Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seListopad
Výběr: Print
31. 10. 2007
13
22
5709
Autor
Zuzulinka
Listopad
taková urousaná krajina!
jak by jí ustavičně teklo z nosu
a mlžný kapesník
snáší se nad údolím
nad polem plným zlatokopů
rýžujících listí
za dlouhých nocí
se dětem do pohádek
láme perník
a do snů
strouhají se
z dřeva hračky
hrst pilin ve větru
řeže vzkaz do očí
a někde blízko Čas
jak řeka teče
Mikuláš látá svůj pytel
a my zas chceme věřit
na splněná přání
22 názorů
Líbí se mi - byť Jinovata trochu pravdy má. Jeho interpretace je ale příliš příkrá, ale ten konec byť mírně klišoidní dobře navazuje na vše, co je předtím a podle mne neporušuje náladu a spád. Já to vidím takhle *
namalovaná - pro mě osobně taká konzumní básnička - mrknu - faň - tim to končí
děkuji Jinovato, velmi zajímavý podnět...Mikulášův pytel je tam kvůli dárkům samotným...splněná přání jako dárek, který né vždy dostaneme...já hold nejsem santaklausovská..a to sladké...to nám jako dětem vždycky nosil Mikuláš
Poslední strofa je klišé, což bije do očí především po tom, co je před tím. Krásná skácelovská variace. Vzkazem do očí bych ale zkončil. Tím by vznikl důraz na tomto verši a tím i pointa... Poslední strofa je ale opravdu dost prázdná, až to zamrzí. Čas jako řeka je klišé. Mikuláš látá svůj pytel vypadá jako začátek nějakého obrazu, ale není na něj navázáno a báseň končí pouze pohádkovou vírou ve splněná přání. Aby tomělo skácelovskou působivost ve vší prostotě, musel by se v této strofě tyčit jasný, originální a expresivní obraz. Za vše před touto strofou velice chválím. Beru li báseň tak jak je, skutečně chybí vazy(dero). Bez této strofy by ale obraz byl obsažitelný najednou, bez potřeby vazů, jako výraz listopadu.
uf, to se mi ulevilo, že zmizla ta reklama, co tam byla včera ;o) obrázek jako tradičně u tebe je krásný ... báseň za ním možná trochu zaostává, ale to jen můj pocit ...
sestricka.slunicko1
31. 10. 2007
Dero, nemýlíš se...Tvůj názor znám...ale tady ani tak o pointu nejde...nemyslíš?...jde tu pouze o pocit, jak vygraduje...to už je povětšinou na čtenáři
jinak všem děkuji za zastavení
Báseň vystavěná na slově "urousaná". Nevidím v textu jiného motivu než sterilního motání se kolkolem prvního verše. Pointa prakticky nepřítomná.
Zajímavé nápady problesknou /například zlatokopové ve druhé strofě/, ale vazy těchto veršů jsou zpřetrhané.
Nemohu si vzpomenout, zda to bylo u tebe, kdy jsem tu prvně citoval Kolářovo kdo se příliš soustředí na psaní veršů, nemůže nikdy napsat dobrou báseň - ale pokud ano, nebude to náhoda.
Celkově vzato to totiž jsou zajímavé, dobré verše, ale /z mého pohledu/ špatná báseň.
hm, Mikulášův pytel mě nijak neinteresuje, bo už hodně dlouho od něj nic nedostávám, ale z čertů mám tak trochu respekt ..
:-)*
Jo, Mikuláš už látá svůj pytel... Je to dech z budoucích dnů, které ať chceme nebo ne, zas a znovu přežijeme...