Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVysoká Hra
25. 01. 2008
2
14
2261
Autor
Carodej
Potkávám Tvůj známý stín
když slunce pálí kůži
tak prachem smývám stopy vin
suším ho plátkem z růží.
Prošli jsme spolu staletí
láska si cestu hledá
trháš z kopretin okvětí
čas předběhnout se nedá.
Osud prý karty rozdal nám
však my sami jsme hráči
Ty mně, já Tebe znám
to ke Hře lásky stačí.
Já svoji řadu vyložil
a ty máš trumfy skryté
neví, kdo tohle neprožil
ty chvíle ostražité.
My nejsme ve hře soupeři
to společná je cesta
jeden v druhého uvěří
a nic se těžké nezdá.
když slunce pálí kůži
tak prachem smývám stopy vin
suším ho plátkem z růží.
Prošli jsme spolu staletí
láska si cestu hledá
trháš z kopretin okvětí
čas předběhnout se nedá.
Osud prý karty rozdal nám
však my sami jsme hráči
Ty mně, já Tebe znám
to ke Hře lásky stačí.
Já svoji řadu vyložil
a ty máš trumfy skryté
neví, kdo tohle neprožil
ty chvíle ostražité.
My nejsme ve hře soupeři
to společná je cesta
jeden v druhého uvěří
a nic se těžké nezdá.
14 názorů
To je hezké. Já Tě proklela a když jsem kletbu vzala zpět, jsi šťastný a já sama...... Pak že život není kruh
myslím,když začneme vysvětlovat své důvody,poč jsme to napsali tak či tak,ž to je více pro nás než pro ostatní.ale dělám to taky.
V básni jsou i pěkná místa.poslední obkročný verš mi ale drhne
ještě se vrátím... Tvůj s velkým T jako v milostném psaní, z toho dělá velice soukromou záležitost. Hra s velkým H uprostřed věty? Podivné, ale jsou to jen vnější znaky... mluví příjemnými slovy, ale nějak málo pocitů probouzí. Zkusím přečíst v jiném rozpoložení :-)
Milli - já nevím, jak to vysvětlit, ale podle mne to význam mění... v té čárce je mnohem větší...vzájemnost. Je to jako by "ty bylo náhle já". Zatímco "a" je rozvíjející, čárka je spojující...
Promin mé neobratné vysvětlení. ONo to je prostě trošku...hlubší:)
To je mi úplně jasný... .-) (aspoň jak jen může být- coby nezúčastněnému pozorovateli), nicméně mi přijde podivné, že by ten přesný význam například pozměnilo použití spojky "a" místo čárky. :-) Ale tak je to jen můj pohled, že by to tam bylo hezčí. :-))
Lyrák - v čem Ti přijdou rýmy "příšerné"?
Milli - ahoj:) Já to tak nechám, byla složena s přesným významem, nejsou to jen tak poskládané rýmy, ovšem je samozřejmě, že pravý význam nejlépe vstřebá pouze Ona a já jako autor. Je v ní trochu magie, není "jen tak pro radost"...
Lyrák - v čem Ti přijdou rýmy "příšerné"?
Milli - ahoj:) Já to tak nechám, byla složena s přesným významem, nejsou to jen tak poskládané rýmy, ovšem je samozřejmě, že pravý význam nejlépe vstřebá pouze Ona a já jako autor. Je v ní trochu magie, není "jen tak pro radost"...
Chvílema mi přijde, že tam něco chybí- nesedí mi tam úplně rytmus, když si ji přeříkávám. Dala bych tam něco jako "potkávám teď Tvůj známý stín", "Ty mě a já Tebe znám". Pak by mi zněla líp.
Hmmm..., fajn ,žes zas něco uveřejnil.. .-)
Jinak mi úplně nejsou jednotlivý části významově k sobě.., ale třeba se ještě poskládaj... (ještě si ji párkrát přečtu)
Hlavně mě to pořád nutí pochybovat o tom, že vážně nejsou soupeři. :-)) Jinak je to pěkný.