Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRozbor díla "OSMNÁCTINY" (autorka:Konstantinidisová)
19. 06. 2001
6
0
8013
Autor
Danny
Sama autorka mě na tzv. \"Pokecu\" požádala, abych
její dílo zkritizoval a rozebral veřejně. Činím
tak touto kritikou.
Čtenáři doporučuji napřed si přečíst původní
dílo, protože se na něj budu odkazovat.
Již sama kategorie do které autorka dílo zařadila
- reportáž - značí, že zde půjde o něco aktuálního,
současného.
Motiv temna a krve se jako červená
(i ta barva je tu na místě) nit táhne celým
dílem Katrin Konstantinidisové. Ani v tomto díle
tomu není jinak. Zajímavá je však freudistická rovina
díla, jeho podtext.
Budeme konkrétní: v díle jde o oslavu dospělosti.
Vypravěčka vylezla na komín, což je zcela jasný
falický symbol, stejně jako svíčky kolem
rakve na začátku díla.
Právník, který se o vypravěčku do doby její
dospělosti staral, je projekcí superega.
Vypravěčka tvrdí, že zastupuje její rodiče:
\"superego\" bývá někdy označováno jako rodič.
Je zde též patrný motiv sebevraždy: chtěla
vlézt do rakve. Právník-superego jí v tom
zabránil. Sám si však do rakve lehl (\"rodič\"
v psýché vypravěčky byl potlačen) a tím pádem
mohla hlavní hrdinka vylézt na komín, čili oddat
se sexu.
Kapka krve jako vstupné - motiv ze začátku
díla - je samozřejmě obrazem deflorace.
Továrna, ve které se děj odehrává, zase symbolizuje
materiální background - od rodičů a jiných
výdělečně činných lidí - který hlavní hrdince
umožňuje oddat se radovánkám oslavy.
S laskavou pomocí autorky jsem rozšifroval i
\"zabásnutí\" - nebylo to pocitem viny, ale
tím, že lezla na komín - tj. provozovala sex -
na veřejnosti.
Aby nebyla kritika o moc delší než dílo, končím.
Berte to prosím s nadsázkou.
její dílo zkritizoval a rozebral veřejně. Činím
tak touto kritikou.
Čtenáři doporučuji napřed si přečíst původní
dílo, protože se na něj budu odkazovat.
Již sama kategorie do které autorka dílo zařadila
- reportáž - značí, že zde půjde o něco aktuálního,
současného.
Motiv temna a krve se jako červená
(i ta barva je tu na místě) nit táhne celým
dílem Katrin Konstantinidisové. Ani v tomto díle
tomu není jinak. Zajímavá je však freudistická rovina
díla, jeho podtext.
Budeme konkrétní: v díle jde o oslavu dospělosti.
Vypravěčka vylezla na komín, což je zcela jasný
falický symbol, stejně jako svíčky kolem
rakve na začátku díla.
Právník, který se o vypravěčku do doby její
dospělosti staral, je projekcí superega.
Vypravěčka tvrdí, že zastupuje její rodiče:
\"superego\" bývá někdy označováno jako rodič.
Je zde též patrný motiv sebevraždy: chtěla
vlézt do rakve. Právník-superego jí v tom
zabránil. Sám si však do rakve lehl (\"rodič\"
v psýché vypravěčky byl potlačen) a tím pádem
mohla hlavní hrdinka vylézt na komín, čili oddat
se sexu.
Kapka krve jako vstupné - motiv ze začátku
díla - je samozřejmě obrazem deflorace.
Továrna, ve které se děj odehrává, zase symbolizuje
materiální background - od rodičů a jiných
výdělečně činných lidí - který hlavní hrdince
umožňuje oddat se radovánkám oslavy.
S laskavou pomocí autorky jsem rozšifroval i
\"zabásnutí\" - nebylo to pocitem viny, ale
tím, že lezla na komín - tj. provozovala sex -
na veřejnosti.
Aby nebyla kritika o moc delší než dílo, končím.
Berte to prosím s nadsázkou.
ztotožnění autora s vaginálním symbolem znamená zakyslý sex.
Ztotožnění muže se symbolem ženství je jasným projevem
potlačené homosexuality či velmi silné citové lability,
kdy zkoumaný subjekt nerozeznává primární pohlavní
znaky.
A je to úplnej kokot, kterej jen nadává, má jen jedno
dílo a už držkuje.
Konstantinidisová
25. 06. 2001Monty_Python
25. 06. 2001Monty_Python
21. 06. 2001
Freud,Jung a podobní jsou dle mého názoru dost mimo...
mysleli a vymysleli ptákoviny.Osobní názor.
Matyjustin
20. 06. 2001Matyjustin
20. 06. 2001Konstantinidisová
20. 06. 2001Konstantinidisová
20. 06. 2001Konstantinidisová
19. 06. 2001Konstantinidisová
19. 06. 2001Matyjustin
19. 06. 2001
Gut, jenom mám (jako vždy) jednu výhradu. Není továrna symbolem odporu k rodičům (superegu)? Hrdinka raději stráví oslavu v místě, kam běžně lidé "z aristokratických rodin" nechodí. Továrna je místo, kde tráví čas solvíny (rozuměj manuálně pracující).
Jinak viz Albireo *