Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePacer ležící, spící
22. 10. 2007
14
43
1939
Autor
Pacer
Nejhezčí verše
mne napadají
na samém okraji spánku
tělo odpojeno
a neurony podléhají
bezbřehé entropii
promiň
ale nekrásnější verše pro tebe
jsem právě zaspal
43 názorů
kouzelná_květinka
31. 10. 2007
ten zaver je vydareny, mam pocit, ze i ja prespim vzdy to najlepsie...skoda :)
wedle_vazy
22. 10. 2007
Milý pišto,Zbora je chytrý,
jemu to stačí říct jednou
O tom jsem přesvědčen
Pišta_Hufnágl
22. 10. 2007Pišta_Hufnágl
22. 10. 2007
Ano, uznávám, že jsem vědec-amatér, vzdělávat se jsem líný a proto mi spousta naprosto zřejmých faktů zůstává skryta. O to je to ovšem napínavější.
Kdybych byl tak sečtělý jako Pišta Hufnágl, nemohl bych napsat takovou hloupost. Teď už je mi zřejmé, že sebekritický přístup je vpodstatě maskovaný hlad.
Zborýsku vtipná opověď napadla mě až teď:
To mi toho teda moc neporadíš
:)
Tím nejkrásnějším veršem pro ni je můj spánek
Vůbec mi to nepřijde jako plytká myšlenka.
Budu svým láskám chrupkat sonety :)
A máš tam tip
Pišta_Hufnágl
22. 10. 2007
Dadik: ale jistě. Poradím Ti ovšem jen s věcmi, s nimiž mám osobní zkušenost, neb jsem si je taky pos...
Jsi chytřejší než jsem si myslel, prohlédls mou lest! :o))
To mě přivádí k myšlence.
Mám tady zrovna Makaka Kápového, tak jsem vyzkoušel, za jakou dobu tu klávesu objeví on. Trvalo mu to neuvěřitelných 67 vteřin. Zajímavé na celém pokusu je však něco úplně jiného. Nejenže si onu klávesu vůbec nezapamatoval, ale po dalších 23 vteřinách ji zmáčkl znova, čímž vrátil chybu zpět a celý pokus víceméně anuloval.
Tímto chci samozřejmě reagovat i na derovu úvahu. Před tím, než jsem daný pokus uskutečnil, nechal jsem Makaka samovolně pobíhat po místnosti. Sedl si k počítači a napsal, neříkám že výborný, ale celkem obstojný sonet. Zajásal jsem, vyjel ho na jehličkové tiskárně a podal makakovi, aby si ho po sobě ještě přečetl. Ten se zazubil a celý sonet pozřel. Výsledek mého pozorování tudíž byl, že Makak je více sebekritický než člověk, tudíž sonety psát nebude.
Norsko, něco jsi na klávesnici zmáčknul, cos neměl. Aby ses vrátil do původního stavu, musíš to zmáčnout znovu. Co to je Ti nepovím. Bylo by to příliš jednoduché a nezapamatoval by jsi si to. První indicie: je to v horní části ;o)
mně se to asi před hodinou nějak zmenšilo
(mluvím o velikostipísma na hlavní stránce, názvy děl, autoři, a tak)
Pišta_Hufnágl
22. 10. 2007
:)odpovím podobně entropicky: jedna opice s jedním štětcem maluje obrazy. Jiná skupina primátů je ochotna za tato díla platit. Je snadné definovat psací stroj, obtížné definovat opici i vkus primátů obecně :)
milý dero, když tě to tak trápí, řeknu
opice se už dávno vyvinuly, člověk
je jejich vrcholem
čili, ... nula
:-)
Vzdáleně k entropii, pokud necháte sto tisíc opic zavřených v místnosti se sto tisícem psacích strojů, jaká je pravděpodobnost, že za miliardu let alespoň jedna z nich napíše výborný sonet? Pokusí se někdo o odpověď?
K dílu, velmi přirozená první strofa mě nalákala k dalšímu čtení. Kvalita pak už šla ale spíše dolů, pointa mi přijde taková nemastná, neslaná.
Škoda, že to, co se stává na samém okraji spánku, se hned po probuzení tak rychle vytrácí...