Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTa naše povaha moravská (hanácká & horácká, moravskoslovenská=slovácká & zálešácká, valašská & záhorácká, lašská)
20. 05. 2001
0
0
3147
Autor
Morava
+y i -y:
Uf Uf ....ještě, že jsem Plzeňák...... :-) Teda jen po taťuldovi....
z maminčiny strany jsou tam Slováci, Maďaři......
Jsem tedy Čech? :-)))))))))))))))))))))))
Jo, souhlasim, ale třeba mně osobně - ačkoli nechcu dělat rozdíly - dělá problémy, když slyším Středočecha mluvit - nejde o smysl jeho slov, ty vezmu bez žádné zaujatosti (většinou), ale ten akcent na mě působí jak čärvänääj hadr. (Zvláštní, že žádní iní Slovani mně v tomto smyslu nevadí.)
Presto, ze to rikam nerad, tak geograficke rodily v psychice existuji. To ovsem neznamena, ze vsichni prazaci jsou ..., nebo vsichni brnaci, atd... Ty rozdily jsou v PRUMERNE psychice dane oblasti. Takze pokud mluvim s Prazakem, snazim se k nemu pristupovat bez predsudku. Pokud ovsem chci oslovit prazaky, predpokladam, ze mluvim k prumernemu prazakovi, ktery se lisi od prumerneho Ostravaka.
Já bych to nerozlišovala. Všude jsou lidi dobrý a taky nedobrý. Pocházím z moravského Horácka (tak se to tam prý nazývá), kde většina lidí nenávidí Pražáky, Brňáky a je v tom obyčejná závist. Nic víc.
pchéééé toto je servr poezie a né státnictví...tak už si to zapamatuj debile!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nenadávajte. Ony určité rozdíly skutečně sou. Naši blbci sou blbější než čeští, a naši chytří sou chytřejší.
Sme víc internacionální. Čeští národní "tvořitelé" sou enom národní, kdežto naši sou světově proslulí - např. Freud, Hayek, Böhm-Bawerk atd. Neonacizmus a xenofobie bují spíš v už počeštěných oblastech. Na druhou stranu sme o něco drsnější (zvlášť fanoušci FCů), ale na třetí stranu zas nekradem zabezpečovací zařízení přejezdů a šroubky z nádrží z nebezpečnýma látkama.
Taky sme víc světaznalí. V Chcete byt milionářem Češi (ne Vladimíři) (a obzvlášť Krušnohorci), kteří "rádi cestujou", na geografii dost hořeli (ti co tam byli; zřejmě většina jejich cest končí ve vaší Stověžaté a druhá strana kopečků neexistuje).
Navíc sme temperamentní, veselí - "kopy vybíjané", a sme lepší zpěváci a máme hezčí lidovou kulturu. V našich žilách koluje vínko, kdežto vám se v očích leskne chmel. Ten bohužel zamořil aj našu zem, což je špatně, lebo "Z piva sa spí, z gořaly sa blbne, ale z vína sa zpívá."
TO: _JiKo_:-))))))))))))))))))
ehm... SPVRIVS: ještě že tak:-))) mohlo by Ti to příležitostně oddělit i jiné pod-části...
Moravo, nechci vypadat jako někdo, kdo si libuje ve sprostém výrazivu, ale....
Jdi s tím už, prosím, do řiti. To Ti to nestačilo v minulém auditku?
Achjo
m.