Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZvonohlasy
Výběr: Print
25. 02. 2008
21
30
3410
Autor
Markéta
poledne leží na marách
pěnkava v trní je výdech kříže
sprchl z nebe jsoucí strach
na hřbety plotů lidské tíže
kdo mocen citu, bezděky
v závanech větru hledá slova ---
popisem hrobů tepe nach
krve, jež léty oněměla
útěky napříč, čelem vzhůru
k temeni mračna zjizveného
bojím se sebe, příteli...
bojím se sebou viděného
30 názorů
Karpatský knihomoľ
22. 11. 2016/* záver naj
nejde mi ani tak o samotnou estetiku, jako spíše o celkovou dynamiku textu. myslím, že správně zvolená forma (i ta grafická) obnažuje obsah a dává básni jasnější a autentičnější výraz. Pokud ovšem nejde pouze o nahodilé rozhození strof...
Například pro mne mezery mají mnohdy větší důležitost, než samotné to či ono slovo... nebo lépe řečeno - jde o vzájemné umocňování významu vyřčeného a ticha navzájem. Toho si lze všimnout všude... při rozhovoru, v jakékoliv komunikaci, v životě každodenním i tím "jinde"... :)
taky nádherná! :)
"bojím se sebe, příteli...
bojím se sebou viděného"
Konec výtečný a výřečný... paměť mi zaltétla k názvu indického spisu "Drgdršjavivéka", nauce o vidoucím a viděném.
Poslední tvé básně co čtu už jsou jiné, daleko lepší a hlavně silnější než dřív... co ale důležitějšího v nich vidím, ...každá tě dostává blíž, každá je slovem (Logem) exorcisty jímž se zbavuješ zlých duchů.
samozřejmě, že je (dokonce i mně :-) jasné, že můžeš vyslovit jen "svůj názor". Ale záleží na ZPŮSOBU kterak jej kdo vyslovuje... A já jsem reagovala pouze na něj...
samotný_johny_rejžek
27. 02. 2008
milý johny, nepořebuji obhajovat svou báseň, ráda bych jen vyzvihla tvou sebejistou představu o "obrazech, které by chtěly působit, ale postádají smysl"... Vždy, když se někdo (kdekoliv) s podobným výrokem vytasí, začne to ve mně vřít :-) Mluv prosím za sebe: "nevidím v tom smysl". Tak to bude lepší, pravdivější... a ty si nebudeš zavírat dveře k novým způsobům uchopení smyslu jako takového... Jinak díky za kritiku, vítám každý subjektivní pohled, třeba i kontorverzní.
m.
samotný_johny_rejžek
27. 02. 2008
...silne, ani omylem silacke(!!).... prirom civilos misty a elegos...a ja trosku znam, M., ja jeden cas chlastal silene, treba, me podezrivali dokonce, ze chci se upit nebo co....sam sobe nepritelem znam...teda trosku.,...super text...***