Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKytary
07. 11. 2007
7
16
3734
Autor
Fairiella
Když ti jejich tóny zazněly v očích
zasnil jsi se nad křišťálovým vrněním v kostech
rty ti někdo smočil v lávě
a elektricky toužebně
mě teď objímáš
V rytmu srdcí z kamene
žhnoucích magmatem
protančíme mezi všemi bludnými balvany
jejichž čas se nepočítá
na naše nadechnutí
16 názorů
Fairiella: doufám, že jsi to nevnímala nijak špatně, ani tak to nebylo v žádném případě myšleno!, jen mi to prosvištělo hlavou:D... neboť jsem byl tento týden vystaven až přílišnému množství konzumní "hudby", kterou dnes můžeš slyšet všude dokonce i na "WC", když neužiji ten pejorativní výraz "ahjzl":D a prostě jsem nemohl nějak uržet ty prstíky ve stavu klídek klídek ;-) rozhodně nikomu nechci říkat, co má poslouchat, ať si každý poslouchá, co chce, když se mu to líbí a neleze s tím druhým na nervy :DD
měj se -sm-
muzika na radiu musí být opravdu dobrá a hodně živá, když Tě inspirovala k napsání této krásné básně plné metafor souvisejících s vulkány, díky a velký TIP
Smíšek:-) : tak dobrá, já to radio jmenuju, abys zjistil, proč může být inspirativní. Zkus si naladit radio Beat, je to rádio, kde se hraje klasický rock, ale i alternativní věci, jako třeba Pražský výběr, a to vůbec není všechno. Není to takové to konzumní šedivé otravné bečení typu "umbrella ella ella ella" (což nás pořád otravovalo ve Skotsku, když jediné naladitelné Dundee radio pořád hrálo tuto uječenou příšernost). :) nu děkuju za tip aj názor a zkus si naladit beat (a teď už fakt chci poslat nálepku, taková reklama :D)
Miroslawek
08. 11. 2007
Miroslawek: to je blbost. :)
Výhrady:
1. terminologická nepřesnost tezí
2. rozhodně nelze argumentovat tím, že "může dovést".
"může dovést" :
a) subjektivita, založena na aleatorice.
b) bez znalosti tektonických principů a zásad výstavby kompozičního díla, čili znalost strukturace.
c) bez schopnosti hudebního slyšení, nelze proniknout do hudebního díla tak hluboce.
d) důkladná znalost cizích jazyků při cizojazyčných vokálních skladbách, neboť pak recipient vlastně neví o čem interpret zpívá, mluví či recituje. Bez znalosti jazyka se situace nachází ve fázi kulisy, někdo zpívá, ale recipientovi je jedno co.
Závěr:
nutno znát hudební teorii a mít alespoň slušný hudební sluch a znalost minimálně elementárních kompozic hudebního paradigmatu. Až potom se recipientův vkus zcela jistě přetranformuje určitým způsobem.
Ale žádné "může"! Žádná aleatorika!! :D
Miroslawek
08. 11. 2007
/*/ ... ale stejně.. /ne rozhodně si nedokáži představit,
jakým způsobem může recipient získat poetickou motivaci ve většině rádií...poslechem takové spousty konzumní "hudby"
bez artificiality, která je v drtivé většině naprosto setřena---- proto je konzumní..tzv.. rádiová ""hudba"" :) -sm-
/*/ ... ale stejně.. /ne rozhodně si nedokáži představit,
jakým způsobem může recipient získat poetickou motivaci ve většině rádií...poslechem takové spousty konzumní "hudby"
bez artificiality, která je v drtivé většině naprosto setřena---- proto je konzumní..tzv.. rádiová ""hudba"" :) -sm-
James: Možná sis neuvědomil že zasazené do kontextu nemusí být taková srdce z kamene (která žhnou magmatem) ani elektrická touha tím, čím by byly jinde :) A nepíšu, že magma je žhnoucí, píšu že srdce z kamene hoří magmatem :) Jinak děkuju za noční zastavení.