Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObjeven sexuální podtext Medvídka Pú
Autor
Danny
Budu bořit mýty. Napřed jsem to chtěl dát do kategorie "Kritiky jako literární útvar", ale vzhledem k tomu, že jde pouze o rozbor několika málo fragmentů díla a ne o celé, je to zde v Burze nápadů.
Vycházím z vydání z roku 1958 (Státní nakladatelství dětské knihy v Praze).
Rozeberu zde pouze jednu pasáž, zbytek nechám na kolezích z Klubu divnovědců. Kniha má totiž skrytou symbolickou rovinu - schválně si ji nyní v dospělosti přečtěte!!!
Nyní ta pasáž, přátelé:
(Pú spadne na Prasátko do pasti na Slony)
"Pú!" zakvikl hlásek.
"To je Prasátko!" zvolal Pú dychtivě "Kde jsi?"
"Vespod" řeklo Prasátko hlasem, jaký se ozývá jen zespodu.
"Pod čím?"
"Pod tebou" zakviklo Prasátko "Vstaň!"
"Jeje!" řekl Pú "Spadl jsem na tebe, Prasátko?"
"Spadl jsi na mne" řeklo Prasátko a celé se ohmatávalo.
"Já nerad" řekl Pú zarmouceně.
"Já jsem bylo teké nerado vespod," řeklo Prasátko smutně.
"Ale už je to dobré, Pú, a jsem rádo, žes to byl ty."
(pasáže zvýrazněny autorem Burzy nápadů)
Klidně čtěte dál, je to ještě drsnější, ale nám bude stačit tento fragment. Jde o jasný vztah mezi dominantním Medvědem a submisivním Prasátkem "zespodu". Padnou do pasti vzájemného
sexuálního pouta.
Není to tak černobílé: Prasátko bylo nerado vespod, zkoušelo se změnit. Nakonec bylo rádo, že to byl Pú, se kterým svůj první sexuální kontakt mělo.
Další pasáže (např. ztracený ocas Ijáčkův) nechám na ctěných čtenářích.
S úctou
FrankAjnštajn