Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePOČAS POTOPY (vonku Noemovej archy)
31. 05. 2001
5
0
1151
Autor
Schella
mraky hnevom rozihrali hlučné muziky
pľuvajú z vysočín kamenné vločky,
ľudská to špina, čo počuť jej výkriky
přiláká na hody zběsilé kočky.
anjeli dupocú v strhanom šate
po nahých telách hodených v blate
zdriapaných pazúrmi divokých šeliem.
Čo sa to so svetom stalo, ja neviem.
zdriapaných pazúrmi divokých šeliem.
Čo sa to so svetom stalo, ja neviem.
toto je uzasne,
naso co sa tu na tom nepaci, ja neviem :) [tu je to navyse]
schella, dal by som ti typ, ale vlocky-kocky (nevadi ze cesky) ale vadi ze gramaticky
vsetci ste strasne zlati, vdaka vam! a co sa tyka tej cestiny ...v cechach som bola len raz v zivote, som do nej jednoducho zalubena..takze accept it or not. see ya.
* Naso mi hovorí z duše, názov je tiež česko-slovenský, možno má Schella moravskú krvnú skupinu, alebo býva na pohraničí, a nie je to tam dobre vyznačené :o)
ja zase premyslam nad zbesilym, ci to nie je nespisovne, ale OK, pripusta sa...paci sa mi uhol pohladu.Trosku mi celkovo nesedi muziky, ale inak druha sloha - vyborne**
Ja pridam ceskou reakci, me se to libi natolik, ze nemohu nedat tipa. A to "ja" v poslednim radku mi tam naopak sedi.
A jeszcze coś po polsku. Jestem zachwycony, ten wiersz mi się bardzo podoba. Schella, pisz,pisz dalej.:o)))))))
A jeszcze coś po polsku. Jestem zachwycony, ten wiersz mi się bardzo podoba. Schella, pisz,pisz dalej.:o)))))))
ďalší autor zamilovaný do rýmov! Dobre! Je evidentné, že v prvej strofe si si vypomohla češtinou (vločky-kočky), ale to sa v poézii pripúšťa. Apoň dovtedy, kým to autor stále nezneužíva. Ja by som však predsa tú inojazyčnosť limitoval úvodzovkami. Už kvôli efektu a vyraziť tak zbraň z ruky kritikom! V poslednom riadku, ak vyhodíš zámeno JA, sa nič nestane, iba báseň opeknie. Niekedy to zámeno pomáha, či už kvôli dodržaniu rytmu alebo naplnenoi počtu slabík, ale v tomto prípade je redundantné. Zmysel básne je jasný, téma lákavá a jej spracovanie dobré! Tip-tip-tip! :-))