Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSlunce už nesvítí tolik dní
07. 01. 2008
14
47
4640
Autor
Zvrhlík
bezradný slepec
s pomocí psa a hole
hledá své brejle
s pomocí psa a hole
hledá své brejle
47 názorů
Možná není úplně bezradný, když si vzal na pomoc hůl a psa. Jinak se mi líbí.
aleš-novák
14. 01. 2008pozorovatel
09. 01. 2008
Pozorovateli - Nedalo mi to - přečetl jsem to celé znova a dávám ti za pravdu, je holt ! vidět, že mám taky jen jedno (oko)... A proto velký soráč...
vykuř si, bledá tváři. Manitou nech je ti milostiv, jakož i Quetzalcoatl...
pozorovatel
07. 01. 2008
To už uhýbáš stranou, milý Pozorovateli, to už začínáš kritizovat mně a ne autora, ale budiž, - od toho jsi přece kritik.... tu thalinu jsem četl, ale protože to je stejným směrem jako to píši já, nechal jsem to stranou...
thalino - promiň, měl jsem to zohlednit...
pozorovatel
07. 01. 2008
Pozorovateli : Proč tobě ? Ne - nebo nejen tobě. Myslím, že na tuto okolnost tu nepřišel nikdo... nebo to zase považuješ za vopruz ?
pozorovatel
07. 01. 2008
Moc toho bratři a sestry o nevidomých nevíte... viděli jste někdy slepé oči ? Žádná krása pomněnek, povidlových koláčů a podobných příměrů. Proto nevidomí většinou nosí tmavé brýle - jen jako kosmeticko-estetický prostředek.
Prakticky je to na hraně : slepci by i bez hole našel brýle pes...
Ša-gej: Zkrátka takový absurdní. To máš na mysli? Nebo haiku s černým humorem. Absurdní haiku je asi nonsens. Nebo ne? PS: Neměla bys nějakou konkrétní výtku? Chápu, že se ti to nelíbí, ale nevím co přesně ti nešmakuje. Abych věděl zda příště víc "kořenit" nebo míň solit. :) Aby sis taky pošmákla. :)
pozorovatel
07. 01. 2008
Může v tom být cosi zapomenutého. Reflex z doby, kdy ještě viděl. Pro nás pak symbol absurdity - hledání toho, co nepotřebujeme. A nebo abychom vypadali nějak přijatelně. Je to zvláštní, někdy mě napadá, že kdybych byla slepá, asi bych si přestala tolik hledět svého zevnějšku. Ne že bych chodila špinavá, ale protože nikoho nevidím, necítila bych tak tíživě pohledy okolí, které nás nutí do přetvářky a do nesmyslných mód.
Jinak vřele doporučuju tento článek:
http://haiku.bloguje.cz/558401-haiku-neni-mukarovsky.php
Nebojte není moc dlouhý. :) Myslím, že pro tuto situaci jako stvořený.
Ale haiku ze své podstaty žádné hluboké pointy nemají. Aspoň to píšou na www.haiku.bloguje.cz (tak nějak je ta adresa) a tam by o haiku měli něco vědět, ne? :)
pozorovatel
07. 01. 2008pozorovatel
07. 01. 2008
(podle mě jsou slepecký brejle normální sluneční, aby nikdo neviděl, že ten člověk je slepej, ikdyž je to samozřejmě jasný i jinak, ale nechce, aby mu bylo vidět do vočí)
pozorovatel
07. 01. 2008pozorovatel
07. 01. 2008
Protože mi tam chybí síla okamžiku. Spíš mi to připomnělo Macha a Šebestovou :) to už tu prostě bylo...
Pozorovatel:
:) já ti to neberu
ale těžko bude slepec nosit brýle dioptrické nebo sluneční (ale proč ne)
slepecké chybí záměrně:
1) aby to bylo víceznačné
2) narvat do 17 slabik 2 téměř totožná slova není z estetických důvodů zrovna optimální
V povídkách taky nemáš: "Pil z hrnku o výšce 15 cm, šířce 10 cm, který byl puntikovaný fialovými tečkami apod." Často tam máš pil z hrnku a zbytek je na čtenáři, aby si to domyslel jak chce on sám. Jen jsem chtěl ukázat, že ten slepec zas takovej blbec bejt nemusí. :) Toť vše.