winter: je to blízko, myslím že klub stačí :)
Aha, tak tos měl říct rovnou, že užitečnost umění se neposuzuje podle toho, jestli někomu něco říká, ale jestli je abstraktní nebo "realistické" (To by mě zajímalo, co říkáš na superrealismus, anebo, vtipněji, na sorelu). Ještě chvíli bude z toho montipí výběr.
není, jedno podle mě má pro osobu nějaký přínos ato druhé až tak ne. A umění by nějaký přínos mít mělo. U obrazu alespoň ten příjemný pocit
Vím celá tato disuze je už vlastně jen líbí a nelíbí, ale co:)
A není to tak náhodou jedno a to samé?
Pomalované krávy po praze byl dobrý nápad, bylo to hezké a přesto to Tizian nemaloval :)
Ať se zkouší nové věci, neříkám že ne, ale nesmíme staré zahodit jen protože je to staré a dnes je jiná doba. Jsem člověk moderní, nepřichází v úvahu, abych vytvořil něco takového, musím se přizpůsobit. To je ta blbost, kterou dělá dnešní společnost. U Leonarda budeme staletí pozorovat Monu a s otevřenou hubou čumět jak je to krásné dílo (i když myslím že je přeceňované, ale pro příklad vyhovující). U dešní tvorby budeme nanejvíš staletí přemejšlet proč autor udělal jen tutojednu čáru a co to sakra má bejt.
Ne, ale zase je trochu pošetilé paušalizovat.
To co vidíš na Václaváku mi přijde jen jako obyčejný kýč. Docela hezky vystihnuto:
"Duchampova Fontána byl v době vzniku vtip dobrý, v půlce 20. století vtip starý a dneska je to vtip blbý"
Bohužel žijeme v zemi nebetyčné blbosti.
Swětelnice - mno, ono poznat škvár, to zase takový problém není, na to snad ani není třeba mluvit hned o patentu na umění, to je vždycky spíš takový jakože alibismus pro ty, kteří buď chtějí vlastní škvár označit za umění nebo pro ty, kteří to nepoznají a je jim to líto:)
Ono co já vím, tak v Praze někdo postaví rezavou traverzu trochu na šikmo a hned mu to vystaví na Vyšehradě a tak se ptám, proč kurva tohle? Nebo ty neskutečně trapné výstavy dole na Václaváku, hajzly ve vzduchu atd. To snad ani nemůže soudný člověk za něco superuměleckého. Nebo ano?
Ano, já to rvrdím pořád, od vynálezu parních lokomotiv jde svět z kopce, vážení!
Proto vykrádejme minulosti!
Rozhodně mon tip
podla mna aj andy warhol mal nieco do seba... a ten kristus s kridlami moze byt good... a soc. realizmus je nostalgia velka
ó ano pan majitel, omlouvat se, klanět, příště už pracovat jak měla, služebníček pán majitel :)
a MONTIP
Arčí, to je naposledy, co dělám tvoji práci!
Vybavil se mi můj učitel výtvarného umění, který se nás snažil přesvědčit o tom, že spousta rádoby kritiků umění (především malby) se nechá unést dojmem jednoduchosti a nesrozumitelnosti abstrakce,ale prý to tak není! Ten kdo maluje abstrakce, patvary a rádoby jednoduchosti musí a většinou i je schopen vytvořit díla s proporcemi a s konkrétními výjevy, které většina obecenstva dovede ocenit.
Nenechávám se strhnout pocitem nějaké krize, což by bylo jednoduché, protože kdo ví?? Příjde konec světa dnes nebo až zítra? Všechno nové a změněné vyvolá vlnu pochybování a strachu z nejistoty. Kdo má patent na estetično a krásu? A kdo zase patent na to pojmenování umělců a pseudoumělců?
ještě ne. nebo to neumím :)))
Já ti ještě nepřidělil funkci vrchního vkládače?
pišto: neměli bychom ji zařadit do klubu?? naše první vložené dílko, což??
franto: ty voe Cezanne ani nevěděl jak má správně držet štětec, patlal jeden...
Já říkal, že je to montipí debata. A František to posvětil.
Francois-Baptiste Chabal: ano je to dost těžké a ti co to tvořili jsou jedineční, ale proč to nezkoušet a místo toho jít radši s nynějším stylem a vytvořit "myšlenku" daleko jednodušeji. Zapomenuté. Zapomenuté to být nemůže, když to stále obdivujeme.
fransuá: MON TIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podepisuji, platí to i v literatuře a poezii. Jen si po sobě přečti tu filipiku dřív, než ji hodíš na plac. Ty zbytečné chyby dávají vážnému a závažnému tématu mírně humoristický obrys. Jinak ty budovy na snímcích nejsou architektura - to jsou funkcionalistické zpotvořeniny s ekonomickým cílem.
Tiká mi to vprostřed hlavy, víš .). Nejsem z Prahy, nicméně vím, jak to vypadá. Ano, ty stavby nejsou architektura - proto bych architekturu nesoudil - někdy mi přijde, že v našich poměrech se architektura omezuje jen na rodinné domky (některé jsou hodně vydařené), protože tam človkě není tak vázan tupostí politiků, případně absolutním dikátem financí (byť limity zde samozřejmě jsou), tzn. může se krapet rozšoupnout, skutečně se ponořit do prostoru, který tvaruje. Mimochodem mám taky jeden naprosto překrásný příklad. Z Ostravy. Uprostřed zástavy cihlových bytovek, na jediné zelené ploše, hned u hlavní komunikace, tepny města, vyrostl nádherný, šedy, krychlovitý Interspar. Narozdíl od jiných Tesc, které ve své halovosti stojí někde na periferii, tenhle se snaží imitovat architekturu. Skutečně doporučuji k návštěvě. Tohle je skutečný příklad (a nejen proto, že za celou kauzou dost možná stojí zase ta korupce). Ano, takhle vypadá architektura u nás.
Doufám, že se mi to povedlo vložit.
Když si vzpomenu na Švýcarsko, kde se pro každou veřejnou stavbu první musí zbudovat maketa na místě 1:1 a po roce je referendum, je mi smutno.
Ale to už jsem hodně odbočil. Takže se vlastně omlouvám, ale tohle téma mě vždycky tak nabudí, že nevím, kdy přestat.
P.S.: Podnikatelské baroko svědčí jen a pouze o tuposti člověka, který v něm bydlí - bohužel jsme to dopracovali daleko. I když najdou se i hezké domky - na takovém archiwebu jich najdeš habaděj.
Jenže něco mi tíká, že architektura není tak docela jenom umění - a obzvláště pak ne ta u bussines center - ta dokonce není ani architektura (tohle je jenom prosté "zaplatili mi za to"), tudíž není vina architektura, ale společnost, která architekty nedokáže vychovat, případně je odrhnout od architektury k šopingparkování. Ostatně právě o architekuře se tvrdí, že je nejživějším zrcadlem společnosti.
Zajeďte si na Berlage Institut, ETH, kamkoliv, možná změníte názor.
Mě se líbí, jak všichzni mluví o krizi, ale nikdo neuvede příklad. Je to takové podle sebe soudím tebe, tzn. když to u nás stojí za prd, jinde to je stejné.
Nic proti, ale tohle bylo vždycky. Stejně tak bych mohl říc, že lidi by měli být otevřenější než pro věci vyvařené stoletími (sám mám tenhle problém). Jo a toho Cagea jsem myslel Johna, nevím, jestli myslíme toho samého.
V zásadě souhlasím. Jedna procházka Prahou a člověk si říká, kdo jim na to dal peníze. Možná by jenom stačilo, aby se víc snažili. Ostatně jako my, když píšeme.
Nevim. možná, že jsem chtěl vyjádřit myšlenku takovou: Lidí co umění rozumí a mají na něj peníze je málo. lidé co mu nerozumí, mají peníze a kupují ho jen aby měli doma něco čím se můžou pochlubit je víc a ti vědí, že momentálně letí kostky, tak se pro ně takové věci vytváří a podle mě to vždycky nemůže být o něčem hlubokém. kostka je pořád kostka ikdyž má dvacet popisků. Lidi mi měli mít hlavu otevřenou pro víc věcí než pro ty módní.
V porovnání s hudbou, vážná hudba má stále své vysoko postavené místo a stále je skládána nová a zároveď s ní i pop atd. u obrazů mi toto chybí. Řekněte mi jak se to má s literaturou
nějak moc jich je...
ale máš pravdu Pišto, zaslouží si: MON TIP*
Evidentně MONTIPÍ debata.
už jsem ti odpověděl, avíza netřeba
archie, očividně jsem ti do oka nepadnul. za chybu se omlouvám, to byla opravdu nedbalost. Jinak ostatní řeči pod tímto mě nijak nezaujali jelikož i ty jsou mimo mísu řekl bych. Velice mě potěšilo, že sis vybralo jedno z mých děl, pod kterým se objevovalo spíše kritické kritično a taky si přihodilo polínko. Řekne to hodně :)
Mno, nic, chtěl jsem ti nalinkovat Hartunga.
Já ti nevím. Je to jako s hudbou, zlobil by ses na Cagee, že nahrej jako Wagner? Asi ne. Je to vývoj, protože proč opicovat, když to jde jinak. Neříkám, že se vždy zadaří, ale přesto, přesto to stojí za to zkoušet, výtvarné umění, zdá se mi, jde více od popisnosti (případně metaforiky) k zachycení okamžitého impulsu, stejně jako literatura. To ovšem nevylučuje nic z propriet "Starých mistrů"
Ono se to nezdá, ale i na tyhle obrazy už sedá vrstva prachu .)
Já ti nevím. Je to jako s hudbou, zlobil by ses na Cagee, že nahrej jako Wagner? Asi ne. Je to vývoj, protože proč opicovat, když to jde jinak. Neříkám, že se vždy zadaří, ale přesto, přesto to stojí za to zkoušet, výtvarné umění, zdá se mi, jde více od popisnosti (případně metaforiky) k zachycení okamžitého impulsu, stejně jako literatura. To ovšem nevylučuje nic z propriet "Starých mistrů"
Ono se to nezdá, ale i na tyhle obrazy už sedá vrstva prachu .)
nevím proč bys mi měl/neměl padat do oka?? já tě neznám...
co se týče diskuze je to prostě můj názor, ber neber
takže pokud mi přijde kopírovat sem debaty ze sikjů a vylepovat jakožto díla hloupé, je to moje chyba?? ano, to poví opravdu hodně...
Kristova noho! Kdyby to byly jen čárky a překlep v názvu...
Pokud jde o umělce, nepaušalizovala bych. K jendoduchosti formy a vyjádření vedou dvě cesty - 1/ jinak to neumím
2/ naučím se "abecedu", jednotlivé postupy, dejme tomu "řemeslo" - a pak, vývojem a prací na sobě dojdu k elegantní, obsažné zkratce, vlastní jednoduché (ale ne prázdné) formě.
K tomu několik námětů:
1/ umění by mělo odpovídat době nebo jít napřed...
Lenardo da Vinci je Leonardo da Vinci ale k zachycení dnešní doby bude třeba asi zvolit jiné prostředky
2/ jednoduché nerovná se bezobsažné
3/ k čemu by nám byla druhá Pieta?
4/ proč zrovna renesance jako měřítko krásy?
5/ nepleteš si náhodou komunismus se socialistickým realismem? (ten byl pravda děsivý - povinně jsem se školou chodívali na výstavy)
A na závěr: nemylsím si, že by existovala nějaká umělecká lenost jako současný masový jev. Myslím si, že pouze jsou dobří umělci a pak takyumělci.
A opravdu si mylsím, že sis s tím textem mohl dát víc práce. Tohle zavání leností.
archie, očividně jsem ti do oka nepadnul. za chybu se omlouvám, to byla opravdu nedbalost. Jinak ostatní řeči pod tímto mě nijak nezaujali jelikož i ty jsou mimo mísu řekl bych. Velice mě potěšilo, že sis vybralo jedno z mých děl, pod kterým se objevovalo spíše kritické kritično a taky si přihodilo polínko. Řekne to hodně :)
nepatří sem diskuze s překlepem v názvu. to je nebývalá umělecká lenost :)
archie, mylsím,že tu jsou diskuze daleko víc od tématu, tak bych to zas až tak nehrotil, ne? a píše, že ho zajímají i názory o literatůře. A propos - co sem podle tebe patří? jenom čistě literární konverzace?
Spíš mi tam vadí několik chybějících čárek.
JvB, hlavně si nemyslím, že by se zjednodušování dalo nazvat leností ( ve čtvrtek jsem byl na výstavě abstraktních soch, byly to samé krychle, ale taková metrová kostka svařená z malých hřebíčků nebo slepená z párátek určitě bez práce nebyla). a ani řemeslnou neschopností - pokud nějaké malíře znám, dostali se k abstrakci a zjednodušování přes realistické kresby/malby a nemají problém vytvořit obraz připomínající fotku. nicméně asi tím takhle vyjádří něco víc, nevím. o výtvarné umění se bohužel moc nezajímám. nicméně umění je o vytváření něčeho nového, ne, a ne o kopírování starých stylů. nicméně si taky v jedné čáře na bílém plátně moc nelibuju a radši se kouknu na něco klasického.
A jak bys chtěl podporovat umělce? na barvy má snad každý, kdo fakt chce (kreslím docela rád a huhel jsem vysockoval ve škole coby chudý student:) a míst, kde může něco vystavit kdokoli je, myslím, taky poměrně dost - sice bez přehnané velkoleposti, ale se dá oželet, ne?
a na talenta případný neúspěch se vykašli, jde to i bez nich, a jenmo pozor na ruce při používání sekery:)
klidně bych si jel někam taky něco zkusit, co vymyslet nějaké písmácké tesání?
Na Totému by se to vyjímalo líp, to je prauda.
tak tos trefil na literárním servru opravdu hřebík na hlavičku, když: nějaké básně a próza jdou mimo tebe...
co tuhle diskuzi vylepit jinde??