Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChybějící vlaštovka
Autor
Oduševnělost
Vojtíšek už déle než dvacet minut seděl nad početním příkladem z matematiky. Soustředěně sledoval dvacet vlaštovek, které posedávaly na linkách v sešitě. Problém však byl v tom, že jich bylo pouze devatenáct. Vojta mhouřil oči, rozhlížel se jakoby nic po pokoji a pak se s trhnutím otáčel zpět k sešitu. Nestalo se nic. Chybějící vlaštovka se nenechala nachytat a stále zůstávala schovaná. Nakonec to Vojtíšek vzdal a šel se zeptat maminky.
Ani maminka si však s chybějící vlaštovkou nevěděla rady. Prohledali celý pokoj, otevřeli všechny zásuvky, proklepali knížky, ale vlaštovka nikde. Maminka už byla nervózní, protože se jí dole pálila bábovka.
" Kdybys tu měl uklizeno, tak ji najdem hned!" vyjela na Vojtíška a protože už vážně nevěděla, kde hledat, zavolala na tatínka.
Tatínek přišel hned, protože má rád, když může mamince radit. Maminka to moc ráda nemá, tak se tvářila kysele, když tatínek moudře pronesl:"Na to se zkrátka musí jít chytře". Potom Vojtíškovi přikázal, aby nachytal nějaké mouchy a vlaštovku nalákají na ně. Vojtík zajásal nad tatínkovým báječným nápadem, ale vzápětí posmutněl.
"Když já mouchy chytat neumím."
"To ji ale potom nemůžeme na nic nalákat," posteskl si tatínek a vrátil se k rozečteným novinám.
Maminka odběhla ke své bábovce a Vojtíšek zůstal v pokoji sám. Sedl si nad otevřený sešit a přemýšlel. Na okno zaťukaly kapky deště a domáhaly se vstupu. Vojta zvedl hlavu a tam, na parapetě, seděla zmoklá chybějící vlaštovka..