Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKde je pes zakopaný, že v USA sa maká a krachuje to ako za socializmu?
23. 01. 2008
0
37
1021
Autor
Prchavá Likvidita
37 názorů
Cina sa vyvija urcite k ekonomickej velmoci, oni nerobia okolo medialne velke reci, ale potichu, ale istou strategiou obsadzuju svetove trhy, na burze su uz cislo 1 - naucili sa zo so socializmu a poucili sa z chyb zapadneho kapitalizmu-ponechali strategicke casti v rukach statu, napr. energia (je tam obrovsky rozvoj slnecnej energie), nerastne suroviny, vojensky priemysel, atd...USA chodi este stale v imperialistickych topankach, zije nad svoje pomery, stat je celkom zavisly od sa meniacich koncernov- a ich zaujmoch, tym padom od situacii na burze - jasne, ze tam permanentne krizuje...a socialna politika je katastrofalna - podla mna
Africa - dobrej postreh - realnej socialismus nemel se socialismem nic spolecnyho, zato to byla predzvest nejvyssiho (spis teda nejpozdnejsiho) stadia kapitalismu. Kapital jde tam, kde mu stat vytvari nejvyhodnejsi podminky, tj., co nejvetsi ochranu zajmu velkych nadnarodnich korporaci a co nejmensi ochranu jednotlivci (Cina je primo prototyp tohoto). Jinymi slovy, demokraticke hodnoty se sem moc nehodej, hlavni je zisk. USA uz jsou nekde jinde, novymi kapitalistickymi lidry jsou Cina s Ruskem a pockam si, kam se zaradi dosud hodne problemova Indie (co do poctu lidi jak Cina)
:-)) Muamarek
socializmus, alebo tzv. "reálny socializmus" ako existoval vo východnej Európe bol štátnym kapitalizmom, riadený centrálne a so zlými managerami - no pre nich sa to oplatilo.
Čo sa týka USA, ale je to aj vývoj v EU, čoraz viac sa sústreduje kapitál v rukách svetových koncernov, čoraz menej podnikateľov - dnes sú to už len spoločnosti - tam sa v pozíciach nasadzuje a vyhadzuje, nikto sa s podnikom neidentifikuje - a investuje sa tam, kde sú najlacnejšie pracovné sily: predvčerom Indonézia, Čína, včera ešte aj Čechy a Slovensko, dnes už Rumunsko, zajtra Albánsko....na domácom trhu zvyšujúca nezamestnanosť, menej daní - mínusi sa udávajú v domácej krajine, profity sa robia v cudzine...atd...
socializmus, alebo tzv. "reálny socializmus" ako existoval vo východnej Európe bol štátnym kapitalizmom, riadený centrálne a so zlými managerami - no pre nich sa to oplatilo.
Čo sa týka USA, ale je to aj vývoj v EU, čoraz viac sa sústreduje kapitál v rukách svetových koncernov, čoraz menej podnikateľov - dnes sú to už len spoločnosti - tam sa v pozíciach nasadzuje a vyhadzuje, nikto sa s podnikom neidentifikuje - a investuje sa tam, kde sú najlacnejšie pracovné sily: predvčerom Indonézia, Čína, včera ešte aj Čechy a Slovensko, dnes už Rumunsko, zajtra Albánsko....na domácom trhu zvyšujúca nezamestnanosť, menej daní - mínusi sa udávajú v domácej krajine, profity sa robia v cudzine...atd...
chytrá_jak_radio
24. 01. 2008chytrá_jak_radio
24. 01. 2008
Chytrá - Nejsem Slovák a na televizi opravdu koukám velmi střídmě. Myslet si svý - na to máš právo. Mně to nevadí, hlavně, že myslíš...
chytrá_jak_radio
24. 01. 2008chytrá_jak_radio
24. 01. 2008
chytrulko - zkus si žít z důchodu a bude o puchejř víc ...a prepáč, že som ťa volal cytrulka
raz ste hore, inokedy dole. nemôžete byť stále na vrchole. občas musí prísť kríza, ktorá troška prečistí ovzdušie a po čase sa to opäť stabilizuje.je to ako reprodukčný cyklus. ale je pravda, že tentokrát to USA prehnali vo všetkých smeroch, no nie je možné, aby to všetko padlo. verte mi, ono sa to zas stabilizuje. na akej úrovni? to neviem.
Prchavá Likvidita
23. 01. 2008
mchecht :-) chrúsť měsíc pracoval .. a má do konce života o čem poučovat své okolí :-))
jo ahajo ... no .. no proč jde ekonomika usa do háje to nevím, ale vím proč jde u nás .. protože my, co makáme, musíme z našich daní živit takové flákače, jako je chroustjazz :-p :-)))
chytrá_jak_radio
23. 01. 2008chytrá_jak_radio
23. 01. 2008
Oldjerry-rozhodně si nemyslím, že to u nás jde do kytek.
A co se USA týká, tak ať chudnou, alespoň se tam někdy mrknu jako bohatý turista z východu a ne jen jako nádeník, neboli kus hadru. Jenže to si asi stejně ještě počkám, takže budu budovat pilně a s chutí kapitalismus s lidskou tváří:) Nicméně nadpis stále nechápu, páč se mi moc nezdá, že by to tam nějak krachovalo.
To je jednoduché... mysleli si, že jsou bohatí, ale žili příliš na dluh a nemají na splátky. Bohužel to ovlivňuje celosvětovou ekonomiku.
http://brillig.com/debt_clock/
pozorovatel
23. 01. 2008Pišta_Hufnágl
23. 01. 2008Provokatér
23. 01. 2008
Mrvu v oku svého bližního vidíš, ve svém vlastním však ani břevno nikoli...
Seru na USA, když to jde do prdele u nás... nemám rád ta slova, ale tady sedí.