Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVariácie pre deti
01. 06. 2007
10
16
3184
Autor
Deepness
Cukrová vata
a lietajúce slony.
Počuť smiech detí
***
Na bielom tričku
čokoládové fľaky.
Oči sa smejú
***
Mamin starý rúž,
hodvábna šatka - závoj.
V zrkadle víla
16 názorů
Já to necítím jako přenesený význam, ani se mi nevybavuje radostný lesk, spíš oči se svým okolím, mimikou... a tam ten obraz smíchu vidím.
Ale slzy jsou konkrétní, jsou to krůpěje vytékající z očí. Smích očí je přenesený význam jistého radostného lesku v nich. Asi jako smutek ve tváři. A nebo slzy tekoucí po tváři. Slzy v tom oku jsou, smích tam čtu já.
Jo, smích vychází z nitra člověk, to jo, ale slzy zrovna tak. A z očí jde smích vyčíst možná ještě lépe než z úst. Smějící se oči, zvláště u dětí, jsou pro mě úplně jasný obraz.
Nevím ani, že se oči dívají. Mohou být slepé. Mohou být obrácené dovnitř. Vím nanejvýš, že se lesknou, jsou plné slz, že se v nich odráží obloha. Ale co se děje za nimi (a i ten smích vychází odkudsi z nitra člověka), to jen domýšlím, v to se vciťuji, to se přímo neděje (nebo nemusí dít).
Jasně, nic není JEN! Moje oči vidí, jak se jiné oči smějí, nebo pláčou, atd., odpověď zní - vnímám!
Moje oči keď sa smejú, tak sa zúžia a sú z nich len také štrbinky :-) - vraj, povedali druhí...
První a třetí se mi líbí. Druhé - vadí mi tam "oči", které se "smějí". Kontrolní otázka znalců haiku: Jak to víš, že se oči smějí?