Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vítězné haiku

16. 12. 2007
0
57
2466
Autor
hovnivál

Aha, takže soutěž haiku vyhrála členka poroty, tudíž výsledky mohla ovlivnit tím, že si nominovala své dílo do finále.

Připadá mi to přinejmenším nekorektní.

Podotýkám, že jsem do soutěže neposlal žádné své dílo.


57 názorů

neroušek
20. 12. 2007
Dát tip
Já si myslím-můj skromný názor,že kritik by soutěžit neměl.Nejde o to,jak se kritik choval a nechoval,jestli nominoval nebo nenominoval své dílko,o to tak nejde,chyba byla v těch pravidlech.Role umělce a kritika na té samé akci je neslučitelná.To je stejné jako by umělec udělal dílo a pak si na něj napsal kritiku.Je to zkrátka chyba!

...ano ano...ja som uzivatel kto je viac... ...co zalezi na tom ze zaujem na tom aby tento serevr napredoval a propagoval sa ma aj clovek co do toho leje prachy...ktory chce aby mu kritici zabezpecili len to najlepsie... ...ti kritici su tiez obycajni uzivatelia ako ty...jediny rozdiel je v tom ze im dal majitel nejake prava/povinnosti navyse... ...ja som tiez uzivatel...a ja som za to aby sa kritici zapajali do takych sutazi... ...a este mi vysvetli to co nacal a2a2a...ako by si potom eliminoval alternicky redaktorov?...

a2a2a
17. 12. 2007
Dát tip
Ještě poznámka k účasti kritiků na soutěžích obecně. Neupíral bych jim to právo. Pak to povede, že se zapojí pod alternicky a vězte, že leckdo z nás, kritici i další čtenáři, jsou schopni rozpoznat rukopis zejména svých přátel či těch, které častěji čtou, apod.

a2a2a
17. 12. 2007
Dát tip
Bohužel, až nyní jsem objevil tuto diskusi. Jako organizátor soutěže sděluji následující: Až do uzávěrky 15.12.2007 v 10.30 hod., kdy byla soutěž uzavřena, neměl nikdo ze 16 hodnotících kritiků, mne nevýjimaje, tušení, kdo se pod čísly jednotlivých haiků skrývá, snad až na některé, jak to zde čtu, kteří znali vítězné haiku z dřívějška. Ale i tak 3/4 porotců preferovaly jiná dílka a vítězné haiku nepřidělili ani jediný bod. Jednotliví kritici navzájem neměli ucelený přehled o tom, kdo jak hlasuje. Věděli však, že se to po uzávěrce dozví pro vzájemnou kontrolu, a také pro kontrolu mne, jako organizátora, zda jsem s jejich hlasy nemanipuloval, jak kdo z nich hlasoval. Takže by byli hloupí, kdyby hlasovali sami pro sebe, neboť věděli, že by se to odhalilo. A to samozřejmě nesmím pominout, že jim nelze dopředu upřít smysl pro čestnou soutěž. Jen pro zajímavost, Markéta nebyla jediným z kritiků, kdo se účastnil soutěže. Po skončení se ke své práci přihlásil i Dero a ani jeden z nich si neposlal žádný bod. Dalším důkazem, který potvrzuje regulérnost soutěže je skutečnost, že hlasy kritiků byly velmi rozptýlené, a pouze ve dvou případech se alespoň čtyři shodli na konkrétním haiku a to ještě různým počtem bodů, zatímco 12 dalších preferovalo jiná dílka. Do této chvíle kromě majitele serveru nikdo z nás nezná autory 190 haiku vyjma těch vítězných, kde jména po vyhlášení doplnil majitel serveru. Pokud by jste měli chuť a četli kritiky pod jednotlivými haiku, pak by jste se přesvědčili,že i tady se názory kritiků lišily. A k reguérnosti soutěže. Bylo předem stanoveno, že každý z kritiků může nominovat jedno až pět haiku, přičemž za první v pořadí bude uděleno 5 bodů až po jeden bod za páté v pořadí. Vítěz se určí součtem bodů. Tabulka s body, kdo komu a kolik udělil, byla zveřejněna v rámci kritické sekce. Dosažené body jako celek byly rovněž zveřejněny přímo pod soutěžními haiku. Zvažovalo se ještě druhé hodnotící kolo, ale pro jeho přijetí nebyla dostatečná vůle a zejména čas, jestliže bylo oznámeno vyhodnocení 15.12.2007. A zejména hlasování 16 kritiků je něco, co v jiných literárních soutěžích v takovém to počtu snad ani neexistuje. A krom toho se Zlatá haiku umístila i čtenářsky, dostala 24 tipů a skončila třetí. A ještě jednu poznámku. Sekce kritiků se názorově tak často tříští a dohaduje, že je naprostou iluzí podezírat ji z nezákonného spolčení. Soutěž byla naprosto regulérní a i kdyby kritici nakrásně obdarovali hlasy své kolegy, je to jejich svědomí a jistě ví, proč co a jak hodnotí.

hovnivál
17. 12. 2007
Dát tip
aššurballit: no teda sorry, ale co je mi do komerčních plánů dasslera, já jsem tady uživatel a chci soutěžit a chci, aby mi bylo zajištěno jen to nejlepší. stvn: koukám, že v tobě je smyslu pro humor jako v prdeli medu

StvN
17. 12. 2007
Dát tip
Věřím ve vaše čestné jednání. Já se teda výborně bavím a věřím, že nejsi úplný idiot.

hovnival....ano aj nie... ...ano hodnoti skuseni neskusenych...ale aby vychytavali nove talenty...novych sutaziacich a su za to plateni... ...ale ja vnimam sutaze tu tak..ze maju sluzit na propgaciu serevru...a preto myslim ze by tam tam mali byt najlepsie dielka...aj vzhladom na "komercne" plany dasslera...tricka atd... ...samozrejme ze ideal by bol taky ze by to hodnotili profici...ale to by chcelo bud niekoho ukecat alebo ho ukecat a ponuknut mu prachy...usmev... ...to su dve neporovnatelne veci...dla mna...

Rejpání je vždycky rozčilující, jelikož je ze své podstaty ideální činností zejména pro jedince s ručičkama dozadu. To si pak jeden nepomůže... .)

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
v pořádku, jsem rejpal, a nestydím se za to :)))Ale tím to přeci začíná, poukážu na problém, jiná chytrá (či chytřejší) hlava něco vymyslí, další se přidá (dle vzoru víc hlav...) a na světě je řešení. Jsem optimista :) A vy se hned tak nerozčilujte, když se do vás trošku rejpne.

Odpověděl jsi sám sobě. "poukazuješ", to je to, co děláš. Kdybys totiž přišel s vlastním komplexním návrhem, vystavil by ses tomu samému - "poukazování" od těch, co si pěkně v teploučku počkají, až "to" za ně někdo vymyslí a zorganizuje, a pak hledají mouchy. Což se ti evidentně nechce, hrdino...:) To hledání much je samozřejmě normální a dokonce potřebné, leč nazývejme pak věci pravými jmény. Rozlišujme rejpaly a ty, co něco skutečně dělají.

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
Pišto: nevím proč bych měl přicházet s návrhem pravidel. Poukázal jsem na problém a navrhl, že díla by příště měla být dosud nepublikovaná a tudíž zcela anonymní. Dalším mým návrhem bylo vynechat porotu z možnosti soutěžit. Chápu Aššurbalitovy starosti o kvalitu soutěže bez účasti elity, ale tak to chodí i v jiných soutěžích, že ostřílení a zkušení harcovníci hodnotí soutěžící. Tak nechápu, proč je mi vyčítáno, že jen vykřikuju, aniž bych sám s něčím přišel.

LaMouette
16. 12. 2007
Dát tip
katurgyjo.. jak jako sici pustili do hovnivala.. si vyprosuju laskavje.. ;-)

..ja si myslim ze na nete..kde zaujimave pociny treba hladat lupou by bolo zbavit sa cca. 20 autorov to skor na skodu veci...aby som to zhrnul..

...samozrejme ze su....ale tiez sa z casu na cas objavuju hlasy...ze redkacia/kritika vyberuje sa len medzi sebou... ...ide aby ste si to ustriehli...medzi sebou...mne nevadi ze vyhravaju kritici...dovody som uz spominal... ...a podla mna by bola skoda...keby sa akejkolvek sutaze nezucastnovalo to najlepsie co tu moze byt... ...keby ste za to dostavali prachy alebo co ja viem co tak nepoviem...ze dobre... ...ale toto je fakt absurdne...staci aby ste zverejnili kto ako hlasoval a potom si dokazal obhajit... ...na okraj...jedinu nekoretnost vidim...ze sa marketa zapojila do sutaze uz zverejneym dielom...a isto to spraviilo hafo dalsich... ...to by sa prave malo ustreihnut...alebo aspon pokusit sa eliminovat... ...i ked chapem ze skoro nemozne... ...takto totiz ta anonymita posbi len pro forma...

Mně nevadí, jak se do něj pustili, protože jsem to nečetl. Kydů už jsem dneska absolvoval dost. Ať hovnivál, jestli na to má "koule", tuhle šarádu smaže a přijde s návrhem pravidel. Pohádáme se pod ním.

katugiro
16. 12. 2007
Dát tip
No však. Ale očekávat, že někdo založí diskusi s tématem "Pojďme dohodnout pravidla příštích soutěží, ať se už neopakuje to co naposledy"? Prostor pro tebou navrhovanou diskusi se tu otevřel tak jako tak, vlk se nažral a koza zůstala celá. Mně se hlavně nelíbilo, že se tu do hovnivála všichni pustili hlava nehlava, místo aby třeba sami začali s tou diskusí, jak to udělat příště lépe.

Není pozdě na diskusi o pravidlech dalších soutěží. S kurzivou se obtěžovat nebudu. Zdůrazněte si slovo "dalších" sami.

katugiro
16. 12. 2007
Dát tip
Ale no tak. Vždyť se docela normálně ozval. A když už je jednou po soutěži a na diskusi o pravidlech pozdě, tak holt bude všechno po bitvě. Aššurballit: výběry přece nejsou soutěž. Jestli tam opravdu nevidíš rozdíl, rozepíšu se víc, ale nepovažuju to za nutné.

ceder_john
16. 12. 2007
Dát tip
legitimní by bylo vyvolat diskuzi jaktože to vítězný haiku je haiku..

Pravda je, že porotce by soutěžit propříště neměl, ani anonymně. Leč v daných pravidlech nic takového nestálo, a jelikož markéta sama pro sebe nehlasovala, o žádnou nekorektnost se nejedná. Legitimní by bylo vyvolat diskusi o pravidlech, resp. pravidla navrhnout (ale to by bylo moc práce, což, milý ukřičenče?), tohle vyřvávání zavání čímsi, co by se dalo vyjádřit pomocí výrazů "po boji", "generál" a podobně...

katu...to si nedavajte ani vybery...potom... ....absurdne...vzhladom na to ako som spominal ze sucasna redakcia skutocne pokryva aktivnejsiu a castokrat aj autorsky kvalitnejsiu cast pismactva...

katugiro
16. 12. 2007
Dát tip
Přes to, co napsal Dero, by bylo pochopitelné, a propříště vhodné, vynechat ze soutěže její porotce. To jaksi dá rozum a reakce tohoto typu je přirozená.

pozorovatel
16. 12. 2007
Dát tip
alternick:)

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
ok, děkuji všem za vyjádřené názory. Cítím uspokojení nad vyčerpávajícími odpověďmi, zejména hlasujících kritiků. Věřím ve vaše čestné jednání. Omlouvám se autorce vítězného haiku, nebylo to myšleno jako útok na její osobu, chtěl jsem jen upozornit na něco, co mi zůstávalo skryto a i když byl zvolen poněkud nevhodně sarkastický tón, vězte, že to bylo s úmyslem pozitivním. Tedy vnímat nadále (i pro příště) tuto soutěž i její výsledky jako transparentní. Jinak fandím do budoucna takovýmto projektům. Tímto končím tuto diskuzi a přeji hezké Vánoce. :-)))

Markéta
16. 12. 2007
Dát tip
Dero - děkuju...

makros
16. 12. 2007
Dát tip
Mně nevadí vítězné haiku, spíš mi připadá, že porota nemohla z mnoha důvodů ani jiné vybrat. Rozhodně tím důvodem však není autorčino členství v porotě. M.

Oldjerry
16. 12. 2007
Dát tip
Protože jsem dostal avi od Pomerančové dodávám : souhlasím, že ta soutěž byla dobrým počinem. Souhlasím s dasslerem, že nějaké drobnosti byly poplatné tomu fofru, s jakým to dal dohromady. Domnívám se, že příští soutěž bude ještě lepší. Nebudu znova rozebírat to, co tu už bylo řečeno. Jsou to jen názory a s jako takovými nechť se s nimi zachází... jo - a snad bychom mohli vynechat zbytečně silná slova.

musim souhlasit se sk8, ze at se tu deje cokolilv, rejpalove se vzdy najdou, bohuzel. a nevidim duvod, proc se do ni kvuli tomu trefovat, jen pokracovala v diskusi - a jeji ton vnimam proti hovnivalovu jako mirnejsi. dotaz na to , jak byla dila hodnocena a jestli clenka poroty mohla ovlivnit to, aby vyhralaa by podle me sel vznest mnohem kultivovaneji. navic podezirat nekoho a priori ze spatnosti je zvlastni a navic za b - je to jen soutez. nekdo vyhral a nekdo ne - no a? tesme se na vanoce a uzivejme si to :-)

Oldjerry
16. 12. 2007
Dát tip
Sk8ergirl - souhlasím, že dát si to dohromady je fuška na mozek, ale jako všude všecko souvisí se vším. Snad se nemýlím, že tady je to jen o haiku. Spíš bys měla reagovat na to, že jsou to neadresné pindy... takhle mi utkvělo jen slovo sere. Při přesnější specifikaci (o kom, o čem), by se s tvým názorem souhlasit dalo.

sk8ergirl
16. 12. 2007
Dát tip
Oldjerry: Vůbec nechápu, co sem motáš, že se různí názory na to, co je haiku a co není...o tom jsem snad nikde neřekla ani slovo, pokud ano, oprav mě.

sk8ergirl
16. 12. 2007
Dát tip
hovnivál: ani trochu ti neupírám právo na to, aby ses k věci vyjádřil, upřímně, reagovala jsem především na to, jakou si pro svůj názor zvolil formu a tón, kterej je podle mě podobně útočnej, jako můj příspěvěk všichni víme, že taková soutěž tu byla snad poprvé, takže je logický, že bude mít nějaký mouchy, který jsou potřeba pro budoucí soutěže vychytat, na druhou stranu tím, že tu budeš podobným způsobem vykřikovat, asi ničemu nepomůžeš...předložení konkrétních návrhů bych považovala za mnohem přínosnější. navíc teda nevidím nic, co by z toho kritik/kritici měli, kdyby si hlasovali jen pro svá díla...to by si pak mohli udělovat výběry jen sobě navzájem a podobně, ale o to tu snad nikdo nestojí ...takže takhle na vysvětlenou

LaMouette
16. 12. 2007
Dát tip
mno.. co se tyce me... ja nevnimam tohlencto dilko jako naky prudeni, le spis jako navrh na pripadne zmeny pro souteze dalsi. Naopak.. povazuju to za vybornou vjets.. ze nekomu stoji za to se nad jakoukoliv cinnosti na pismaku zamyslet..a napsat k temu svuj nazor. Mozna ta forma sdeleni mohla byt trosicku setrnejsi zeano.. by to nevyznelo pravje jako to prudeni. A si myslim.. ze cim vits pohledu na vjets.. tim ta pristi soutez muze byt enem lepci.. nehlede na to ze tu kazdej svuj nazor rict muze. Secki zacatky sou tezky.. wo tom ni pochypka.. ale co je na tom vyborny.. ze je to zacatek. A ne konets.. jak to este pred nedavnem vypadalo. Ja z teho mam radost pac me ta soutez bavila.. a sem si jista.. ze bavila daleko vic lidi.. a wo to by tu melo jit no ne?.. A krytykum (a ostatne vsem.. do se prokousali celou tou zaplavou dilek)..jako poklona ;-)

Dero
16. 12. 2007
Dát tip
Omlouvám se za překlep, druhé se umístilo haiku 043.

papouch
16. 12. 2007
Dát tip
jak pravila sk8tí.. ať uděláš co uděláš, vždycky se najde nějaký hňup, který ti za to vynadá, aniž by sám pohnul prstem ku zdaru věci...

Dero
16. 12. 2007
Dát tip
hovnivál: Pokusím se jako kritik nějak vyjádřit, protože tvoji obavu vnímám jako neopodstatněnou. Hned povím proč. 1/ Předně je pravda, že o vítězném haiku šlo od samotného začátku dohledat jeho autorku. Já haiku znal z dřívějška, i někteří další kritici znali autora. 2/ Žádný z kritiků nemá zájem na favorizování Markéty proto, že je kritička. Ve skupině se spíš pereme a vzájemně stíráme, než bychom se plácali po zádech. 3/ Markéta své haiku nenominovala a neudělila mu žádný bod; k tomu by se nesnížila. Tím její haiku mělo možnost získat body od méně kritiků a naopak tak šlo do soutěže s handicapem. 4/ U poroty se umístila haiku v tomto pořadí: 004 (Markéta), 042 (???), 104 (Dero). Pro klid duše. Svoje haiku 104 jsem držel v tajnosti, bylo napsáno pro účely soutěže a žádný kritik nevěděl, že jsem autorem. Samozřejmě jsem sám pro sebe nehlasoval. Přijde mi, že soutěž proběhla regulérně v rámci vytýčených pravidel.

pozorovatel
16. 12. 2007
Dát tip
kritik poslal zprávu a2a2a s pěti haiku seřazené podle míst - soukromě a2a2a dohlížel na regulérnost a nikde nezveřejňoval průběh hlasování v daný termín hlasy sečetl a vyhlásil vítěze že by markéta ovlivnila a2 neni možný, protože všichni kritici ví, kdo pro co hlasoval hovnivále, pokud pro příště budeš mít nějaká podezření, napiš těm, kteří o tom něco ví a nedělej z toho hned aféru

StvN
16. 12. 2007
Dát tip
Jinak dřív, než začnete do něčeho kecat, tak by bylo vhodné mít po ruce co nejvíce informací. Například zde vyhlášení soutěže a tam se píše: Zvláštní úlohu při hodnocení bude mít nově vytvořená skupina kritiků serveru Písmák. Ta vybere podle nich nejlepší dílo a toto dílo získá ocenění Zlaté Haiku Písmáka pro rok 2007. Nikde nebylo řečeno, jakým způsobem se takové haiku vybere. Jestli hlasováním nebo rozsáhlou diskusí v klubu kritiků. Tolik k faktům. Druhá stránka je ta, že se tu někomu něco nelíbí, že on si myslí, že by to udělal lépe, že on má svůj legitimní demokratický názor na to, že někdo dělá něco špatně. Tak tady musím s politováním oznámit, že na svůj názor máte právo. Nuž, diskutujte.

...vyflus... ...preco by mali byt kritici vynimani z takej sutaze?...vacsina z nich tvori skutocne aktivnejsiu aj autorsky zaujimavejsiu cast pismactva... ...potom mozes vynat aj vstekych co poznaju porotcu...pretoze to tiez moze ovplyvnovat... ...tato hra na politiku..a vsepismacke sprisahania uz nie je ani smiesna... ...vzdy ma zarazi kolko novych nickov spoznam...pri takychto diskusiach...

StvN
16. 12. 2007
Dát tip
Nenominovala vlastní dílo, takže když to vezmeš svým skvělým rozumem kolem a kolem, tak vyhrála s obrovským předstihem, protože o své body vlastně přišla. Přeju hezký den a zdrženlivost v manifestaci intelektuální zdatnosti.

ceder_john
16. 12. 2007
Dát tip
mi je to úplně jedno, že to vyhrál kritik..

.dunaj.
16. 12. 2007
Dát tip
preco by som hladal - na to skutocne nemam cas a v hodnoteni mi urcite nepomoze kto to haiku napisal... takze pre mna za mna mohla byt aj neanonymna a urcite by mala zmysel - nerobme z toho dramaticku detektivku lebo o to vôbec neslo trebar porotcovia pri krasokorcilovani alebo skokoch na lyziach su tiez len zastupcovia jednotlivych statov, ktore zaroven sutazia. Hodnotia aj svojich - ale samozrejme mozes to pokladat za hlboko nekorektne a neeticke... isty si mozem byt tak ze ako kritik viem kto za co hlasoval ... a na zaver - myslim ze ovela podnetnejsia by bola tvoriva diskusia o tom co vlastne haiku je a nie je, aj ked je o tom skutocne veľa dostupnej literatury .....

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
aby bylo jasno: nehaním tady autorčino dílo, přestože v žádném případě nepatřilo mezi mé favority. Vůbec se tedy nevyjadřuji k obsahu toho díla. Pakliže se má soutěž do příštích pokračování zlepšit, připadá mi moje diskuze závažná a zároveň i přínosná. Je třeba se veřejně vyjádřit, je třeba o těchto věcech diskutovat se společným cílem utvořit příští soutěž na Písmáku co nejvíce validní a spolehlivou. To bych chtěl říct zejména otrávené Sk8girl, která si plete diskuze k věci s bohapustým pruděním (která se tady občas skutečně objevují).

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
dunaj-mýlíš se, soutěž nebyla anonymní, každý si mohl zcela hravě nalézt autora tohoto díla, které již mnoho kritiků předtím četlo (jak se k tomu přiznalo). Soutěž podle mě by měla smysl, kdyby díla byla dosud nepublikována, byla opravdu anonymní, a i když třeba autorka sama své dílo nenavrhla, je velmi nekorektní, že k tomu měla byť jen možnost. A propos, jak si můžeš být tak jistý, že této možnosti nevyužila (že tedy se chovala tak eticky, jak předpokládáš) ? Teď to nemyslím jako útok na autorku, týká se to naprosto kohokoliv.

ceder_john
16. 12. 2007
Dát tip
hlavně to není haiku..ale blábol..

.dunaj.
16. 12. 2007
Dát tip
- sutaz bola anonymna - cize akýkolvek porotca nemohol vediet koho je ktore haiku... okrem toho svojho - bol by vrcholne neeticky cin aby navrhol svoje haiku do akehokolvek vitazneho vyberu - myslis ze marketa to urobila alebo niektori z porotcov? mas o tom aj dokaz alebo je to len domienka .... ja som presvedceny o tom ze nie a mozem to dolozit aj dokazom .... no pokladam to za zbytocne tak ako celu tuto diskusiu zalozenu na paranoidnom predpoklade....

Oldjerry
16. 12. 2007
Dát tip
sk8ergirl - připustíš, prosím, že tvá měřítka jsou pro ostatní nezávazná ? a návazně - ty tvé řeči v obecné poloze buď nevzbudí respekt, nebo si je na sebe vztáhnou lidé, kterýms je ani nechtěla adresovat. Takže : jestli tu má někdo neadresné kecy... Nějak opomíjíš, že dassler připustil, že názory na to, co je vlastně haiku, se různí. Navrhuji, aby pro dobu, než se najde sjednocující názor uznávaný většinou autorů haiku, stanovil pravidla někdo, kdo má smysl pro systém, např. Dero. Jasně - diskuze neustanou, ale budou mít aspoň prozatímní etalon.

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
oldjerry: jen... ?

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
skejt: nebuď agresivní. Jistě, já mám právo se vyjádřit. btw: Ty už jsi viděla soutěž, kde by zároveň soutěžil člen poroty a zcela náhodou taky i vyhrál?

Oldjerry
16. 12. 2007
Dát tip
No - ať na to koukám jak chci - nevzbuzuje to moc velkou důvěru. Bylo by moudré hodit porotě mantinel - vyloučit porotce ze soutěže. Každý se může rozhodnout : zúčastnit se soutěže jako autor, nebo jako porotce. Nikdy obojí současně. Musím konstatovat odklon od klasického haiku : schází tu podle mne některé atributy pro haiku typické. Jinak k vítězným miniaturám : jsou všechny tři prima, jen - no, dobře...

Norsko 1
16. 12. 2007
Dát tip
důležité je spíš to, že mně se nelíbí

sk8ergirl
16. 12. 2007
Dát tip
už mě to tady fakt sere, to se ani jinak říct nedá...ať se tu udělá cokoliv, i kdyby to bylo sebelepší, tak se vždycky najdou tací, kterým se něco nebude líbit a budou mít plnou hubu keců bez toho, aby sami něco udělali...ach jo.

hovnivál
16. 12. 2007
Dát tip
Jo a stojím o zveřejnění finálových haiku, která si vybrali kritici, alespoň první tři.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru