Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seke splavu
16. 07. 2007
5
28
2309
Autor
Climaster
zas otevřel dveře
neurčitost známých předmětů
ho utvrzovala v nepřítomnosti
pouliční světlo
pravidelné tikače
bubny naražené na uších
plul po chodníku
neuvědomoval si hmotnost vlastního těla
dýchal
vadnoucí obličeje řidičů
křik dětských rozmarů
louže posypané bílým štěstím
stál
pak znovu šel
po horizontálních schodech
ticha...
28 názorů
Samozrejme s tim rozdilem, ze ja nejsem v literature tak zainteresovan a ani nemam takovy prehled o vecech, ktere se ji tykaji..
James, myslim, ze mame podobny nahled na vec..
Leenai, nechtelo se mi premyslet nad nejakou jinou.. :o)
nesmyslna slova jsem myslel toto:
treqilla vanita
si o psi jeku
koluha vampita
ubolsis
trequilla vanita
ky laha kuku
zazzzzis..
mořský koník
17. 07. 2007mořský koník
17. 07. 2007
James, to uz je vice-prozrazujici kritika. Souhlasim. Ta primocarost souvisi s tou asociativnosti, jakmile bych zacal premyslet nad jednotlivymi metaforami ztratilo by to "smrnc". Samozrejme smrnc-rytmus v mych meritcich, ktery se muze zdat pro okoli nijak zajimavy.
Otazka do pranice, myslis, ze lze psat basne v nesmyslnych slovech (viz. moje odpoved na tvoji kritiku u predesleho dilka) a mit z toho nejaky pocit, ci obraz?
Forem se pokousim vzdat, kazda basen je maly pribeh ze zivota...
krucináááál. no avi ještě, né?! já se to prostě nenaučím dělat najednou!
mořský koník
17. 07. 2007mořský koník
17. 07. 2007
obraz cesty ke splavu, splav neni vubec podstatny, nad psanim nepremyslim, neni to konstrukt. Pisu asociativne, nezajimaji me kontradikce, ani originalita versu. Beru slova jako barvy a zvuk - ruzne skaly tvrdosti a oddstinu. Moje basen by mela vyvolat pocit a naladu, nikoliv nadchnout basnikovo srdce naplnenim formy a idealu psani..
jen na osvetleni..
vsem moc diky za precteni a nazory!!!!!
mořský koník
17. 07. 2007
jak říkám.. na tak erudované posudky se těžko navazuje.. hele podle mě je to prostě dobré, protože právě ta místa, co se těm dvěma nelíbila, mě přitahují.. a jiná ne. tak. =))
Zvyšování účinků psaní pomocí nepravděpodobných vazeb. Ono je to celkem čtivé a dokonce to vypráví určitý děj a pocit, ale ty prostředky jsou nějaké umělé, navíc ta kontradikce »bubny na uších« a na konci »šel po horizontálních schodech ticha« nějak skřípe (i když ten samotný poslední motiv je velmi silný).