Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAni TY se neodvážíš....
04. 04. 2008
6
25
2204
Autor
FunThomas
Žijete si své obyčejné životy
- řůžové
-zelené
-duhové
možná si myslíte že jsem jedna z barev duhy
na první pohled stejný
- jak každý druhý.
ale co kdyby
někdo objevil tvou černou skříňku, v tajném pokoji
kam nepustíš nikoho-nikdy
neměl bys strach, že duha zmizí?
a zůstane
-černá
-černá
-černá ?
- řůžové
-zelené
-duhové
možná si myslíte že jsem jedna z barev duhy
na první pohled stejný
- jak každý druhý.
ale co kdyby
někdo objevil tvou černou skříňku, v tajném pokoji
kam nepustíš nikoho-nikdy
neměl bys strach, že duha zmizí?
a zůstane
-černá
-černá
-černá ?
25 názorů
...masový vrah?...Islámský terorista?...Student MZLU? ...jedno horší jak druhé =)
to: J.B. - tak nějak.. - jenže toho kostlivce tam máme každý a on se cpe ven sám... a to nás děsí.. :)
to: všichni: díky za kritiky
napad celkom fajn...mozno trosku popracovat a mozno ani nie...celkom plynie...sa rozplyva...
animovaný medvídek Pú
05. 04. 2008
jj.. máš naprostou pravdu... - i moje výtvory jsou z hlediska kvality hrozné - hlavně ty starší, když jsem začínal psát...
Většinou si píšu jen tak do šuplíku - nechci tady všechny otravovat mou kvalitativně pokleslou poezií.. - na druhou stranu, protože jsem jen člověk, občas zatoužím slyšet názory lidí, takže se tady něco mého objeví..
- v téhle básni - jestli to vypadá, že omlouvám své chyby - není to tak.. - už když jsem ji dopsal a pročítal, říkal jsem si jestli tam mám tu interpunkci doplnit - ale ještě jsem některou i smazal... - jednou z původních myšlenek (i když se to asi nezdá) je jakýsi názor na dnešní konzuní společnost, vnitřní nesvobodu člověka... (ale přiznávám - ve výsledku to moc vidět není :D )
dík
Don´t_worry
04. 04. 2008
to: Don´t_worry - já vím, jenže já se nesnažím aby moje básně měly nějakou předem danou formu... píšu tak, jak je mi to příjemné a podle toho jak se cítím.
Jsem radši když obsah převažuje nad formou - znám báseň, ve které je na konci hrubka, ale jinak je to jedna z nejlepších jaké jsem kdy četl - odsoudím ji proto? - navíc někteří autoři nepoužívají interpunkci vůbec (např. B. Hrabal) ... já ji v tomhle díle použil jen jako zdůraznění jistých částí...
ale jinak máš pravdu, jsem lajdák, jsem líný, dokonce se mi už stalo, že jsem uvažoval jestli je v nějakém slově s nebo z... - už jsem pár let nic pořádně nečetl... asi bych měl zase začít...
nicméně jsi mě inspirovala k napsání dalšího dílka (možná - protože jsem líný, možná ho ani nenapíšu =) )
dík za kritiku.
p.s. - na tipech mi vůbec nezáleží, mnohem raději si přečtu takovouhle kritiku ;-)
Pišta_Hufnágl
04. 04. 2008
hm.. i černá je barva.. někdo je růžový, někdo černý, nevidím na tom nic špatného :) proto na básni nevidím pointu..
Don´t_worry
04. 04. 2008
Don´t_worry - na formě nezáleží.. :) (i když spousta lidí řekne že ano..)