Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBludy bloudí bludnými bludy - k čertu!
18. 05. 2001
0
0
1026
Autor
Chlastáč
Sežral bluda v bludu blud
i ty blude, bluď a bluď
obluď blude bludem blud!
bludý bludovatý blude!
Češtinu jsi sežral v nudě!
Čeština - to velký blud,
bludy, bludy, bludy, blud.
Ajaj, chtěl jsem napsat něco moudrého, ale co...? :o
Já jsem měl češtinu na gymplu rád, ale to proto, že jsem měl strašně dobrou češtinářku, nicméně povinnou četbu jsem ze zásady nečetl ale opisoval (můj specifcký způsob protivení se diktatuře. A co se mi zdálo vhodné ke čtení, to jsem si schválně přečetl až o rok později:) ).
CZlovece, Ty si myslíš, že "žraní" je dětem škodlivé slovo? Chtěl bych sdílet Tvou naivitu ...
A tož mě se to líbí!!! Nebýt tam to "žraní" hodilo by se to jako "Písmáci dětem"... :o)
Český jazyk nás na gymplu učili celkem tři učitelé, tedy vystřídalo se jich na nás poměrně dost. A ta poslední, ta byla docela drsná, s tou byly nepříjemnosti. Ale beztak jsem tento předmět neměl nikdy v oblibě, vždycky mě hrozně vadilo, že se tam musíme učit ty dlouhé seznamy autorů a jejich děl. A myslím, že i kdybychom to brali jinak, třeba že bychom detailně rozebírali několik děl, stejně bych nemohl být spokojen. Vždycky jsem v literatuře hledal nějakou vnitřní zkušenost, něco, co k člověku přímo promluvá, a to se v žádné škole nedá naučit. Spíše se mi zdá, jako by škola člověka od spousty knih odradila. Aspoň taková je moje osobní zkušenost.
Bohužel to tak často je - a je to špatně. Původní myšlenka byla určitě jiná - ukázat pěkné věci - ale nepovedlo se. Jinak - já Tě chápu, já jsem si na gymplu kdysi nechal vysolit několik pětek, když jsem učitelce sdělil, že četbu si vybírám sám a nehodlám na tom nic měnit...
No já neměl na mysli češtinu jako jazyk, ale jako předmět ve škole. Jak o o tom píšu v prologu. Doufám, že je to tak chápáno. Jinak - je to jen posměšná říkanka.
já vim - ale češtinu mam rád jako takovou (i jako předmět - asi jsi neměl tu správnou úču, já naštěstí jo) - ono nestačí jen u hokeje to "kdo neskáče, neni Čech", ono je toho víc, co musí člověk v sobě mít...
moje reakce byla taky částečně z legrace (viz ta poslední otázka)