Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seF vs V
25. 02. 2008
0
42
5100
Autor
JiKo
Máme dvě slova označující totéž:
české káva gramaticky čistokrevné
a přejaté řekl bych až hovorové kafe (předpokládám, že z francouzskéh Café)
Nuže a chceme vytvořit zdrobnělinu logicky každý napíše kafčo
Předpokládám, že kafčo logicky pochází od kafe, má otázka zní: je gramaticky správná zdrobnělina kavčo (tedy s v uprostřed)?
42 názorů
ChameleonX63
28. 02. 2008ChameleonX63
28. 02. 2008ChameleonX63
28. 02. 2008Ingastatlatla
28. 02. 2008Pišta_Hufnágl
27. 02. 2008Pomerančová
27. 02. 2008Pišta_Hufnágl
27. 02. 2008Pomerančová
27. 02. 2008Pišta_Hufnágl
27. 02. 2008Pomerančová
27. 02. 2008Pišta_Hufnágl
27. 02. 2008
Poslední žijící očitý svědek brutálního ataku na těhotnou ženu černou břečkou vychází ze stínu, aby historku potvrdil. ;o)
To byla jedna z nejzábavnějších cest s papouškem vůbec. Noční rallye poslepu, jen dle maličké automapy, však následuje v těsném závěsu. :o)
hm, je dobré znát souvislosti... znám jednoho, co na střeše auta nechal portmonku i s doklady, ale ta "stekla" na krajnici... no, to už není o kafi :-)
avoxí - to je na základě skutečné události :-) jeli jsme z písmáckého srazu, koupil jsem si u pumpy kafe a polil jsem s ním 14 Blesků .. a druhé kafe jsem si dal na střechu auta a zapomněl ho tam a když jsme se rozjížděli, tak to kafe okýnkem steklo na Gorgonu :-))
můj názor na dané téma vyjádřil lapidárně satannáš. Ale! papoušku, s požitkem jsem si přečetla tvé vážně fundované :-)) pojednání o vývoji toho pojmu, jen na konci jsem zděšeně zaječela - probůh, jak k tomu přijde ta těhotná matka?! Tolik neštěstí najednou? :-))
Pap - co já vim, tak to kafe Tě nakone nestálo jen těch 12 korun
no není kavčo jako kafčo
stejně jako kavka není Kafka:)
zhleněný čaj mám též rrád, ale dávám přednost černému, např. taková Bílá opička .. když se na ni zapomene a nechá se louhovat 3 hodiny ... ostatně .... každý čaj je černý
každopádně teď nevím, jsem-li po požití kafugiro, nebo kavugiro... zlatý zelený čaj!
Syd - a čo si ufiknete?
domin.: šak trapné debaty jsou nejfíc na úrofni!
nejsem profík, kurfa, kdes to fzal
(tohle je trapná debata,ale nevadí mi to)
já bych zrušil písmeno 'v', tohle jsou podle mě zbytečný problémy a nerad bych, aby měl někdo neklidný spaní
moje návrhy: fíno,fítězstfí,ofce,fladislaf fančura,lord foldemort
jde o střet národů
vy kelti preferujete výraz "kuáww"
my etruskové vycházíme z našeho "kchfaff"
a protože nás římané (ti parchanti prašský) (zradou podle) potlačili (sami to ti blbci tupí vyslovovali "kávós" podle řeckého vzoru "káfes") a nemajíce vlastní kultury, jali se přejímat. A do toho vlítli po rozpadu Říše Vandalové (kurvakhafho!) a Hunové (käfö).
V ranně křesťanském středověku se ustálil výraz "kááúúú" - jako volání po životabudiči v tehdejších krčmách. (A protože si do toho hojně lili mlíko, tak mimoňové američani, kteří nepochopili nic a nechápou dodnes, dali dojnici jméno "cow".)
Přejděme gotické "kva", renesanční "kája",..atd. Zmiňme se lehce o prvorepublikovém "KurvaMaryšo cosmidotohodala" a zastavme se u .... ano. Zastavme se u benzinové pumpy na dálnici a dejme si žbrundu z automatu za 12 Korun ....
Chtělo by se nám volat köfö, kúúúú, kchjöfföo,.... nebo cokoliv, ale stejně máme chuť tou břečkou polít stojan s nedělním Bleskem a zbytek nacákat nějaké těhotné matce na záda!!!!!!
jestli je to gramaticky správně nevím, ale když vezmeme do úvahy rod, káva rod ženský čili kávička, kafe rod střední čili kafíčko, já jsem pro f ....:o)))