Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTY
21. 06. 2001
5
0
2271
Autor
Suppe
Nejkrásnější pohled jaký znám
je když v mé náruči oči zavíráš.
Nejpříjemnější vůně jakou jsem kdy cítil
je vůně tvých vlasů do níž bořím své rty.
Tvá kůže je jak šlehačka
politá likérem vaječným,
kromě barvy jí dodává
sílu omamnosti.
Jako elixír
působíš na mé srdce,
víc než voda a vzduch
ho držíš při životě.
Tvoje láska se nedá zaplatit penězi, zlatem
jako mraky na nebi, je zvláštním pokladem.
Pro den na Zemi
jsi jako oáza v poušti,
velbloudům mým
jen tebe vidět stačí.
Miroslawek
31. 07. 2001
Klišé se dokazuje nesnadno, ale je poznat, pokud má člověk poezii načtenu. Obávám se, že: Nejkrásnější pohled - Nejpříjemnější vůně - vůně tvých vlasů - oáza v poušti, ale i další by se jenom zde, na tomto serveru, našla u většiny autorů. Naopak neotřelé je: Tvá kůže je jak šlehačka / politá likérem vaječným, nedovedu si to v reálu představit, ale vidím ty barvy na nahém dívčím těle a to je zaznamenatelné, asi si to jediné zapamatuji. Z hlediska poetických konvencí však nejde o významově nosný, ale jen popisný obraz. Reálný život je krásný, a nelze pochybovat o tom co cítíš, jde o to zdali jsi jen brnknul barvou na náhodně ležící citeru nebo půjdeš dál a hloub za významem slova.
Ale hlavně nejde o "Báseň lyrickou rýmovanou", ale o "nerýmovanou" :-)))
Ach jo, to je plný výrazových klišé. Nezlob se, ale polovina slov by tam neměla vůbec být, pokud chceš být autorem původním