Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekoloběh
14. 05. 2008
6
12
1260
Autor
sabi
pohřební průvod
zastavil - v cestě leží
cosi jako čáp
zastavil - v cestě leží
cosi jako čáp
12 názorů
Zametač kosmického prachu
27. 05. 2008aleš-novák
14. 05. 2008
vidis, prave proto me z toho, co se naraz o sabi dozvidam, mrazi jeste vic... to by samo vydalo na basen... :-)
Já myslela, že sis nick zvolila právě podle toho japonského termínu :-). Teď jsem se dívala na Tvoji stránku a udivuje mě, že je tohle Tvůj první pokus o haiku. To jsi opravdu dobrá.
fakt??? ja do haiku zas az tak nevidim, ale tohle je prekvapeni! tak ja jsem starobyla a opatinovana (jak presne... :-) ) diky za vysvetleni
Hloupě jsem se vyjádřila. Nejde o slovo ze Tvého haiku, ale o vlastnost, kterou by mělo nebo může haiku mít, třeba wabi (melancholie, odstup, klid) a právě sabi ( starobylost, patina). Tyhle dva termíny jsou si velmi podobné a neumím je ještě dobře odlišit. Tvůj pohřební průvod a mrtvý čáp tohle v sobě mají, tu pomíjivost lidské existence, smutek, osamění.
ta posledni veta me uplne zmatla, Paulart, ale jinak moc diky za zajimavou uvahu.
sabi - osamělá haikuistka? Inu, čáp už těžko může donést dítě, je-li "cosi" na cestě, ale to cosi, něco, nějaký atd. se v haiku objevuje. Proč ne? Jenom cosi, co připomíná čápa, tedy ani ne čáp, jen vzpomínka dávno minulá. Starodávná? I to je význam slova sabi v haiku :-)
Člověče, ty jsi talent! Pěkné! Čáp nosí děti, že? :-) A ten pohřebák k tomu. Hm hm. Dobré.