Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStvoření světa
Autor
Spvrivs
Na počátku bylo Všechno. A všechny věci byly obsaženy v tom Všechnu. A to Všechno bylo nekonečné a věčné, neboť všechna hmota i čas byly v něm.
V některé z příštích "úvah" vysvětlím nezávislost božského bytí a závislost jiných bytí (bytostí).
A středem Všechna byl Duch. Ten duch řídil Všechno i všechno, co bylo v něm.
A Duch způsobil, že se ze Všechna vydělila hmota a čas. Určil hmotě prostor a času (polo)osu s počátkem. A to byl počátek věků.
Potom se ze Všechna vydělila síla. A částice hmoty se začaly navzájem slučovat a rozdělovat. A vytvořila se tělesa z hutné hmoty a prázdnota z prostoru, který putující hmota opustila. A tělesa se začala navzájem přitahovat a odpuzovat.
Potom se ze Všechna vydělilo světlo a tma, a také teplo a chlad. A velkým, řidším tělesům bylo dodáno světlo, kdežto menší hustá tělesa jsou od té doby tmavá a chladná.
Všechno rozčlenilo tělesa podle hustoty do čtyř skupin. Z nich pouze jedna tvoří velká, světlá a horká tělesa, kdežto ostatní tři dělají tělesa malá, temná a chladná.
Potom se z Všechna vydělil život. A vody (čti "některé látky") se začaly hemžit jednoduchým životem.
Nakonec Duch Všechna vypustil do tohoto světa zázrak Rozmanitosti a všechny věci, které jsou s tím spojené. A tělesa získala různé barvy a tisíce různých vlastností. A život vytvořil spoustu druhů a forem a rozšířil se do různých prostředí. A Duch dal životu řád, aby každý druh zachovával svou podobu a nepůsobil chaos.
Duch měnil některé formy života a utvářel je vstříc svým představám. Některým zvířatům dokonce propůjčil okrajovou část sebe samého, aby mohla s pomocí myšlení lépe přežít.
Vytvořil Duch také bytosti pouze z jemných částí sebe samého velmi blízkých jeho nejvznešenějšímu středu. A tyto bytosti mohou myslet a mají neomezenou svobodu pohybu a činů, neboť nejsou uvězněny ve hmotě a jejich duše jsou velmi ušlechtilé.
Nakonec stvořil Duch člověka. Dal mu hmotné tělo, které uzpůsobil k tvořivé činnosti. Dal mu také duši z velmi ušlechtilé části sebe sama, aby řídila tvořivou činnost těla a aby mohla poznat Všechno a Ducha, který to Všechno řídí.
Tak byl stvořen svět na počátku všech věků.
Praktická poznámka pro Darwinisty: nekritizujte, všechno, co si myslíte, je obsaženo v tom. 7 dní je pouze symbol postupnosti aktu stvoření, který v našich měřítkách trval (a trvá) miliardy let.
Toto byla jen první kapitola. Pokračování příště.
Tipuju, hlavně proto, že takhle srozumitelně mi to nikdy nikdo nepodal........