Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJSEM TADY PRO VÁS
26. 01. 2008
29
103
6516
Autor
57188418432178751875
Příjdu domů a očekávám, že budu mít po dnešním nekonečném utrpení už konečně chvíli klid, ale matka s otcem si to zatím vesele a nerušeně rozdávají na kuchyňské lince. Hned jak mě matka spatří, strčí do otce, který z ní instinktivně vytáhne péro a zapne si poklopec, a hystericky zakřičí:
,,Pavle, co tady děláš tak brzo?''
,,Nevím, nějak se to uspíšilo,'' odpovím a bez sebemenšího zájmu o jejich odpornou nahotu projdu chodbou až do svého pokoje. Sednu si na postel a začnu přemýšlet co se zhnuseným dnem. Říkám si, že bych mohl zavolat Kristýně, ale na mrdání dnes už nemám ani pomyšlení.
Nudím se a z toho logicky vyplývá, že bych měl podniknout něco nesmírně originálního, něco k čemu bych se za běžného stavu mysli vůbec neodhodlal. Napadá mě tak akorát monumentální masturbace na hlavním náměstí.
,,Můžu dál?'' zeptá se matka hned poté, co zaklepe na zavřené dveře - alespoň, že ta slušnost.
,,No jo,'' řeknu trochu otráveně, protože mě svým příchodem vytrhla ze zásadních úvah o mé existenci po zbytek dnešního dne.
Vejde do pokoje a s patrným ostychem si ke mně přisedne na postel. Pohladí mě zezadu po vlasech.
,,Co jako děláš?'' řeknu agresivně a odtáhnu se od ní, ,,Tady vůbec o nic nejde. Stalo se. Jsem snad patnáctiletej spratek, abych sám nedokázal pochopit to, co jsem viděl?'' rozhodím rukama a zašklebím se jako naprostý tupec, ,,No tak vidíš. Teď mě nech, nad něčím přemýšlím.''
,,A nad čím?'' zeptá se otravně a zase mě pohladí po vlasech.
,,Sakra dej mi už pokoj! Nemusíš si tady hrát na pozornou matku a navíc už bys mohla vypadnout!''
,,No dobře, dobře,'' vstane a skutečně vypadne. Ale zdá se, že se docela nasrala.
,,Jdu ven,'' oznámím jí ještě předtím, než stačí zabouchnout dveře.
,,Dobře,'' řekne a dětinsky se usměje na otce, který zorvna vychází ze záchoda. Beztak, hned jak odejdu, začnou zas šukat.
Procházím se tím parkem a potkávám jen samé ksichty. Žádný pěkný člověk. Svítí snad slunce ne? A oni se šklebí jak mrdky. Sednu si tedy na lavku vedle malé fontánky - hlavní kulturní památky celého parku - a začnu si ho honit. Doufám, že je tím trochu rozveselím. Pak na chvíli přestanu a z kalhot vytáhnu skrčený papír formátu A4 a tužku. Napíšu, JSEM TADY PRO VÁS, a honím dál.
Už tady sedím tak půl hodiny, ale pořád nestříkám. Během té doby se dokonce najdou i nějací idioti, co mi hodí k nohám pár drobných. Vůbec nepochopili, že tady jsem já pro ně, nikoli oni pro mě.
Konečně vystříknu; nějaké starší paní přímo do toho jejího opovržení hodného ksichtu. Vstanu a rozrazím skupinku pozorovatelů. Některé z přítomných slečen mě začnou obdivně osahávat, ale jak jsem řekl, na mrdání dnes už nemám ani pomyšlení. Chci jít domů, ale pak si uvědomím, že bych vyrušil své zploditele, rozhodnu se tedy navštívit zverimex.
Stanu přede dveřmi značně hnusného baráku a až po chvíli vstoupím dovnitř. Okamžitě se na mě vyvalí zápach všudypřítomného zvířectva.
,,Budete si přát něco konkrétního, mladý pane?'' zeptá se pohledná blondýnka ve funkci prodavačky.
,,Jak to myslíte, konkrétního?''
,,No...,'' zarazí se.
,,Chtěla jste být jenom zajímavá, co?'' zvýším hlas a nasraně na ni pohlédnu, ,,Nebo jste mě chtěla svést, ale já mám dnes mrdání až po krk, rozumíte?''
Vytřeští oči, otevře pusu, jako kdyby mi ho chtěla vykouřit, no a celkově se zatváří tak nějak zaskočeně.
,,Ale vlastně máte pravdu. Chtěl bych konkrétně jednu suchozemskou želvu, pokud máte. Tak rok nebo dva starou.''
Zakývá hlavou a doběhne k obrovskému akváriu, ze kterého jednu vytáhne. Zaplatím a jdu zpět na tu lavičku. Položím želvu na papír s nápisem, JSEM TADY PRO VÁS, a odejdu; tentokrát již opravdu domů. Během cesty se neustále ukájím různými variantami osudu té želvy. Buďto si pro ni příjde nějaký kokotek, načež ji doma fyzicky ztrýzní, nebo tam jen tak zůstane ležet a chcípne hladem. Jo, jo.
,,Pavle, co tady děláš tak brzo?''
,,Nevím, nějak se to uspíšilo,'' odpovím a bez sebemenšího zájmu o jejich odpornou nahotu projdu chodbou až do svého pokoje. Sednu si na postel a začnu přemýšlet co se zhnuseným dnem. Říkám si, že bych mohl zavolat Kristýně, ale na mrdání dnes už nemám ani pomyšlení.
Nudím se a z toho logicky vyplývá, že bych měl podniknout něco nesmírně originálního, něco k čemu bych se za běžného stavu mysli vůbec neodhodlal. Napadá mě tak akorát monumentální masturbace na hlavním náměstí.
,,Můžu dál?'' zeptá se matka hned poté, co zaklepe na zavřené dveře - alespoň, že ta slušnost.
,,No jo,'' řeknu trochu otráveně, protože mě svým příchodem vytrhla ze zásadních úvah o mé existenci po zbytek dnešního dne.
Vejde do pokoje a s patrným ostychem si ke mně přisedne na postel. Pohladí mě zezadu po vlasech.
,,Co jako děláš?'' řeknu agresivně a odtáhnu se od ní, ,,Tady vůbec o nic nejde. Stalo se. Jsem snad patnáctiletej spratek, abych sám nedokázal pochopit to, co jsem viděl?'' rozhodím rukama a zašklebím se jako naprostý tupec, ,,No tak vidíš. Teď mě nech, nad něčím přemýšlím.''
,,A nad čím?'' zeptá se otravně a zase mě pohladí po vlasech.
,,Sakra dej mi už pokoj! Nemusíš si tady hrát na pozornou matku a navíc už bys mohla vypadnout!''
,,No dobře, dobře,'' vstane a skutečně vypadne. Ale zdá se, že se docela nasrala.
,,Jdu ven,'' oznámím jí ještě předtím, než stačí zabouchnout dveře.
,,Dobře,'' řekne a dětinsky se usměje na otce, který zorvna vychází ze záchoda. Beztak, hned jak odejdu, začnou zas šukat.
Procházím se tím parkem a potkávám jen samé ksichty. Žádný pěkný člověk. Svítí snad slunce ne? A oni se šklebí jak mrdky. Sednu si tedy na lavku vedle malé fontánky - hlavní kulturní památky celého parku - a začnu si ho honit. Doufám, že je tím trochu rozveselím. Pak na chvíli přestanu a z kalhot vytáhnu skrčený papír formátu A4 a tužku. Napíšu, JSEM TADY PRO VÁS, a honím dál.
Už tady sedím tak půl hodiny, ale pořád nestříkám. Během té doby se dokonce najdou i nějací idioti, co mi hodí k nohám pár drobných. Vůbec nepochopili, že tady jsem já pro ně, nikoli oni pro mě.
Konečně vystříknu; nějaké starší paní přímo do toho jejího opovržení hodného ksichtu. Vstanu a rozrazím skupinku pozorovatelů. Některé z přítomných slečen mě začnou obdivně osahávat, ale jak jsem řekl, na mrdání dnes už nemám ani pomyšlení. Chci jít domů, ale pak si uvědomím, že bych vyrušil své zploditele, rozhodnu se tedy navštívit zverimex.
Stanu přede dveřmi značně hnusného baráku a až po chvíli vstoupím dovnitř. Okamžitě se na mě vyvalí zápach všudypřítomného zvířectva.
,,Budete si přát něco konkrétního, mladý pane?'' zeptá se pohledná blondýnka ve funkci prodavačky.
,,Jak to myslíte, konkrétního?''
,,No...,'' zarazí se.
,,Chtěla jste být jenom zajímavá, co?'' zvýším hlas a nasraně na ni pohlédnu, ,,Nebo jste mě chtěla svést, ale já mám dnes mrdání až po krk, rozumíte?''
Vytřeští oči, otevře pusu, jako kdyby mi ho chtěla vykouřit, no a celkově se zatváří tak nějak zaskočeně.
,,Ale vlastně máte pravdu. Chtěl bych konkrétně jednu suchozemskou želvu, pokud máte. Tak rok nebo dva starou.''
Zakývá hlavou a doběhne k obrovskému akváriu, ze kterého jednu vytáhne. Zaplatím a jdu zpět na tu lavičku. Položím želvu na papír s nápisem, JSEM TADY PRO VÁS, a odejdu; tentokrát již opravdu domů. Během cesty se neustále ukájím různými variantami osudu té želvy. Buďto si pro ni příjde nějaký kokotek, načež ji doma fyzicky ztrýzní, nebo tam jen tak zůstane ležet a chcípne hladem. Jo, jo.
103 názorů
Hodně nenávistný.Ale jakmile sem si to přečet a porovnal to s vlastníma pocitama,tak taky dost neoriginální-jak ty,tak já.Budu se muset smekat,abych vyplodil lepší sračku.Doufám,že nic lepšího než tohle už nenapíšeš a já budu lepší a avantgardnější.A vůbec, tahle povídka mě nasrala.
Hodně nenávistný.Ale jakmile sem si to přečet a porovnal to s vlastníma pocitama,tak taky dost neoriginální-jak ty,tak já.Budu se muset smekat,abych vyplodil lepší sračku.Doufám,že nic lepšího než tohle už nenapíšeš a já budu lepší a avantgardnější.A vůbec, tahle povídka mě nasrala.
sepotvkorunachstromu
02. 09. 2010
Je to dost omšelé. Stilisticky dobré, hrubé výrazy mi kazí celkový dojem z díla, ačkoli zde plní autorův záměr.
zajímavá věc i diskuse, oboje čtivé :- ) dílo je odrazem autora, ne povahy. když StvN napsal ten "rozbor psychiky autora", tak už pak vůbec nemělo smysl domáhat se odpovědí na otázky typu "co je teda čeho odrazem", protože už každému soudnému došlo, že je StvN mimo a navíc se nevybíravě strefuje do autora (teda tomu, kdo s ním ještě neměl tu zkušenost). nicméně by mě taky zajímalo něco, co by bylo více odrazem autora ;- ) *
Dík za avízo.
Až se někdo bude chtít bavit vážně o literatuře, napište. Žejo Ze.
57188418432178751875
06. 09. 2008
přišlo mi to úsměvný, dobře plynoucí, psaný lehkým perem (prosím nespojovat s činností v textu popisovanou) :-)
heh... místy možná až příliš tvrdý, ale... možná to tak má být. usmíval jsem se po celou dobu čtení, nejvíc mě bavil začátek a sex rodičů. pak už to klesalo (byť mírně a pomalinku)... trochu zamrzel závěr...*
diskuze k tomuto dílu je dost zajímavá - a taky vyčerpávající, zvládla jsem to asi do půlky
nicméně něco na "půvabu" tomuto dílu přidává, protože rozpoutá-li nějaký takovýto "experiment" takové dohady, to samo ve své podstatě znamená, že to dílko musí mít něco do sebe
- ať už negativního, nebo pozitivního
jinak mě dostala už ta první věta .))
Alma Perdida
09. 05. 2008
ty jsi teda "pěkné číslo". dílko je zvláštním mixíkem, ve kterém se mi líbil sled událostí a i občasné šokující nápady hlavního "hrdiny".
jako když lopatou házíš uhlí do sklepa. pořádně to zarachotí. a hluk některým lidem nedělá dobře, tak se ozvou, že uhlí do sklepa háže snad jen idiot (přestože házeč může být např. celkem rozumný člověk). tip
sestricka.slunicko1
07. 05. 2008chci_slyšet_tvoje_ticho
06. 05. 200857188418432178751875
06. 05. 2008chci_slyšet_tvoje_ticho
06. 05. 2008nepotrebujem
03. 05. 200857188418432178751875
03. 05. 2008Jarmila Moosová Kuřitková
03. 05. 200857188418432178751875
03. 05. 2008smokrew_b8ie
02. 05. 200857188418432178751875
30. 01. 2008
Mě při čtení - již v jeho průběhu - napadala spousta věcí:fuj!,to snad ne!,chudák želva, obraz doby,vulgarita...celkově pak soudím,že je to výpověď mladého člověka,který nějakým hrubým zásahem, či pozvolna, ztratil své ideály.Je to člověk citlivý a zhnusen vším vůkol - uchyluje se k používání vulgarismů a pejorativních výrazů - ne,že by to pro něj bylo běžné,ale tak hluboká se v něm usídlila propast
Každopádně z tohoto díla nepoznám kdo je autorem a ani nechci. Proč taky, kdybych se pod ním podepsal já, co by se změnilo.
Jasně, nebudeme slovíčkařit a jsem rád, že chápeš mou námitku. Toto téma je velmi, velmi diskutabilní. Základní logika je, že co vzejde z autora je odrazem autora, ale vadí mi sondy do duše autora skrze dílo. V tom souhlasím se strukturalisty, že dílo je třeba posuzovat bez zřetle na autora. Ikdyž to také není dokonalé:)
Nevím, mám hrůzu z výšek a proto jsem horolezec. A nemyslím si, že jsem masochista. Proto bych byl opatrnější s takovými soudy.
57188418432178751875
29. 01. 2008Aurora Těšínská
29. 01. 2008
A když dáš deseti různým lidem stejné zadání, napíšou stejný text?
Ne.
Proč?
Pokud text není odrazem autora, pak je na autorovi nezávislý a pokud je na autorovi, je lhostejné, kdo daný text napíše - mám pokračovat nebo vám pomalu začíná docházet, že se mýlíte?
stvn:dílo je odrazem (když už tu vznikla ta otázka)pusobících faktorů, ať už je to strom, déšť a nebo zadání úkolu. když ti někdo řekne ať napíšeš prvoplánový román pro dívky(bez těžších vět, láska, on ji nechce, ona ho chce,...) tak bych řekla že pokud se opravdu budeš držet zadání tak z toho nic moc poznat o autorovi nepůjde(nechci ale říkat vždy).
někdo se do toho ani nepustí protože si říká že přeci nebude psát něco co nemá hlubší myšlenku a nemůže tam rozvíjet své názory ale jsou tací kteří klidně napíší cokoliv. tak jim to neber.
chápala bych kdybys řekl:moje díla jsou vždy odrazem mě a nelíbí se mi že to tvé není.
ale takhle to zobecňovat?
57188418432178751875
28. 01. 200857188418432178751875
28. 01. 200857188418432178751875
28. 01. 2008
Jasně, je to odrazem matrixu:)
Lidi, pokud mě chcete přesvědčit, tak se musíte víc snažit. Když není text odrazem autora, tak čeho je odrazem?
Pán. - mimo dobro a zlo:)
nevim - myslim že tyhle povídky prostě nemají šťávu - třeba někdo někdy skutečně pojmenoval o co vlastně jde - jestli o stavbu vět, slovní zásobu, popisný triky, pointy nebo obsah - nevim - co říct třeba cit - čtl jsem pár povídek fakt o ničem - o píchání malých dětí nebo o bolavym zubu - ale byl tam cit, bylo to prostě dobrý, třeba před spanim nebo ke žrádlu, na zastávku - byl tam cit který čvachtal - tady ne
ještě k tomu odrazu.jak si myslíš že fungují herci?pokud dostanu roli tak se nad ní zamyslím a přečtu si jaká ona je a ne jaká já jsem, tudíž z toho plyne že v osobě mnou ztvárněné není cítit nic ze mě(pokud dobře hraju) a tak podobně to může být i s psaním. již zmíněný v píše tak jak píše protože se to líbí valné většině, společnosti a věřím v to že pokud by zrovna nastalo období jiného trendu zrovna on by byl schopen vyplodit další nic jiným stylem.
ale i velicí spisovatelé byli takoví. a občas to někdo dokonce přiznal.
vůbec mi přijde velice zvláštní v jakékoli souvislosti , pokud nemluvíme o matematice kde víme a ne se domníváme, používat slova :vždy, všechno.
stvn:samozřejmě neplatí že všechen text co autor napíše je jeho odrazem. . .
57188418432178751875: jo mrdat na lince, v poho, masturbovat na lavce u fontánky skvělé (i já jsem směle osahávala jeho odbíhajícího, ale on nechtěl mrdat) ale želva tomu teprve dodala to...hm...to.
ale pokud všechna nastávající tvorba bude stejného typu, tak,myslím, nebudeš patřit k oblíbencům písmáků.(netvrdím že k mým též ne)
příště třeba "odraz tvé povahy" ?
tip
To můžeš, ale nijak to neimplikuje nemožnost interpretace. Použil jsem slovo zájem, protože se mi zdá snadnějí pochopitelnější, více příkladné. Nemusíme tedy soudit, že o to máš zájem, ale rozhodně můžeme soudit, že o tom něco víš, už třeba jen proto, když přiznáváš, že o tom nic nevíš. Tady jde vyslověně o pozitivní/negativní vědění v tom nejzákladnějším slova smyslu. Ale jinak bych to už taky nechal ležet. Měj se.
57188418432178751875
27. 01. 2008
Rozumím, celkem mě to zaujalo a vaše odpovědi mi stačí. Asi by se dalo diskutovat o detailech, ale to by bylo na dlouho a nikam by to nevedlo. Takže Stvn a Winter dík
Jo to je, vezměme si ale toho V. Celý život píše komerční knihy, dle toho se také chová. A jestli to jenom předstírá tak je fakt hoch dobrý. Ale nezávsile na tom: jestli si myslíš, že by dokázal sepsat něco (použijme to označení) komerčního, aniž by si kdy čichl ke komerci, tak je to blbost, jinak by ho to ani nenapadlo. Aneb - a je to tu zase - nemůžeš psát o tom, co nevíš a tím nemyslím, že já nemůžu psát nic o Aids, protože o něm nic nevím, ale myslím to nevědění zcela a jen a pouze negativní. Proto V. může popisovat své bohaté sexuální vzpomínky, neboť si je a) zažil, za b) stáhl z netu :) nebo něco dalšího - což v obou případech svědčí o jehu zájmu o sex - a ten se vine dál jeho knihami.
Strukturu můžeš tvořit jen z toho, co víš, nebo alespoň z toho, o čem víš, že to nevíš (čili z pozitivního), a už jenom soubor tvého vědění je odrazem tvé osobnosti. Když o nečem nic nevím, znamená to, že mě to doteď nezajímalo, tudíž to nebylo součástí mé vlastní osobnosti. A toto my - jako kritik - můžeme objevit. To je ta základní myšlenka, co myšlenka, to je prostě fakt.
A když autor jedná účelově, to není jeho odrazem?:)
Tohle je začarovaný kruh a výsledkem je, že cokoliv kdo udělá, a to se nemusí týkat jen psaní, tak to dělá on sám a je to odrazem toho, jaký je. Můžeš říct, žes něco udělal schválně naopak, než jaký jsi, ale tím jen recipročně definuješ jaký jsi a nadto ještě říkáš, jaký jsi, když nechceš být takový, jaký jsi:) je to legrace, ne, tahle psychologie. Každopádně jsi to furt ty a když jsi Barman, jednáš jako Barman a ne jako Winter nebo Franta Vomáčka.
Tady je možná problém v tom, že se opět diskuse posouvá a posouvá až se posune úplně někam jinam. Samozřejmě existuje něco jako stylizace, existuje lhaní, zkreslování údajů v povídkách a když nějaká postava někoho zabije, neznamená to, že by chtěl zabíjet i autor, ale tohle je povrch a já jsem ve své první kritice povrch hodnotil slovem nuda, pokud si vzpomínám dobře a to uvnitř jsem hodnotil autorovu rozporuplností a nejistotou, která na mě z povídky přímo dýchá a dýchá na mě i z této diskuse.
Otázka pro mě je, v kolik dnes půjdu spát a jestli se ještě někdy budu pouštět do podobných diskusí (i když asi budu, protože je tu vždycky šance, že někomu pomohu v rozvoji).
Otázka pro tebe je, co uděláš s našimi názory a fakty a jestli se zatvrdíš a budeš si myslet, že máš pravdu a nemůžeš se od nás ničemu naučit, nebo se nad tím, co tu dnes padlo, zamyslíš a vezmeš si z toho pro sebe to nejlepší, abys jednou mohl napsat zajímavou povídku, aniž bys ji musel uměle ozvláštňovat vulgraismy.
To je otázka nakolik jsou některá díla odrazem autora. Autor je napsal, vymyslel strukturu, ale může přeci jednat naprosto účelově a tím pádem dílo je odrazem jen jeho stylu a ne jeho duše. Tři mušketýři jsou podle mého komerční román asi jako Román pro ženy (např.) a přitom je to klasika.
Nejde to na základě použitých slov, nejde to na základě pointy, nejde to na základě dílčích popisovaných situace, jde to na základě souznění těchto prvků, jde to na základě jakési pojící funce, pricnipů, či (spekulace) nečeho nad těmito principy. A je úplně jedno, jestli je ten text experiment, či nikoliv. Hele, za chvíli o sobě zjistím, že jsem vlastně strukturalista :). Když najdeš klíč, odemkneš všechno. Neříkám ale, že StvN ho našel.
57188418432178751875
27. 01. 2008
Takže najednou budeš ty dělat můj psychologický profil?:)
Doporučená četba:
London - Martin Eden
Eco - Šest procházek literárními lesy
Nietzsche by ti taky neuškodil, třeba Soumrak bůžků a Ecce homo
57188418432178751875
27. 01. 2008
Jo, jenže styl jako projev autora, ne styl jako škatulka či nálepka. Takové cyložení stylu se mi hnusí. Škatulkovat něco je mi odporné, protože tak se zcela sráží možnost vykládat text jinak, navíc i autora to omezuje ve svobodě. Styl jako souznění, harmonie, smysl stavby textu, za kterou není zodpovědný pofidérní žánr, nýbrž výhradně autor: jak to všechno napráská, jak to všechno sestaví: chtě něchtě každý má svůj styl, do něhož se chtě nechtě promítnou osobní postoje, zkušenosti, věci, které vím (nikoliv věci, které nevím, protože když je nevím, nemůžu ani vědět, že je nevím). Proto mi přijde sprosté bavit se o surrealismu, který vyznával třebas Nezval, jako mi ale není proti srsti bavit se o Nezvalově pojetí surrealismu, o Nezvalově pojetí poetismu, o stylu, který vnesl autor do těchto směrů.
57188418432178751875
27. 01. 200857188418432178751875
27. 01. 2008
Tady vidíte rozdíl mezi těmi, kteří berou psaní vážně (winter, já) a těmi, co píší a ani neví proč. Díky za avíza, další diskuse by byla asi marná.
57188418432178751875
27. 01. 2008
Z mého hlediska bych viděl pravdu někde uprostřed:
a) autor jako jediný má skutečné právo soudit svůj text, nebo jej minimálně soudí dle úplně jiných kvalitativních měřítek: stran kompozice, stran vyznění.
b) zároveň však, jak říká StvN, neuteče sám před sebou. Nejde to. A tady se nebavím jen o technické stránce věci: tedy když stylizační napráskám do textu sprosťrány, neznamená to, že jsem sprosťák - jenže se to dá usoudit ze způsobu JAK je tam napráskám, jestli jistě (z čehož se dá usuzovat, že sprosťák jsem) nebo mizerně (z čehož se dá usuzovat, že sprosťák nejsem). Autor vždy prosákne do textu a je blbost tvrdit, že existují takoví, co dokáží psát více styly: nedokáží - možná více slovy, ale ne styly, ne více osobnostmi (pokud autor není schizofrenik). Stejně jako nikdy zcela neoklameš své okolí (hezky to vystihl prýfilozof Nietzsche - Mimo dobro a zlo).
Věz, že neznám jediný text, který by nemohl být vyložen v souladu s autorem (ten klíč tam vždycky je). Neříkám ale, že si při výkladu nemůžu seknout.
Zde se musím StvN jednoznačně zastat, ač jinak se s ním rozcházím naprosto ve všem, aneb, jak by řekl on, autor nemůže napsat, co neví.
A Lísteček, když už mě tak hezky zavizoval, bych odkázal na článek klamné logiky na wikipedii: věřím, že zde najdeš inspiraci.
Co myslíš, můžeš autor napsat něco, co neví?
- ano, samozrejme ze muze,
Tak to mluví za vše. Pak mi tedy vysvětli, proč jsme nevynalezli lék na AIDS, teleport a nevyčerpatelnou láhev piva, když je tak samozřejmé, že můžeme psát něco, co nevíme?
Nebo radši už nic nevysvětluj.
57188418432178751875
27. 01. 2008
To je právě to, že já patent na pravdu mám:)
A nebavíme o záměru něco napsat, ale o výsledku.
Co myslíš, můžeš autor napsat něco, co neví?
57188418432178751875
27. 01. 2008
Bohužel je to právě naopak, autor je ten poslední, který se dokáže na svůj vlastní text dívat objektivně, sorry, ale mluví z tebe hluboká nezkušenost.
57188418432178751875
27. 01. 2008
ach jo, nevim o co vam porad jde. kdyz zkratka rikam, ze dilo je odrazem autorovy osobnosti, mate sklopit hlavu, zatnout zuby a uznat to, at se vam to libi nebo ne.
Kapiš?
Svému textu neutečeš.
57188418432178751875
27. 01. 2008
Takže třeba když chemik experimentuje s modrou skalicí, padají na zem povídky?
57188418432178751875
27. 01. 2008
Dobře, já tvůj názor respektuji, pak mi ale řekni, čeho je toto dílo odrazem, to mě moc zajímá.
57188418432178751875
27. 01. 2008
Pokud ten text autor napsal, pak je jeho odrazem, nebo si myslíš, že tenhle text je odrazem StvNa?
57188418432178751875
27. 01. 2008
Autor má psychický problém, řekl bych rozpor - neví, co je dobro a co zlo, patrně žije ve větším městě a nemá o svém životě jasnou představu, na jednu stranu chce být stejný jako hrdinové v televizi, na druhou stranu ví, že to není možné, na jednu stranu chce zapadnout a na druhou ví, že to není správné (dneska se tomu říká krize identity), proto je jeho text na jendu stranu nudný a na druhou stranu se snaží vynikat alespoň vulgarismy. Doporučuji trávit více času na venkově, číst klasiky, možná trochu filozofie, nekoukat na televizi a nestahovat porno.
Myslím, že je lepší nesrovnávat, neodvářet. A kdyby už, tak snad i lepší podobat se Měrkovi, než bezpočtu jiných výlevkovitých, patetických děl, které se tu tu vzájemně vyvařují bez jakékoliv snahy o originalitu.
Motiv želvy je fajn
Zbytek působí jako velmi slabý odvar Petra Měrky, schází tomu vytříbenost.
Souhlasím s autorém a s DaNdÝm. Máma s tátou OK, želva k tomu sice přišla nedobrovolně asi stejně jako ke Zverimexu, a snad v parku nemá šancí méně. Na zimu se zahrabe spokojeně hybernuje a ještě nás všecky přežije. Autor umí s humorem zabavit sebe i skupinu počtem vyšším než dvou čtenářů, čímž prokazuje, že je tu pro ně. :o)
Moc dobrý, moc humorný. I když jsem vyznavač spíš směru fantazie, než směru naturál popisu, ale tohle v sobě i tu správnou fantazii má. a docela jsem se do toho dokázal vcítit. je eště dobrý, když člověk přijde ze školy domů a matka tam šoustá s jeho otcem.