě by mohlo přilítnout stádo slonů a podupat mi záda k tomu. Idyla jako vyšitá! :)
Do jakých jen sítí svede to rozvlněné české moře slov lidi vehnat. A pak že jsme suchozemci se studeným čumákem. ... a vůbec, mohu na chviličku mezi vás? :)
-t-
tulák_jarda
11. 06. 2007sestricka.slunicko1
29. 05. 2007
Ad Sarinka: Už ses tu podepsala :-)) Díky.
Ad Koník: Šak vím, že nejsi sameček - teda jako Martinez, jako koník se mi hodíš víc jako sameček - pak na to pasuje ta kritika :-))) Muamarek
mořský koník
28. 05. 2007
Já ho taky jako samečka beru - jinak by to byla mořská kobyla :-)) Muamarek
chlape, chlape, z biologie nedostatečně - malé mořské koníky vždy donosí sameček!!