Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJaké jsou její oči
19. 10. 2007
5
18
2465
Autor
Dickers
Směl jsem po hladině jít
se skleněnou koulí u nohy
páteř mě bolela od věčného lhaní
A přesto jsem nezačal mluvit pravdu
Díval se z ní duhový obličej
který se kutálel kolem, mezi vlnkami
ráj v tu chvíli úsměvu....mi dal ten pohled
pak zčernaly mu tváře, vyfoukl zamračený kouř
Jako bych mu ublížil, tím že se směju
roztříštil se, rozplynul
cítil po větru přetvářky a dal najevo můj hněv?
když .....duhově si lžu, abych neuviděl prázdno?
..........dávám své bílé holi odstíny
a hladině odlesk.
K večeru si pouštím gramofon
K večeru si pouštím gramofon
a zase vidím
čarovnou kouli o níž zpívají cikánky
opět s ní tančím u mé nohy
v listí mezi stromy, jako včera .........
.................................................................................
čarovnou kouli o níž zpívají cikánky
opět s ní tančím u mé nohy
v listí mezi stromy, jako včera .........
.................................................................................
Jsi to ty?
18 názorů
Jarmila Moosová Kuřitková
22. 10. 2007
hrbol jediný- ba ne, cikánky rodí:) cikáni kradou, zrovna před nedávnem bloudila skupinka romů okolo zahrady jednoho souseda a do rána se stal zázrak, učiněný kouzelnický kousek. Hromada starého železa již nehyzdila krásně zarostlou zahrádku:) soused sice nadával, že měl vše připravené k odvozu, ale na VB se neodvážil jít, leda by chtěl strávit nejméně půl hodiny na služebně s vypisováním protokolu.Ale všichni tací nejsou. jsou lepší i hořší:)
rebecca13- těší mě potkat hráče jako ty:) Já hraju na šachovém poli i tady, člověk se toho spousty může naučit, nehodlám sem posílat jen to co si myslím,že by se líbilo, schválně čekám na kritiku a jsem zvědavej, jestli někdo rozluští to co schovám v heslech. smečka je tady i jinde takový základ k bezpečí, znal jsem tady skvělou, ale opravdu skvělou básnířku- smečka jí pokousala, vyhnala a už sem nepřišla, ale stala se jinde členem smečky, která jí má ráda a není v jejím čele, ale jako článek v řetěze, který nemusí být hned na prvním místě- protože se pohybuje a zabere, když je třeba.
Tak ted mě čeká vaření oběda, takzvaná záhada kotlíku a určitě se sem ještě podívám:) Ahoj
hrbol jediný
20. 10. 2007
Tak to jsi dobrej stratég:) Já když mám čas, tak všechny šachový partie dokážu hrát v mezích pravidel na velmi dobrý úrovni a nemusí se jednat jen o šachy:) Já pracuju taky podobně jako ty:)taky rozhoduju a jde to :) ale na T-Mobilu nééé, i když na telefonu visim často.:)))jak tě to napadlo?:o)) chi
Noo myslím,že obojí spoření je úhlu pohledu:)můžeš naspořit miliony a přitom mít jen hromádku bankovek:) a když chceš napsat úspornou básen, musíš tam dát drahý slova, aby měl smysl básně- velkou cenu:) co ty na to?
Muessa3-Děkuji, hlavně za úsměv
Norsko- to máš fuk:)))
Avox- děkuji- píšu složitějc, člověk se ale někdy obelhává tak, že věří tomu, čemu chce a žije ve svym vymyšlenym světě.
rebecca13- děkuji, někdy chce člověk napsat spousty slov a přitom jich stačí jen pár.
Lidi neperte se, já vám za to nestojím:)
tváře zčernalY, nad tím ostatním se ještě jednou zamyslím, nad celkem i jednotlivostmi, ale nějak moc jsi zesložitěl, pro mne tedy... duhově, či černobíle, lež zůstane lží, jaký má smysl obelhávat sám sebe? Nestačí, že nedokážeme prokouknout lži kolem sebe?